07136476172 - 09172030360 [email protected]

بالش ها دارای طیف گسترده ای از مواد هستند. روکش بیرونی بالش معمولا از پنبه، پلی استر یا ترکیبی از این دو ساخته می شود. با این حال، مواد پرکننده داخلی تأثیر بسیار بیشتری بر سطح راحتی و عملکرد کلی بالش دارد. بسته به نیازها و ترجیحات شما، بله، بالش می تواند خیلی سفت باشد. کلید پیدا کردن بهترین بالش برای شما، شناسایی سفتی مناسب است. سفتی بالش در انواع مختلف بالش ها متفاوت است. در این شماره با انواع بالش ها  آشنا خواهیم شد. و با توجه به وضعیت بدنی خود بتوانیم بالش مناسبی انتخاب کنیم. در این مقاله با ما همراه باشید.

فوم

پلی فوم می توانید پیدا کنید که این یک نوع فوم مصنوعی در تشک و بالش است. فرمولاسیون پلی فوم از نظر چگالی، استحکام و کیفیت به طور قابل توجهی متفاوت است. بالش های پلی فوم معمولاً دارای پرکننده پلی فوم خرد شده هستند. اما طرح های هسته جامد ممکن است برای خوابانی که به دنبال یک بالش سفت هستند مناسب باشند. بالش های ساخته شده با پلی فوم نیز نسبت به بالش های ساخته شده از فوم مموری ارزان تر هستند.

بالش مموری فوم

این بالش ها که به دلیل پاسخ دهی، خاصیت ارتجاعی بالا و کانتورینگ قابل توجه خود شناخته شده است. ممکن است دارای فوم پرکننده خرد شده یا یک هسته فوم جامد باشد. بالش های مموری فوم با هسته جامد که در بالش های متوسط ​​نرم تا متوسط ​​سفت موجود هستند. تعادل عالی بین کاهش فشار و پشتیبانی محکم را ایجاد می کنند.

داون

 
داون یک محصول حیوانی است که از قسمت زیرین پرهای غاز یا اردک به دست می آید. این ماده فوق‌العاده نرم و عایق است، به همین دلیل است که اغلب آن را در محصولاتی مانند راحتی پیدا می‌کنید. به عنوان یک ماده پر کننده برای بالش، بالش بسیار انعطاف پذیر و بادوام است. با این حال، از آنجایی که روکش بسیار سبک است، پیدا کردن بالش های سفت و پایین می تواند دشوار باشد.

جایگزین پایین

برخی از افراد از احساس راحتی یک بالش پایین لذت می‌برند. اما می‌خواهند از محصولات حیوانی که می‌تواند آلرژی آنها را تشدید کند اجتناب کنند. جایگزین پایین نشان دهنده یک سازش عالی است. اکثر بالش‌هایی که به عنوان جایگزین زیر برچسب گذاری شده‌اند، حاوی الیاف پلی‌استر هستند. کهاین بالش ها احساس سبکی و لطافت را شبیه‌سازی می‌کنند. آنها معمولا نرم تا متوسط ​​سفت هستند.

لاتکس

لاتکس ماده ای شبیه به فوم است. این می تواند طبیعی یا مصنوعی باشد. اما اکثر شرکت های ملافه از لاتکس طبیعی در تشک ها و بالش های خود استفاده می کنند. بالش‌های لاتکس سفت معمولاً با هسته جامدی از لاتکس ساخته می‌شوند. که به دلیل دوام، کانتور کردن متوسط ​​و حفظ شکل آن مشهور است.

بالش‌های پر

بر خلاف بالش‌های پر که از پرهای کرکی و نزدیک به پوست غازها و اردک‌ها استفاده می‌کنند.  بالش‌های پر با استفاده از پرهای قسمت‌های دیگر پرندگان ساخته می‌شوند. بالش‌های پر معمولاً پایین‌تر و بادوام هستند. با این حال، برای جلوگیری از صاف شدن، نیاز به کرک کردن مکرر دارند. بالش‌های پر نرم تا متوسط ​​گزینه خوبی برای افرادی است که به شکم می‌خوابند. و به دنبال بالش‌ها ی کم ارتفاع هستند. فقط مراقب پرهای نوک تیز باشید که گاهی اوقات می توانند از روی پوشش بیرونی بالش پر بیرون بزنند.

گندم سیاه

اگر به دنبال یک بالش سفت اضافی هستید، گندم سیاه یک انتخاب عالی است. بالش های گندم سیاه که از پوسته دانه های گندم سیاه ساخته شده اند متراکم و سنگین هستند. و سطح بالایی از پشتیبانی محکم را ارائه می دهند. بالش‌های گندم سیاه علیرغم سنگین بودن، نسبتاً قابل تنفس هستند و خنک می باشند. اغلب می‌توانید بالش‌های گندم سیاه را با طراحی قابل تنظیم پیدا کنید. که به شما امکان می‌دهد برای سفارشی کردن زیربنای بالش، بالش‌های اضافی را بردارید یا اضافه کنید.

