07136476172 - 09172030360 [email protected]

از زمان اعلام وضعیت اضطراری در اسپانیا به دلیل COVID-19، طبق داده های ارائه شده توسط این مناطق، بیش از 17000 کاربر خانگی مراقبت از بیمار کروناویروس یا علائم مشابه درگذشتند.

در همین زمینه، محققان دانشگاه آلیکانته گروه رباتیک و دید سه بعدی (RoViT) با سنجش خودکار دو علامت اصلی این ویروس: تب و سرفه، در حال طراحی سیستمی برای بهبود اثربخشی کنترل بیماری هستند.

برای شناسایی سریع هرگونه علائم مربوط به کورونا ویروس، منابع انسانی زیادی به منظور کنترل تب و سرفه به صورت دستی و فردی اختصاص داده می شود.

“سیستمی که ما طراحی کرده ایم برای کاهش زمان اختصاص داده شده و منابع انسانی لازم است. ”

میگوئل کازورلا، استاد مهندسی کامپیوتر، دانشگاه آلیکانته

 

 

سیستم یکپارچه برای تشخیص علائم که توسط تیم تحقیقاتی UA طراحی شده و توسط میگلuel Cazorla  Félix Escalona  Francisco Gómez و Ester Martínez تشکیل شده است، شامل مجموعه ای از دوربین ها برای شناسایی کاربران خانگی مراقبت، اندازه گیری تب با دوربین ترموگرافی و تشخیص سرفه از طریق هوش مصنوعی و با تجزیه و تحلیل تصاویر بر اساس مدل هایی از سرفه افراد مبتلا به این ویروس می باشد.

Cazorla توضیح می دهد: “این دوربین ها در یک ناحیه استراتژیک از منزل یا محل مورد نظر قرار گرفته اند تا دمای بدن و محل دقیق هر کسی که در خانه مراقبت می شود کنترل شود. علاوه بر این، با این سیستم نظارت می توانیم بر فعالیت های هر کاربر نظارت داشته باشیم و اینکه آیا سرفه کرده است”. با شناسایی سرفه یا تب، سیستم به طور خودکار هشدار را به کارمندان در منزل ارسال می کند.

یکی از اصلی ترین نوآوری های این سیستم که توسط محققان دانشگاه آلیکانته ارائه شده است این است که مبتنی بر روشی غیر تهاجمی است.

به عبارت دیگر، طبق گفته Cazorla “کاربران مجبور نیستند هیچ وسیله تکنولوژیکی را با خود حمل کنند. علاوه بر این، این سیستم تمام اطلاعات را با استفاده از یک برنامه واحد ادغام و پردازش می کند و قادر به شناسایی است. سرفه، جنبه ای که در حال حاضر هیچ فناوری آن را مورد بررسی قرار نمی دهد. ”

تیم تحقیقاتی در حال حاضر مشغول ساختن نمونه اولیه ای هستند که در تابستان امسال در شهر آلیکانته نصب و تأیید می شود. محققان UA در حالی که این سیستم در این بخش هدف قرار گرفته است، به شدت در معرض بیماری همه گیر قرار گرفته است، محققان خاطرنشان کردند که این سیستم می تواند در هر یک از مراکز دارای محدودیت پذیرش و علائم نظارت برای مهار شیوع ویروس کورونا نصب شود.

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

منبع:

RUVID

به این مقاله امتیاز دهید