07136476172 - 09172030360 [email protected]

90 دقیقه ورزش با شدت خفیف تا متوسط ​​مستقیماً پس از واکسن آنفولانزا یا کووید ممکن است به تقویت بیشتر ایمنی کمک کند.

 

منبع: دانشگاه ایالتی آیووا

 

محققان دانشگاه ایالتی آیووا دریافتند 90 دقیقه ورزش با شدت خفیف تا متوسط ​​مستقیماً پس از واکسن آنفولانزا یا کووید-19 ممکن است باعث تقویت بیشتر سیستم ایمنی بدن شود.

 

در این مطالعه جدید منتشر شده. شرکت‌کنندگانی که پس از تزریق. یک ساعت و نیم با دوچرخه ثابت دوچرخه‌سواری می‌کردند یا پیاده‌روی سریع انجام می‌دادند در چهار هفته بعد در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که می‌نشستند یا به برنامه روزانه خود ادامه می‌دادند. آنتی‌بادی‌های بیشتری تولید کردند. پس از ایمن سازی محققان در آزمایشی با موش و تردمیل به نتایج مشابهی دست یافتند.

 

آنتی بادی ها اساسا خط دفاعی بدن “جستجو و از بین بردن” در برابر ویروس ها. باکتری ها. قارچ ها و انگل ها هستند. واکسن‌ها به سیستم ایمنی کمک می‌کنند تا یاد بگیرد که چگونه چیز خارجی را شناسایی کند و با تقویت سیستم دفاعی بدن. از جمله افزایش آنتی‌بادی‌ها. واکنش نشان دهد.

 

یک پژوهش

 

پروفسور حرکت شناسی. ماریان کوهوت. نویسنده اصلی مقاله منتشر شده در این مقاله. گفت: «نتایج اولیه ما اولین نتایجی است که نشان می دهد زمان مشخصی می تواند پاسخ آنتی بادی بدن به واکسن کووید-19 Pfizer-BioNtech و دو واکسن آنفولانزا را افزایش دهد. مجله Brain, Behavior, and Immunity.

محققان گفتند که یافته‌های این مطالعه می‌تواند به طور مستقیم برای افرادی که دارای طیف وسیعی از سطوح تناسب اندام هستند مفید باشد. نزدیک به نیمی از شرکت کنندگان در این آزمایش BMI در گروه دارای اضافه وزن یا چاق داشتند. در طول 90 دقیقه ورزش. آنها بر روی حفظ سرعتی تمرکز کردند که ضربان قلب آنها را در حدود 120 تا 140 ضربه در دقیقه به جای مسافت حفظ کرد.

در این مطالعه. محققان همچنین آزمایش کردند که آیا شرکت‌کنندگان می‌توانند تنها با 45 دقیقه ورزش همان برآمدگی در آنتی‌بادی‌ها داشته باشند. آنها دریافتند که تمرین کوتاهتر باعث افزایش سطح آنتی بادی شرکت کنندگان نمی شود. کوهات گفت که تیم تحقیقاتی ممکن است آزمایش کند که آیا 60 دقیقه برای ایجاد پاسخ در یک مطالعه بعدی کافی است یا خیر.

 

چرا تقویت؟

 

کوهات در مورد اینکه چرا ورزش طولانی مدت با شدت خفیف تا متوسط می تواند پاسخ ایمنی بدن را بهبود بخشد. گفت که ممکن است دلایل متعددی وجود داشته باشد. ورزش باعث افزایش جریان خون و لنف می شود که به گردش سلول های ایمنی کمک می کند. همانطور که این سلول ها در بدن حرکت می کنند. احتمال بیشتری وجود دارد که چیزهای خارجی را تشخیص دهند.

 

داده های آزمایش موش همچنین نشان می دهد که نوعی پروتئین (یعنی اینترفرون آلفا) تولید شده در حین ورزش به تولید آنتی بادی های خاص ویروس و سلول های T کمک می کند.

 

اما تحقیقات بیشتری برای پاسخ به چرایی و چگونگی آن مورد نیاز است. تغییرات زیادی در هنگام ورزش رخ می دهد – متابولیک. بیوشیمیایی. عصبی غدد درون ریز. گردش خون. بنابراین. احتمالاً ترکیبی از عوامل وجود دارد که به پاسخ آنتی‌بادی که در مطالعه خود پیدا کردیم. کمک می‌کند.»

