07136476172 - 09172030360 [email protected]

شاید سوال مهم این باشد که آیا می توان همیشه شاد بود؟ زندگی پر از چالش های متفاوت است و غم وشادی در کنار هم معنا می گیرند، شاید نحوه ی برخورد ما در شرایط مختلف می تواند نوع روحیه و حالات ما را تعیین کند. پس شاید بتوان خود را به سمت شادی سوق داد حتی اگر همیشه نتوان شاد یود!

 

12 راهکار برای رفتن به سمت شادی به قدر توان

 

  1. هفت تا نه ساعت بخوابید. داشتن یک خواب کافی برای داشتن یک روز شاد و مفید بسیار حیاتی است زیرا این گزینه می تواند منجر به کاهش هوشیاری و منطق و مشکلات کلی سلامتی مانند چاقی و توانایی کمتر در حفظ روابط سالم شود. سعی کنید درست قبل از برخورد به ملحفه ، دوش گرفتن آب گرم تلفن خود را از چشم خود دور کنید.

 

2. 15 تا 30 دقیقه زودتر بیدار شوید. اما ، با فرض اینکه قانون هفت تا نه ساعت در هر شب را اتخاذ می کنید. 15 تا 30 دقیقه زود بیدار شدن به شما این امکان را می دهد که ذهنتان شروع مثبتی را در روز خود داشته باشید. بلافاصله تفاوتی در نگرش خود مشاهده خواهید کرد.

 

  1. مراقبه کنید. مدیتیشن برای پنج تا ده دقیقه پس از بیدار شدن ساده است و فواید فوری از جمله افزایش تمرکز در بقیه روز را دارد. مطالعات همچنین نشان می دهد که مدیتیشن به جلوگیری از استرس و اضطراب کمک می کند ، بنابراین ناامیدی هایی را که توانایی شما در مقابله با اهداف شما را محدود می کند از بین می برد.

 

4. چیز جدیدی یاد بگیرید. اگرچه ممکن است پذیرفتن چالش های جدید برای ایجاد شادی خلاف واقع باشد ، اما یادگیری چیز جدیدی باعث بهبود رفاه شما می شود. تمرکز بر پیشرفت ، ما را در وضعیت جریانی قرار می دهد ، که نشان داده شده است باعث رشد خوشبختی می شود.

یادگیری همچنین باعث ایجاد اعتماد به نفس در شما می شود.

 

5.پیاده روی کنید. تحقیقات نشان می دهد که 30 دقیقه پیاده روی در روز به تنظیم سیستم عصبی شما کمک می کند ، بنابراین عصبانیت و خصومت را کاهش می دهد. اگر اختصاص دادن هر روز 30 دقیقه به راه رفتن دشوار است ، می توانید اقدامات کوچکی انجام دهید تا قدم های خود را افزایش دهید. اتومبیل خود را در یکی از دورترین نقاط دفتر کار خود پارک کنید یا شروع به نوشیدن آب بیشتر کنید تا سفرهای خود را به سرویس بهداشتی افزایش دهید!

 

 

6. از رسانه های اجتماعی جدا شوید. ماندن در اینستاگرام و Snapchat آسان است، اما تحقیقات نشان می دهد استفاده بیش از حد از شبکه های اجتماعی می تواند برای سلامت روان شما مضر باشد.

 

در عوض ، با خواندن اخبار ، انجام یک بازی تقویت کننده مغز یا گوش دادن به یک پادکست سرگرم کننده یا تفکر برانگیز ، از آن 15

دقیقه به طور مثمر ثمر استفاده کنید. شما از فعالیت واقعی لذت خواهید برد و در عین حال ، بدون تغییر چیزی نسخه بهتری از

خود خواهید شد.

 

7.یک عمل مهربانی تصادفی انجام دهید. یک دامنه تحقیق وجود دارد که سخاوت و سلامتی را به هم پیوند می دهد. فن آوری fMRI ، نشان می دهد که چیزی را به کسی بخشیدن همان قسمتهای مغز را که توسط غذا تحریک می شوند فعال می کند. پس بخشودن واقعاً یک برد-برد است.

گیرنده از مزایای آن برخوردار است و شما می دانید که زندگی شخصی را تحت تأثیر مثبت خود قرار داده اید ، احساس بهتری خواهید داشت. اهدا کردن چیزی به جایی، داوطلب شدن در آشپزخانه محلی!