پشم

پشم یک ماده فیبری است که بیشتر از گوسفند ساخته می شود. به عنوان یک ماده بستر، پشم گرم و نرم است. و در عین حال به طور طبیعی قابل تنفس است. پشم یک ماده بالش پرطرفدار نیست. اما می‌توان بالش‌های پشمی نرم تا متوسط ​​را پیدا کرد. یک شکایت رایج برای بالش های پشمی بوی قابل توجه است.

بالش‌های آب

دارای مخزنی هستند که می‌توانید آن را با آب پر کنید تا زیربنای بالش خود را تنظیم کنید. در حالی که برخی از بالش‌های آب کاملاً مبتنی بر آب هستند. برخی دیگر دارای هسته‌ای از بالش، الیاف پلی استر یا مموری فوم با کیسه بیرونی نازک‌تر برای آب هستند. بالش های آب می توانند از نرم تا متوسط ​​و سفت باشند.

بالش ها ی سفت و وضعیت خواب

وقتی نوبت به یافتن بهترین نوع بالش می رسد، هیچ پاسخی برای همه وجود ندارد. موقعیت خواب ترجیحی شما، و همچنین ترجیحات ذهنی شما، تعیین می کند که بهترین بالش سفت برای شما چیست.

تخت خواب های جانبی و سفتی بالش

کسانی که به پهلو می‌خوابند ، بالش‌های سفت‌تری را ترجیح می‌دهند که کانتورینگ مناسبی را ایجاد می‌کنند. یک بالش با تکیه گاه متوسط ​​یا محکم کمک می کند تا سر و گردن در یک راستا با ستون فقرات قرار گیرد. و از درد گردن در هنگام صبح جلوگیری کند. بالشی که خیلی نرم است ممکن است راحتی اولیه را ایجاد کند. اما به احتمال زیاد در طول شب بالش را از دست می دهد. و هم ترازی بین سر، گردن و پشت شما را مختل می کند.

علاوه بر این، کانتور کردن به سر و گردن کمک می کند تا از نقاط فشار دردناکی که گاهی اوقات در سطوح خواب بیش از حد سفت رخ می دهد، جلوگیری شود. بالش‌های مموری فوم هسته جامد یا لاتکس معمولاً بهترین ویژگی‌ها را برای تختخواب‌های جانبی دارند.

افرادی که به پشت میخوابند و سفتی بالش

افرادی که به پشت میخوابند معمولاً برای دستیابی به تراز بهینه ستون فقرات مشکلی ندارند. یک بالش با​​سفتی توسط، مقدار مناسبی از بالشتک و تکیه گاه را برای راحت نگه داشتن افراد پشتی فراهم می کند.

بسیاری از برندها گزینه ای با استحکام متوسط ​​برای محبوب ترین مدل های بالش خود ارائه می دهند. اما اندازه سر یا بدن همه یکسان نیست و افرادی که به پشت میخوابند به سطوح زیربنای یا ضخامت متفاوتی نیاز دارند. افراد پشت خواب باید به دنبال یک بالش متوسط ​​سفت با ضخامت قابل تنظیم باشند.

افرادی که به روی شکم میخوابند و سفتی بالش

افرادی که به روی شکم می‌خوابند  راحت‌تر روی بالش‌های نرم‌تر و صاف‌تر می‌خوابند. بالش‌های نرم یک بالشتک خوب بین شما و تشک شما ایجاد می‌کنند. و در عین حال اطمینان می‌دهند که گردن شما در یک زاویه راحت نگه داشته می‌شود. حتی یک بالش متوسط ​​یا با سفتی متوسط ممکن است سر شما را خیلی بالا بیاورد.  و ناهماهنگی دردناکی بین گردن و بقیه ستون فقرات ایجاد کند.

خوابیدن به روی شکم کمترین حالت خواب برای بزرگسالان است. و بسیاری از مدل‌های بالش محبوب با توجه به نیازهای افرادی که به شکم میخوابند طراحی نشده‌اند. در نتیجه، پیدا کردن بالش مناسب می تواند مشکل باشد. افرادی که روی معده میخوابند، باید به دنبال بالش‌هایی باشند که نرم یا مخمل‌ی باشند، ایگزین شوند. علاوه بر استحکام، یک بالش نازک‌تر با ضخامت پایین‌تر می‌تواند مناسب باشد. از طرف دیگر، به دنبال یک بالش با ضخامت قابل تنظیم باشید که به شما امکان می دهد مقداری از پر شده داخلی را بردارید تا بالشی صاف تر ایجاد کنید.

واحد خواب (اختلالات خواب-سلامت خواب)

نوشیدن آب قبل از خواب

در طول همه گیری کووید -19، خواب خود را بازیابی کنید و استرس خود را کنترل کنید