07136476172 - 09172030360 [email protected]

مغز ما در هر لحظه حتی در خواب در حال فعالیت است. اگر بخواهیم این فعالیت و گفت و گوهای درونش را بفهمیم باید دست با دامان ابزار های پیشرفته ی مهندسی و نوروتکنولوژی شویم. fMRI(functional magnetic resonance imaging) یکی از بهترین آنهاست.

 

fMRI تنها تکنیکی است که می تواند فرآیند تصمیم گیری کامل مصرف کنندگان را به تصویر بکشد.

 

  •      بهترین تکنیک برای پیش بینی رفتار مصرف کننده
  •      تصویر کاملی از تأثیر ارتباطات بازاریابی ارائه می دهد
  •      مقیاس پذیر و مقرون به صرفه

 

fMRI چیست؟

 

تصویربرداری تشدید مغناطیسی کاربردی (fMRI) یک تکنیک تحقیقاتی عصبی است که به ما امکان می دهد فعالیت های دقیق کل مغز را ردیابی کنیم.

 

fMRI احساسات و واکنش‌های خودآگاه و ناخودآگاه را که در اعماق مغز اتفاق می‌افتد، ثبت می‌کند تا رفتار مصرف‌کننده را پیش‌بینی کند.

در حال حاضر Neurensics یکی از معدود شرکت‌هایی است که در جهان از این تکنیک استفاده می‌کند. عصب شناسان تخصصی در Neurensics برای انجام این تکنیک تصویربرداری پیچیده و تجزیه و تحلیل نتایج آن به کار گرفته شده اند.

 

 

fMRI چگونه کار می کند

 

fMRI فعالیت اعماق مغز را اندازه گیری می کند و احساسات و واکنش های (غیر)آگاهانه سوژه انسان را ثبت می کند.

 

اسکن MRI از یک میدان مغناطیسی قوی استفاده می کند که تصویری سه بعدی از مغز ایجاد می کند. اسکن fMRI فعالیت مغز را از طریق سطوح اکسیژن خون در نورون ها ثبت می کند. نورون‌هایی که فعال هستند، اکسیژن بیشتری نسبت به نورون‌های غیرفعال مصرف می‌کنند. اگر نورون ها فعال بودند، در اسکن منعکس می شود.

 

با fMRI، می توانید فعالیت های دقیق کل مغز را ثبت کنید – هیچ تکنیک دیگری قادر به انجام این کار نیست.

 

مزایای fMRI

 

fMRI مزایای زیادی برای پیش‌بینی رفتار مصرف‌کننده ارائه می‌دهد:

 

  •     fMRI بهترین تکنیک بازاریابی عصبی برای پیش‌بینی رفتار مصرف‌کننده، مانند رفتار خرید و فروش (KPIs) است.

 

  •     رفتار مصرف کننده عمدتاً توسط احساسات و فرآیندهای مغزی تعیین می شود که بسیاری از آنها تحت آگاهی آگاهانه اتفاق می افتد. fMRI تنها تکنیکی است که همه آن را اندازه گیری می کند: احساسات، افکار و عقل خودآگاه و ناخودآگاه.

 

  •     fMRI کامل ترین تصویر را در مورد اثرات ارتباطات بازاریابی ارائه می دهد.

فعالیت های ناشی از احساسات، شناخت و برانگیختگی در سراسر مغز توزیع می شود. تنها در صورتی می توان تصویر کاملی از مصرف کننده ایجاد کرد که همه این فرآیندهای مختلف ثبت شوند. این با fMRI امکان پذیر است زیرا یک تصویر سه بعدی از کل فعالیت مغز تولید می کند.

 

fMRI پاسخ های فوری و خودکار به ارتباطات بازاریابی را اندازه گیری می کند. شبیه عکس العمل های مردم در زندگی واقعی

 

در تحقیقات بازاریابی سنتی، به شرکت کنندگان در آزمون اعلان داده می شود و از آنها خواسته می شود تا نظر خود را تنظیم کنند. این روش بررسی نظرات منجر به پسا عقلانی‌سازی می‌شود – شرکت‌کنندگان برای نظرات خود استدلال‌هایی را به زبان می‌آورند که ممکن است اصلاً به احساسات یا فرآیند شناختی آنها مرتبط نباشد. مطالعات مکررا نشان داده اند که افراد نمی توانند به طور دقیق آنچه را که فکر می کنند، می خواهند یا دوست دارند گزارش دهند. در مقابل، fMRI احساسات و فرآیندهای شناختی را مستقیماً با اندازه‌گیری فعالیت مغز ضبط می‌کند.

 

 

fMRI برای چه مواردی استفاده می شود؟

 

  •      تست تبلیغات عصبی

fMRI احساسات و واکنش های ناخودآگاه فعال شده توسط تبلیغات شما را اندازه گیری می کند. اندازه‌گیری‌ها بر اساس معیار تعیین‌شده برای تبلیغات مؤثر ارزیابی می‌شوند. این به شما امکان می دهد تبلیغات خود را بهینه کنید و در صورت امکان، با کاهش زمان تبلیغات غیر ضروری، هزینه تبلیغات را کاهش دهید.

