07136476172 - 09172030360 [email protected]

مطالعه ارتباطی بین فقر در اوایل زندگی و ناملایمات کودکان و افزایش خطر ابتلا به اختلالات بیرونی در دوران نوجوانی و بزرگسالی. به ویژه در زنان پیدا می‌کند.

 

منبع: FAPESP

 

مطالعه‌ای که در ماه دسامبر در مقاله‌ای در روان‌پزشکی اروپایی کودک و نوجوان گزارش شد. ارتباط بین فقر کودکان و افزایش تمایل به ایجاد اختلالات بیرونی در دوران نوجوانی و اوایل بزرگسالی. به‌ویژه در میان دختران را نشان می‌دهد.

 

به گفته روانپزشکان. اختلالات بیرونی با کنترل ضعیف تکانه. قانون شکنی. پرخاشگری. تکانشگری. کمبود توجه و بیش فعالی و سایر اشکال رفتار مشخص می شود.

 

یک پژوهش

محققانی که این مطالعه را انجام دادند به این نتیجه رسیدند که فقر چند بعدی و قرار گرفتن در معرض رویدادهای استرس‌زای زندگی. از جمله مرگ‌های مکرر و درگیری‌های خانوادگی. عوامل خطر قابل اجتنابی هستند که باید در دوران کودکی به منظور کاهش تأثیر مشکلات سلامت روان در بزرگسالی مورد توجه قرار گیرند. این تحلیل تحصیلات والدین. دسترسی به خدمات اولیه. و شرایط مسکن و زیرساخت خانواده را در میان متغیرهای دیگر در نظر گرفت.

 

برای حدود هفت سال. 1590 دانش آموز ثبت نام شده در مدارس دولتی در پورتو آلگره و سائوپائولو (برزیل) در سه مرحله مورد ارزیابی قرار گرفتند. آخرین مرحله در سال 19-2018. این دانش‌آموزان در مطالعه همگروهی پرخطر برزیل برای اختلالات روانپزشکی کودکی (BHRC). یک نظرسنجی بزرگ مبتنی بر جامعه شامل ۲۵۱۱ خانواده با کودکان ۶ تا ۱۰ ساله که در سال ۲۰۱۰ آغاز شد. شرکت‌کنندگان هستند.

 

BHRC که به عنوان یکی از بلندپروازانه‌ترین بررسی‌های سلامت روان در دوران کودکی که تا کنون در برزیل انجام شده است. شناخته می‌شود. توسط موسسه ملی روانپزشکی رشد (INPD) رهبری می‌شود که توسط FAPESP و موسسه ملی پشتیبانی می‌شود. شورای توسعه علمی و فناوری (CNPq). محقق اصلی آن Eurípedes Constantino Miguel Filho. استاد گروه روانپزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه سائوپائولو (FM-USP) است. بیش از 80 استاد دانشگاه و محقق وابسته به 22 موسسه در برزیل و جاهای دیگر در فعالیت های آن مشارکت دارند.

 

نوع مطالعه

 

به نظر می رسد عقل سلیم بگوییم که فقر با توسعه آینده مشکلات سلامت روان مرتبط است. اما این اولین نظرسنجی است که در برزیل انجام شده است تا سلامت روانی کودکان و بزرگسالان جوان را بر اساس ارزیابی های روانپزشکی که در بیش از یک بار انجام شده است. تجزیه و تحلیل کند. . کارولینا زیبولد. نویسنده اول مقاله. گفت: ما مطالعه خود را طوری طراحی کردیم که بتوانیم اطلاعات مربوط به سلامت روان در نوجوانی و اوایل بزرگسالی را جمع آوری کنیم. Ziebold یک محقق در گروه روانپزشکی در دانشگاه فدرال سائوپائولو (UNIFESP) است.

 

محققان از ارزیابی توسعه و رفاه (DAWBA). بسته ای از مصاحبه ها. پرسشنامه ها و تکنیک های رتبه بندی برای به دست آوردن تشخیص های روانپزشکی در دوران کودکی (9-10). نوجوانی (13-14) و اوایل بزرگسالی (18-19) استفاده کردند. آنها به دنبال تشخیص اختلالات درونی. مانند افسردگی و اضطراب. و همچنین اختلالات بیرونی شدند. اگرچه اولی نسبت قابل توجهی از نتایج کلی نبود.

 

آنها برای ارزیابی وضعیت اقتصادی-اجتماعی خانواده ها از پرسشنامه خاصی استفاده کردند و به این نتیجه رسیدند که 11.4 درصد از نمونه در شرایط فقر زندگی می کنند.

ارزیابی روانپزشکی سه مرحله ای به لطف ردیابی تغییرات در طول زمان نتایج ثابتی را به همراه داشت. کودکان خانواده های فقیر در مرحله اول نسبت به کودکان غیر فقیر سطوح پایین تری از اختلالات بیرونی را داشتند. اما پس از چند سال این منحنی معکوس شد و اختلالات به طور پیوسته در بین کودکان فقیر افزایش یافت. با احتمال 63 درصد ابتلا به اختلالات. در حالی که در بین کودکان فقیر کاهش یافت. زیبولد گفت.

