07136476172 - 09172030360 info@danabrain.ir

آیا در هنگام به خواب رفتن خیلی گرم یا سردتان می شود؟ ممکن است شما به هزینه های استفاده از وسایل گرمایشی و سرمایشی در زمستان و تابستان بیش ازحد اهمیت دهید اما باید بدانید که دمای محیط می تواند موجب اختلال در خواب شما شود. برای اغلب افراد  دمای مناسب محیط برابر است با یک خواب ایدال شبانه. به طور کلی دمای پیشنهادی اتاق خواب برای یک خواب مناسب باید حدود 20 درجه باشد . زمانی که شما برای خوابیدن روی تخت داز می کشید، در شروع فرایند خواب دمای بدن شما کاهش می یابد و دمای پیشنهادی 20 درجه میتواند شروع این فرآیند را تسهیل کند. دماهای بالاتر یا خیلی پاینتر تر می تواند منجر به بی قراری شود ویا در مراحل خواب بخصوص مرحله REM خواب (مرحله رویا دیدن) که در آن مغز بیشترین فعالیت را دارد تاثیر بگذارد. در این مرحله از خواب که حرکات سریع چشم وجود دارد و بدن شما کمترین فعالیت را دارد، مغز شما بیشترین سطح سوخت و ساز را خواهد داشت و بیدار کردن فرد در این بخش از خواب به دلیل عمق خواب به سختی صورت می گیرد.

همچنین لازم است که توجه ویژه به اتاق خواب خود داشته باشیم و به دید یک غار به آن نگاه کنیم که خنک، تاریک و آرام است. اگر با بخواب رفتن مشکل دارید علاوه بر انتخاب یک اتاق خنک تر برای خواب سعی کنید یک کیسه آب گرم در پایین پای خود قرار دهید این عمل به تسریع اتساع (گشاد شدن) عروق خونی کمک کرده که به یک دمای درونی ایدال منجر می شود.

برای بهبود شرایط خواب کودکان افزایش دمای اتاق کمی بیش از 20 درجه کفایت می کند. اطمینان حاصل کنید که گهواره یا تخت نوزاد بدور از پنجره و جریان مستقیم هوا باشد همچنین مطمئن باشید دمای اتاق ثابت است.

Open chat
Powered by