 

 بهترین قسمت؟ مهربانی مسری است.

 

8. خود را با افراد شاد محاصره کنید. جیم ران به صراحت ادعا کرد که شما میانگین پنج درصد برتر افرادی هستید که بیشترین وقت را با آنها می گذرانید. بنابراین ، مثبت ترین و جذاب ترین افرادی را پیدا کنید که با آنها تعامل داشته باشند. این سوئیچ آسان باعث ایجاد سطح شادی ، احساس موفقیت می شود و حتی می تواند درهای جدیدی در زندگی شغلی یا شخصی شما باز کند.

 

9. شایعه نکنید. مشارکت در شایعات ممکن است به منزله آزادی مثبت و شاید ضروری باشد اما فقط باعث استرس و ناراحتی می شود. به علاوه ، آخرین باری که شایعات به چه چیزی کمک کرده است؟

دفعه بعدی که تمایل دارید از یک دوست یا همکار خود شکایت کنید ، ده ثانیه مکث کنید و گفتگوی منفی را به سمت مثبت اندیشی تغییر دهید. به جای آن چیزی واقعی برای گفتن در مورد شخص جستجو کنید. اگر به سادگی نمی توانید ، در مورد یک همکار دیگر چیز خوبی بگویید یا در مورد آب و هوا بحث کنید – اگر شرایط مطلوبی است فقط تمرکز را از منفی دور کنید!

 

10. وقت خود را با یکی از عزیزان خود سپری کنید. در حالی که همیشه جلب ارتباط با خانواده و دوستان از طریق تلفن یا ایمیل تشویق می شود ، مطالعات نشان می دهد که تعامل بدنی برای سلامتی و خوشبختی کلی شما بسیار مفید است. به این فکر کنید که بعد از گرفتن ناهار با یک دوست قدیمی ، داشتن یک غذای خانگی با شریک زندگی خود یا پیاده روی با بچه ها چه احساسی دارید

 

هیچ چیز کاملاً شبیه آن نیست. بنابراین ، هدف قرار دادن زمان حضور چهره (نه FaceTime) با یک عزیز حداقل سه بار در هفته باشد. برای کسانی که به یک منطقه تازه وارد شده اند یا می خواهند شبکه خود را گسترش دهند ، می توانید ده ها گروه را به صورت آنلاین پیدا کنید ، از باشگاه های کتاب و تیم های ورزشی گرفته تا مواد غذایی.فوراً و به راحتی با افرادی که علایق و سرگرمی های شما را دارند مشترک می شوید!

      11. نوشتن: اگرچه این نکته برای بسیاری غیرواقعی به نظر می رسد ، اما لازم نیست که یک تولید بزرگ باشد. کافی است

حداقل سه بار در هفته در مورد هر چیزی فقط 50 کلمه بنویسید. شگفت زده خواهید شد که این هدف کوچک شما را تا کجا

خواهد برد. از ایجاد ضریب هوشی و ایجاد هوشیاری تا تقویت اعتماد به نفس ، شکل گیری این عادت ساده روزانه باعث ایجاد

مزایای بی شمار ذهنی و عاطفی می شود.

 

12. مراقبت از خود را تمرین کنید. هنگامی که از خود مراقبت می کنید ، مزایای زیادی از جمله کاهش استرس و اضطراب ، افزایش تفکر مثبت و تقویت ایمنی را تجربه می کنید. هر روز وقت بگذارید و کاری انجام دهید که موجب شادی شما شود ، مانند ورزش ، پختن یک وعده غذایی عالی یا مطالعه. شما از اینکه چگونه اقدامات ساده مراقبت از خود باعث بهبود ذهن ، بدن و روح شما می شود شگفت زده خواهید شد.

 

همانطور که می بینید ، روش های زیادی وجود دارد که می توانید روز خود را شاد کرده و از زندگی روزمره خارج شد. انتخاب با ماست!حتی اگر نتاوان همیشه شاد بود ولی حداقل به سمت آن حرکت کرد.

 

منبع: http://www.psychologytoday.com

4 ماده ی شادی بخش در مغز ما!

زمانی که زندگی بی معنا می شود: 7 راهکار برای بازیابی معنای زندگی

به این مقاله امتیاز دهید