07136476172 - 09172030360 [email protected]

راهنمایی های کوتاه یک خواب سالم

 

عادات خواب می تواند تفاوت زیادی در کیفیت زندگی شما ایجاد کند. داشتن عادات سالم خواب اغلب به عنوان داشتن بهداشت خواب شناخته می شود. سعی کنید اقدامات خواب زیر را به صورت پایدار حفظ کنید:


با یک برنامه منظم به خواب بروید و بیدار شوید، حتی در تعطیلات آخر هفته. این به تنظیم ساعت بدن شما کمک می کند و می تواند به شما کمک کند با کیفیت بیشتری بخواب روید.
تمرینات آرامش بخش و مدیتیشن می تواند به شما کمک کند همچنین دوری از فعالیت های هیجان انگیز، و استرس زا در ساعات انتهایی شب  میتواند به عمق و کیفیت خواب کمک کند.

از ورزش های سنگین 4 الی 5 ساعت قبل از خواب پرهیز کنید البته این را فراموش نکنید ورزش در ساعات مناسب روز میتواند به ارتقاع کیفیت خوای شما کمک فراوانی کند.

اتاق خود را بدقت ارزیابی کنید محیط خواب خود را برای ایجاد شرایطی که برای خواب نیاز است طراحی کنید. اتاق خواب شما باید خنک باشد – حدود 20 درجه سانتیگراد. همچنین اتاق خواب شما باید از هر سر و صدایی که می تواند خواب شما را مختل کند مصون باشد. در زمان خواب شما، هیچ گونه نوری نباید وارد اتاق شما شود. بررسی کنید که اتاق خوابتان بدون هیچ سر وصدایی باشد  این شامل اختلالات خواب و خروپف همسرتان نیز می شود. با استفاده از پرده های ذخیم، چشم بند، گوش گیر، وایت نویز یا پارازیت سفید،  فن ها و سایر دستگاه ها، می توانید خاب بهتری را تجربه کنید.

خواب بر روی یک تشک و بالش راحت. مطمئن شوید که تشک شما راحت است. تشک و بالشی که مدتها استفاده کرده اید کیفیت خود را از دست داده است – حتی تشک ها با کیفیت بالا در بیشتر از حدود 8 الی 10 سال کارایی لازم را ندارند. بالش های راحت داشته باشید و اتاق را برای خواب آماده کنید همچنین از که ممکن است باعث آلرژی شود دوری کنید.

همچنین اگر از اختلالات خواب رنج میبرید به لینک زیر مراجعه کنید:

واحد اختلالات خواب مرکز سلامت مغز