07136476172 - 09172030360 [email protected]

آیا نوشیدن چای می تواند عملکرد شناختی را بهبود بخشد و به جلوگیری از زوال شناختی کمک کند؟ از کمک به بهبود توجه و جلوگیری از زوال شناختی گرفته تا بهبود عملکرد سیستم ایمنی، محققان فواید سلامتی فراوانی را که چای ارائه می دهد را بررسی می کنند.

 

منبع: Pollack Communications

 

دانشمندان برجسته تغذیه از سرتاسر جهان دیروز گرد هم آمدند تا آخرین شواهد حاکی از نقش چای در ارتقای سلامت مطلوب را ارائه دهند. با یافته‌های جدید جامعه علمی بین‌المللی که به طور مداوم به خواص سالم چای اعتبار می‌بخشد، سخنرانان در سمپوزیوم به‌روزرسانی جامعی از تحقیقات اخیر در مورد فواید مصرف چای بر سلامت انسان ارائه کردند.

به عنوان دومین نوشیدنی پرمصرف در جهان بعد از آب، بیش از 159 میلیون آمریکایی در هر روز چای می نوشند.

 

 

رئیس سمپوزیوم، دکتر جفری بلومبرگ، پروفسور بازنشسته فعال در دانشکده علوم و سیاست تغذیه فریدمن در دانشگاه تافتس، گفت: “تحقیقات رو به رشدی از سراسر جهان وجود دارد که نشان می دهد نوشیدن چای می تواند سلامت انسان را از طرق مختلف افزایش دهد.” .

 

چای‌های واقعی – که شامل سیاه، سبز، سفید، اولانگ و تیره می‌شوند – می‌توانند به طور قابل‌توجهی به ارتقای سلامت عمومی کمک کنند. شواهد ارائه شده در این سمپوزیوم نتایجی را در مورد فواید چای بر سرطان، بیماری‌های متابولیک قلبی، عملکرد شناختی و عملکرد سیستم ایمنی نشان می‌دهد – از پیشنهادی تا قانع‌کننده.

 

شیمی در فنجان شما

 

چای حاوی فلاونوئیدها است، ترکیبات طبیعی که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. فلاونوئیدهای چای ترکیبات زیست فعالی را ارائه می کنند که به خنثی کردن رادیکال های آزاد کمک می کند که ممکن است به عناصر موجود در بدن مانند مواد ژنتیکی و چربی ها آسیب برساند و به بیماری های مزمن کمک کند. چای همچنین حاوی L-theanine است، اسید آمینه ای که در بیشتر موارد به طور منحصر به فرد در چای یافت می شود.

 

چای و عملکرد سیستم ایمنی

 

دایونگ وو، MD، PhD، آزمایشگاه ایمونولوژی تغذیه در مرکز تحقیقات تغذیه انسانی ژان مایر USDA در مورد پیری در دانشگاه تافتس، می گوید: «چای ممکن است به حمایت از سیستم ایمنی و افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری ها کمک کند.

در صورتی که بیمار شوید، چای می‌تواند با خلاص شدن از شر عفونت به بدن شما کمک کند به روشی مؤثرتر به بیماری واکنش نشان دهد و همچنین ممکن است شدت آن را در صورت وقوع کاهش دهد.

 

در بررسی جامع داده‌های منتشر شده در مورد این موضوع که در سمپوزیوم ارائه شد، وو به این نتیجه رسید که چای سبز/کاتچین به میزبان کمک می‌کند تا با کاهش توانایی پاتوژن در آلوده کردن میزبان و کمک به سیستم ایمنی میزبان به مبارزه با انواع پاتوژن‌ها کمک کند. سیستم وارد عمل می شود

 

همچنین نشان داده شده است که چای سبز/کاتچین، اختلالات خودایمنی را با افزایش تحمل خود، سرکوب حمله التهابی ناشی از اتوآنتی ژن و افزایش ترمیم بافت بهبود می بخشد.

 

چای و عملکرد شناختی

 

وقتی صحبت از عملکرد شناختی به میان می آید، معلوم می شود که چای ممکن است فواید قابل توجهی داشته باشد. شواهد قوی وجود دارد که به نظر می رسد چای و ترکیبات آن در شرایط استرس مفید هستند. دکتر لوئیز دای، پروفسور تغذیه و رفتار در دانشگاه لیدز، توضیح می‌دهد که عمیق‌ترین حوزه شناختی که چای به آن عمل می‌کند، توجه و هوشیاری است.

 

با این اثرات بر توجه، چای یک نوشیدنی انتخابی بهینه در زمان استرس و فرسودگی شغلی در سراسر جهان است.