 

محققان به ردیابی پاسخ آنتی بادی در شرکت‌کنندگان شش ماه پس از ایمن‌سازی ادامه می‌دهند و مطالعه دیگری را انجام داده‌اند که بر اثرات ورزش بر افرادی که واکسن تقویتی دریافت می‌کنند تمرکز دارد.

 

واکسن چیست؟

 

هر ویروس و باکتری یک پاسخ منحصر به فرد را در سیستم ایمنی بدن ایجاد می کند که شامل مجموعه خاصی از سلول ها در خون. مغز استخوان و سراسر بدن می شود. به نام سلول های T. سلول های B. و غیره.

 

واکسن پاسخ ایمنی و «حافظه» بدن را نسبت به یک بیماری خاص بدون ایجاد بیماری تحریک می کند.

 

اکثر واکسن‌ها حاوی یک شکل بسیار ضعیف یا غیرفعال شده (کشته شده) از یک ویروس یا باکتری هستند که معمولاً باعث بیماری یا بخش کوچکی از ویروس یا باکتری می‌شود. این آنتی ژن نامیده می شود.

هنگامی که به فردی واکسن داده می شود. سیستم ایمنی بدن او آنتی ژن را به عنوان “خارجی” تشخیص می دهد. این کار سلول های سیستم ایمنی را فعال می کند تا ویروس یا باکتری عامل بیماری را از بین ببرند و علیه آن آنتی بادی بسازند. آنتی بادی ها پروتئین های خاصی هستند که به کشتن ویروس یا باکتری کمک می کنند.

 

بعداً. اگر فرد با ویروس یا باکتری عفونی واقعی تماس پیدا کند. سیستم ایمنی او آن را به یاد می آورد. سپس به سرعت آنتی بادی های مناسب را تولید می کند و سلول های ایمنی مناسب را برای کشتن ویروس یا باکتری فعال می کند و از فرد در برابر بیماری محافظت می کند.

 

تا کی واکسن اثر گذار خواهد بود؟

 

مصونیت معمولاً سالها و گاهی تا آخر عمر ادامه دارد. مدت زمان بسته به بیماری و واکسن متفاوت است.

 

مصونیت از طریق واکسیناسیون نه تنها از فرد واکسینه شده محافظت می کند. بلکه از افراد واکسینه نشده در جامعه نیز محافظت می کند. مانند نوزادانی که برای واکسینه شدن بسیار جوان هستند. این “مصونیت جامعه” تنها در صورتی می تواند کارساز باشد که افراد کافی واکسینه شوند.

 

در مقابل. فردی که با ابتلا به این بیماری مصون می شود. می تواند سایر افراد واکسینه نشده را در معرض این بیماری قرار دهد. فرد نیز در معرض خطر عوارض است

برخی از واکسن های جدید حاوی آنتی ژن نیستند. در عوض. آنها حاوی «دستورالعمل‌هایی» هستند که به سلول‌های بدن می‌گویند چگونه آنتی‌ژنی بسازند که مشابه بخش کوچکی از یک ویروس واقعی است.

 

این دستورالعمل ها می تواند باشد:

 

  •       mRNA در واکسن mRNA؛
  •      یک ویروس اصلاح شده و بی ضرر. در یک واکسن ناقل ویروسی.

 

هنگامی که به فردی mRNA یا واکسن ناقل ویروسی داده می شود. برخی از سلول های او دستورالعمل ها را می خوانند. سپس این سلول ها قبل از تجزیه mRNA یا ویروس بی ضرر. آنتی ژن را برای مدت کوتاهی تولید می کنند.

 

سپس سیستم ایمنی فرد آنتی ژن را به عنوان “خارجی” می شناسد و سلول های ایمنی را فعال می کند و آنتی بادی می سازد. برخی از واکسن‌های کووید-19 با استفاده از mRNA یا یک ویروس اصلاح‌شده کار می‌کنند. از واکسن‌های COVID-19 مجاز در اتحادیه اروپا تا مارس 2021. Cominarty و Moderna واکسن‌های mRNA هستند و Vaxzevria (قبلاً واکسن COVID-19 AstraZeneca) و Janssen واکسن‌های ناقل ویروسی هستند.

 

https://neurosciencenews.com/exercise-vaccine-immune-20059/

https://vaccination-info.eu/en/vaccine-facts/how-vaccines-work

 

واکسن آسترازنکا و سکته مغزی، شایعات و واقعیت ها؟!

ترس های شایع پیرامون واکسن کرونا : از تغییر DNA تا قرنطینه