07136476172 - 09172030360 [email protected]

 

مدیتیشن می تواند بسیاری از جنبه های زندگی شما را بهبود بخشد. از جمله، می تواند به میگرن کمک کند، می تواند افسردگی را بهبود بخشد، به اضطراب اجتماعی و موارد دیگر کمک می کند. اما خواب چطور؟

 

خواب چیزی است که همه برای زندگی و کار با ظرفیت بالا، به آن احتیاج دارند.

پس چه کاری برای بهبود خواب می توانیم انجام دهیم؟

 

مراقبه برای بهبود خواب

 

مطالعاتی انجام شده است تا معلوم شود آیا افرادی که مراقبه می کنند خواب با امواج کوتاه (قسمت عمیق و آرام) بهتری نسبت به افرادی که مدیتیشن انجام نمی دهند، دارند.

البته که افرادی که مراقبه را انجام داده بودند، خواب عمیق بیشتری را تجربه کردند. این مطالعه بین سه گروه سنی مقایسه شد و نتایج فوق العاده بود. مراقبه ها به ترتیب 17.95٪، 11.3٪ و 10.63٪ را در بهبود خواب با امواج کوتاه در گروه های سنی جوان تر (39-39 سال)، متوسط ​​(40-49 سال) و مسن تر (50-60 سال) نشان دادند.

بنابراین گروه مسن 3 برابر بیشتر خواب عمیق داشتند. در حالی که گروه جوان هنوز 60٪ خواب با امواج کوتاه بهتری نسبت به افرادی که مدیتیشن انجام نداده بودند، داشتند. این یک تفاوت بزرگ است!

خواب موج کوتاه بخشی است که بدن شما واقعاً ریلکس و آرام شده و خود را ترمیم می کند. بنابراین اگر یک شب کامل بخوابید و هنوز خسته از خواب بیدار شوید، احتمالاً به این دلیل است که خواب موج کوتاه کافی نداشته اید. بنابراین انجام مدیتیشن منظم باعث می شود عمیق تر بخوابید و با حال خوب بیدار شوید.

 

آیا راهی وجود دارد که با استفاده از مراقبه سریع بخوابید؟

 

روش تنفس 4-7-8

 

روش تنفس 4-7-8 برای به خواب رفتن و به طور کلی استرس زدایی و آرامش عالی است.

بنابراین نوک زبان خود را پشت دندان ها قرار می دهید، به مدت 4 ثانیه از طریق بینی آرام نفس می کشید، آن را 7 ثانیه نگه دارید، سپس هوا را کاملاً محکم از طریق دهان به مدت 8 ثانیه بیرون می دهید. این کار را 4 بار تکرار کنید و سپس به طور طبیعی نفس بکشید.

 

برای اطلاعات بیشتر به مؤسسه سلامت  مغز دانا مراجعه کنید.

 

منبع:

Meditation and its regulatory role on sleep

meditationmag.com

به این مقاله امتیاز دهید