در بررسی تحقیقات منتشر شده خود در مورد این موضوع، دای نشان داد که شواهد به دست آمده از کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده این نتیجه را تایید می‌کند که مصرف چای می‌تواند اثرات مفید کوتاه‌مدت حاد بر توجه اندازه‌گیری شده توسط آزمون‌های عینی مانند آزمون تغییر توجه و گزارش‌های ذهنی هوشیاری ایجاد کند. مطالعات به طور مداوم اثرات مفید دوز بالای L-theanine، همراه با دوز کمتر کافئین را بر عملکرد وظیفه توجه نشان می‌دهند.

 

این یافته ها نشان می دهد که ترکیب منحصر به فرد کافئین و ال تیانین که در چای یافت می شود می تواند توجه را بهبود بخشد.

چای و پیشگیری از زوال شناختی

 

بدون درمان دارویی موثر برای زوال عقل، پیشگیری امری کلیدی است. تخمین زده می شود که 40 تا 50 درصد از زوال عقل از طریق تغییر در عوامل سبک زندگی قابل پیشگیری است.

 

در مروری بر تحقیقات منتشر شده در مورد چای و زوال شناختی، جاناتان هاجسون، دکترا، پروفسور مؤسسه تحقیقات تغذیه در دانشگاه ادیت کوان، توضیح می‌دهد که «شواهد رو به رشدی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف روزانه ۱ تا ۲ فنجان چای می‌تواند به میزان قابل توجهی خطر زوال عقل عروقی و بالقوه بیماری آلزایمر.کاهش دهد.

داده‌های اخیر با کیفیت بالا از مطالعات کوهورت آینده‌نگر طولانی‌مدت نشان می‌دهد که مصرف بیشتر چای – که از ۱ فنجان در روز شروع می‌شود و تا ۵ تا ۶ نوشیدنی در روز – با کاهش خطر زوال عقل مرتبط است. داده های این مطالعات همچنین نشان می دهد که مصرف متوسط فلاونوئیدهای موجود در چای با کاهش خطر زوال شناختی مرتبط است.

حداکثر فواید چای را می توان از 2 تا 4 فنجان در روز، با فواید اضافی کمی با مصرف بیشتر به دست آورد.

 

نتایج این مطالعات همچنین نشان می دهد که محافظت ارائه شده ممکن است قوی ترین محافظت در برابر زوال عقل عروقی، یکی از رایج ترین اشکال زوال عقل باشد.

چای و پیشگیری از سرطان

 

در بررسی داده های موجود در مورد چای و پیشگیری از سرطان، مصرف بیشتر چای ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش دهد. شواهدی وجود دارد که فلاونوئیدهای چای ممکن است از طریق مکانیسم های آنتی اکسیدانی، ضد رگ زایی و ضد التهابی و همچنین تغییر مشخصات میکروبیوتای روده عمل کنند. چای یک نوشیدنی غنی از فلاونوئیدها است که در مطالعات تجربی، ترکیبات فعال زیستی با خواص ضد سرطانی متعددی هستند. شواهد پیشنهادی نشان می دهد که مصرف چای ممکن است خطر ابتلا به سرطان مجرای صفراوی، سینه، آندومتر، کبد و دهان را کاهش دهد.

 

رائول زامورا-روس، دکترا، محقق اصلی در واحد پزشکی، می گوید: در حالی که تحقیقات بیشتری برای تعیین دوز دقیق باید انجام شود، نتیجه ای که می توانیم به اشتراک بگذاریم این است که مصرف بیشتر چای ممکن است خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را کاهش دهد.

 

چای و سلامت قلب و عروق

 

بر اساس نتایج مطالعات جمعیتی، بیماری‌های قلبی متابولیک، مانند دیابت و بیماری‌های قلبی، اولین علت مرگ و میر در سراسر جهان هستند و مصرف چای ممکن است با پیامدهای متابولیک نامطلوب مرتبط باشد.

 

بر اساس طرح‌های گسترده و متنوع تحقیقات علمی، ۲ فنجان چای غیر شیرین در روز می‌تواند خطر و پیشرفت بیماری قلبی متابولیک را در بزرگسالان کاهش دهد.

 

تیلور والاس، PhD، Principle و CEO توضیح می‌دهد: «وقتی به تمام نشانگرهای زیستی و مکانیسم‌های مختلفی که چای بر آن تأثیر می‌گذارد نگاه می‌کنید، این نوشیدنی سرشار از نوشیدنی‌هایی است که مصرف‌کنندگان می‌توانند به راحتی آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنند و زندگی سالم‌تر و طولانی‌تری برای خود ایجاد کنند.»

https://neurosciencenews.com/tes-cognition-20482/

نوعی چای که تولید سلول های عصبی در مغز را فعال می کند!

 

۴ ماده ی محرک در چای به عنوان یک نوتروپیک

به این مقاله امتیاز دهید