 

نابرابری جنسیتی

 

طبقه بندی بر اساس جنسیت نشان داد که فقر کودکان به ویژه پیامدهای نامطلوبی برای زنان دارد. زیبولد گفت: “این یافته به ویژه قابل توجه بود و می توان آن را یکی از مهم ترین آنها دانست.”

 

اختلالات بیرونی معمولاً در مردان شایع تر است. فرضیه ما این است که مشکلات سلامت روان کمتر در دختران فقیر. چه در خانواده و چه در مدرسه. زود تشخیص داده می شود. علاوه بر این. آنها تمایل دارند از سنین پایین مسئولیت کارهای خانگی بیشتری را بر عهده بگیرند. مانند مراقبت از خواهر و برادر کوچکتر و اعضای بیمار خانواده. این بار اضافی آنها را بیشتر در معرض رویدادهای استرس زا زندگی قرار می دهد و احتمال ابتلا به اختلالات سلامت روان در بزرگسالی را افزایش می دهد.

 

همانطور که در مطالعه ای که توسط این گروه اخیراً در مجله Epidemiology and Psychiatric Sciences منتشر شده است. اختلالات بیرونی به ویژه از نظر تأثیر آنها بر پیشرفت تحصیلی برای زنان مضر بوده و منجر به تکرار. ترک تحصیل و تحریف سنی می شود.

 

یک نتیجه گیری

 

همچنین با استفاده از داده‌های BHRC. این مطالعه به این نتیجه رسید که در صورت پیشگیری یا درمان مشکلات سلامت روان. به‌ویژه اختلالات بیرونی. حداقل ده دختر از هر 100 دختر بزرگ‌تر از سن مناسب برای کلاس مدرسه‌شان. می‌توانستند گروه سنی خود را همراهی کنند. در صورت تکرار نمره. از هر 100 دختر. 5 دختر مردود نمی شدند.

 

زیبولد گفت: «کودکان و بزرگسالان جوان مبتلا به اختلالات بیرونی ممکن است بیشتر از یادگیری. توسعه اجتماعی و بازار کار عقب بمانند و احتمال فقر را در بزرگسالی بعدی افزایش دهند.»

برای مثال. در برزیل. احتمال تکرار موفقیت‌های تحصیلی پایین والدین خود توسط فرزندان. دو برابر شانس ایالات متحده است و بسیار بالاتر از میانگین 38 کشور در سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه (OECD) است. تقریباً از هر ده برزیلی شش نفر (58.3٪) که والدین آنها تحصیلات متوسطه خود را کامل نکرده اند نیز ترک تحصیل کرده اند. بر اساس تجزیه و تحلیل تحرک بین نسلی توسط موسسه تحرک و توسعه اجتماعی (IMDS) در ایالات متحده و OECD. این نسبت به ترتیب 29.2٪ و 33.4٪ است.

 

در بازار کار. احتمال اینکه کودکان مشاغل ماهر و با درآمد خوبی پیدا کنند. همگام با پیشرفت تحصیلی والدین افزایش می یابد. در مورد والدین دارای مدارک دانشگاهی. فرزندان آنها 3.3 برابر بیشتر از حد متوسط در مشاغل بسیار ماهر و تقریباً 9 برابر بیشتر از فرزندان والدین با تحصیلات رسمی کمی هستند.

 

پاندمی

 

به گفته زیبولد. به دلیل تأثیر طولانی مدت اختلالات بیرونی بر سلامت و پیامدهای اجتماعی در زندگی بزرگسالی. یافته های محققان اهمیت مداخلات ضد فقر را در اوایل دوران کودکی تقویت می کند.

 

او گفت: «زمانی که بر لزوم کاهش فقر به منظور کاهش شیوع اختلالات سلامت روان تأکید می‌کنیم. به صورت چند بعدی به این موضوع فکر می‌کنیم.»

 

هیچ راه حل سریعی وجود ندارد. اقدامات فوری. مانند چشم پوشی از هزینه های مدرسه. و ارائه حواله های نقدی و کمک های درآمدی برای خانواده های فقیر. مهم است. اما همچنین لازم است در مورد اقدامات گسترده تری از جمله ارتقای مهارت های اجتماعی-عاطفی. کاهش استرس. دسترسی به آموزش و دسترسی اندیشیده شود. به خدمات سلامت روان

 

او افزود که نسبت جمعیتی که در فقر زندگی می کنند در طول همه گیری کووید-19 به طرز نگران کننده ای افزایش یافته است. بر اساس گزارش منتشر شده توسط یونیسف. ۱۰۰ میلیون کودک دیگر در سراسر جهان در فقر چند بعدی قرار گرفته‌اند که از سال ۲۰۱۹ ۱۰ درصد افزایش داشته است.

 

این گزارش همچنین می گوید که تا اکتبر 2020. این بیماری همه گیر خدمات مهم بهداشت روان را در 93 درصد کشورها مختل کرده یا متوقف کرده است و بیش از 13 درصد از دختران و پسران 10 تا 19 ساله با یک اختلال روانی تشخیص داده شده زندگی می کنند. حتی در بهترین سناریو. هفت تا هشت سال برای بهبود و بازگشت به سطح فقر کودکان قبل از همه گیری نیاز است.

 

Link Between Child Poverty and Mental Health Disorders in Adulthood

17 اکتبر روز جهانی “ریشه کن کردن فقر” و تأثیر آن بر رشد مغز کودکان