07136476172 - 09172030360 [email protected]

 

از هر پنج نفری که اخیراً دچار از دست دادن حس بویایی و یا طعم شده اند، 4 نفر، آزمایش آنتی بادی ویروس کرونا COVID-19 در آن ها مثبت شده است – و از کسانی که آزمایش مثبت داشتند، 40 درصد سرفه یا تب را تجربه نکرده اند، گزارش یک مطالعه جدید در PLOS Medicine توسط پروفسور راشل باترهام در دانشگاه کالج لندن.

 

ویروس کرونا COVID-19 می تواند باعث از بین رفتن حس چشایی و بویایی شود، اما شیوع آنتی بادی های COVID-19 در افرادی که این علائم را گزارش می دهند ناشناخته است و اهمیت از دست دادن بو و / یا حس چشایی به عنوان پیش بینی کننده ابتلا به کرونا COVID-19، به خوبی شناخته نشده است.

به منظور برآورد شیوع آنتی بادی های کرونا SARS-CoV-2 در افرادی که به طور حاد، حس بویایی و / یا چشایی خود را از دست داده اند، محققان 590 نفر را که خود از دست دادن طعم / بو را در ماه گذشته گزارش کرده اند، ثبت نام کردند.

پس از تأیید علائم از طریق مشاوره پزشکی، 567 شرکت کننده در از دست دادن بو و یا حس چشایی تحت آزمایش آنتی بادی SARS-CoV-2 قرار گرفتند.

 

78٪ آنتی بادی های ویروس کرونا یا SARS-CoV-2 را داشتند و شرکت کنندگان با از دست دادن بویایی تقریباً 3 برابر بیشتر از آنهایی که احساس چشایی خود را از دست داده بودند، دارای آنتی بادی های SARS-CoV-2 بودند.

 

این نشان می دهد از دست دادن بو از علائم بسیار خاص ابتلا به ویروس کرونا است. از 78٪ شرکت کنندگان آزمایش آنتی بادی مثبت، 40٪ نه سرفه و نه تب داشتند.

البته این مطالعه دارای محدودیت هایی از جمله گزارش خود افراد در مورد تغییرات بو و طعم و فقدان گروه کنترل بود.

 

 

محققان معتقدند که شواهد نشان می دهد از دست دادن بو باید در اقدامات بهداشت عمومی COVID-19 بیشتر مورد توجه قرار گیرد. آزمایش، جداسازی مورد و استراتژی های درمان.

 

این یافته ها همچنین برای سیاست گذاران در سطح جهان پیامدهای قابل توجهی دارد، زیرا اکثر کشورها انزوا و آزمایش بر اساس از دست دادن حاد بویایی / چشایی را توصیه نمی کنند.

این مطالعه نشان می دهد که وابستگی بیش از حد به سرفه و تب به عنوان اصلی ترین علائم COVID-19 ممکن است ناقص باشد و از دست دادن بویایی باید فوراً در سطح جهان به عنوان یک علامت اصلی COVID-19 شناخته شود.

پروفسور راشل باترهام، که رهبری این مطالعه را بر عهده داشت، اظهار کرد: “تشخیص زودهنگام علائم ویروس کرونا COVID-19 توسط عموم مردم، همراه با انزوای سریع و آزمایش PCR برای محدود کردن شیوع بیماری، بسیار حیاتی است.

در حال حاضر، اکثر کشورهای جهان از بین رفتن ناگهانی حس بویایی را به عنوان علامت اصلی ویروس کرونا COVID-19 تشخیص نمی دهند.

78٪ از شرکت کنندگان در مطالعه با شروع ناگهانی از دست دادن بویایی یا چشایی، آنتی بادی SARS-CoV-2 داشتند. اکثریت قریب به اتفاق علائم خفیف داشتند و 40٪ آنها تب و سرفه را گزارش نکردند!

“یافته های ما نشان می دهد افرادی که هر روز توانایی خود را در بوییدن بوی های خانگی مانند سیر، قهوه و عطرها کاهش یافته دیدند، باید خود را از بقیه جدا کرده و به دنبال آزمایش PCR باشند.”

“از دست دادن حس بویایی باید در سطح جهانی توسط سیاست گذاران به عنوان علامت اصلی COVID-19 شناخته شود. “

 

برای اطلاعات بیشتر به مؤسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

 

منبع:

 

Makaronidis J, Mok J, Balogun N, Magee CG, Omar RZ, Carnemolla A, et al. (2020) Seroprevalence of SARS-CoV-2 antibodies in people with an acute loss in their sense of smell and/or taste in a community-based population in London, UK: An observational cohort study. PLoS Med 17

به این مقاله امتیاز دهید