 

  •      تست مفهوم عصبی

fMRI احساسات و واکنش‌های ناخودآگاهی را که مفهوم تبلیغات شما فعال می‌کند، اندازه‌گیری می‌کند، و به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغ خود را برای به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه قبل از انتشار آگهی بهینه کنید.

  •      برندینگ عصبی

با fMRI می‌توانیم یک علامت تجاری عصبی ایجاد کنیم: الگوی تداعی‌های عصبی در مغز مصرف‌کننده، منحصر به برند شما. این می تواند برای آزمایش تأثیر مستقیم ارتباطات بازاریابی شما بر ارتباطات ایجاد شده در مغز مشتری استفاده شود.

 

  •      بسته بندی عصبی

fMRI تأثیر بسته بندی شما را بر قصد خرید اندازه گیری می کند

 

 

fMRI همراه با ردیابی چشم و BGI

 

در Neurensics، ما fMRI را با Eye Tracking و Brain Guided Interpretation (BGI) ترکیب می کنیم تا اطلاعات ارزشمند بیشتری به دست آوریم.

 

  •      ردیابی چشم

برای افزودن ارزش بیشتر به اسکن fMRI، از Eye Tracking استفاده می شود. این اندازه گیری می کند که مردم روی چه چیزی تمرکز می کنند، برای چه مدت و به چه ترتیبی.

 

این اندازه گیری می کند که کدام عناصر خاص در یک پیام بازاریابی توجه را به خود جلب می کند. Eye Tracking از حسگرهای مادون قرمز (IR) استفاده می کند که موقعیت چشم را تعیین و ردیابی می کند.

در ترکیب با fMRI، می‌توانید از ویژگی‌هایی که مردم به آن‌ها توجه می‌کنند و تجربیاتشان اطلاعاتی کسب کنید.

 

  •      تفسیر هدایت‌شده مغز (BGI)

به طور مشابه، ما همچنین از BGI برای افزودن ارزش به یافته های fMRI استفاده می کنیم. این یک مطالعه پیگیری آنلاین است که به ما امکان می دهد عمق کیفی را به نتایج fMRI اضافه کنیم.

 

از طریق BGI، ما اطلاعات عمیقی در مورد احساسات و واکنش‌های فعال شده و اطلاعات ارزشمند در مورد KPIهای صریح، مانند پیوند برند و تحویل پیام به دست می‌آوریم.

 

محدودیت های fMRI؟

 

هر تکنیک تحقیقی محدودیت هایی دارد. در اینجا محدودیت های fMRI وجود دارد:

 

  •      fMRI در یک محیط آزمایشگاهی اندازه گیری می شود که می تواند تأثیر منفی بر شرکت کنندگان در آزمون داشته باشد.
  •      اغلب تصور می شود که fMRI گران است زیرا اسکنر MRI میلیون ها دلار هزینه دارد.

 

fMRI وضوح زمانی درشت تری دارد زیرا هر 2 ثانیه یک اسکن کامل انجام می دهد. بنابراین، نمی‌توانیم لحظه دقیقی را مشخص کنیم که یک ناحیه مغز به یک پیام بازاریابی پاسخ می‌دهد.

 

 

نورنسیک چگونه این محدودیت ها را حل می کند؟

 

راه حل های ما:

 

  •      علیرغم تنظیمات آزمایشگاهی، تحقیقات علمی نشان داده است که fMRI بهترین پیش بینی کننده رفتار مصرف کننده است. اثرات منفی احتمالی محیط آزمایشگاه در مقایسه با ارزش افزوده بزرگ اندازه‌گیری احساسات و واکنش‌های آگاهانه بسیار کوچک است.

 

  •      Neurensics تحقیقات fMRI را با مقیاس بندی مقرون به صرفه کرده است. ما اغلب چندین آزمودنی را در یک جلسه تصویربرداری اندازه گیری می کنیم. این هزینه ها را به میزان قابل مقایسه با تحقیقات سنتی کاهش می دهد.

 

  •      ما الگوریتمی را توسعه داده‌ایم که به ما امکان می‌دهد مشخص کنیم که ناحیه‌ای از مغز چه زمانی به یک پیام بازاریابی پاسخ می‌دهد. ما این کار را به دو روش مختلف انجام می دهیم – 1) با نگاه کردن به تعادل بین احساسات مثبت و منفی، 2) با استفاده از تفسیر هدایت شده مغز (پرسشنامه) پس از اسکن برای به دست آوردن بینش بیشتر در مورد نتایج fMRI.

https://www.neurensics.com/en/fmri-in-neuromarketing

نوروتکنولوژی! یک داستان کاملا واقعی

 

بوی بعضی چیزها ، خاطراتی را برایمان زنده می کنند، اما چگونه؟

به این مقاله امتیاز دهید