07136476172 - 09172030360 info@danabrain.ir

مطالعات قبلی کمبود خواب را با افزایش خطر چاقی، دیابت و بیماری های قلبی مرتبط کرده است.
CDC گزارش می دهد که بیشتر بزرگسالان برای حفظ قلب سالم در هر شب حداقل 7 ساعت خواب نیاز دارند، از جمله دیگر مزایای سلامتی مانند جلوگیری از دیابت نوع 2، فشار خون بالا و افسردگی.

اگرچه ما بارها و بارها فواید خواب خوب شب را شنیده ایم، تحقیقات جدید نشان می دهد که الگوهای منظم خواب – نه تنها مدت زمان خواب – در واقع ممکن است به کاهش خطر حمله قلبی کمک کند.

یک منبع جدید مورد اعتماد، نشان می دهد بزرگسالان دارای الگوی خواب نامنظم، خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های قلبی عروقی دارند (CVD). 

این مطالعه که توسط موسسه ملی قلب، ریه و خون انجام شده است، نشان داد که یک الگوی خواب نامنظم در افراد مسن می تواند یک عامل خطر برای بیماری قلبی  باشد.

در طی 5 سال، محققان 1،992 زن و مرد، 45 تا 84 ساله را دنبال کردند که در ابتدای مطالعه، CVD نداشتند. این بزرگسالان در سرتاسر ایالات متحده زندگی می کردند و از اقوام مختلفی بودند.

برای اندازه گیری میزان نامنظم بودن خواب، بیماران از دستگاه های اکتیگراف بر روی مچ دست خود استفاده می کردند که 7 ساعت متوالی فعالیت خواب و بیداری آنها را دنبال می کرد.

یک دوره پیگیری 5 ساله ادامه یافت، که نشان داد 111 شرکت کننده دچار CVD (بیماری قلبی عروقی) شدند. این شامل حمله قلبی، سکته مغزی و حتی مرگ ناشی از بیماری CVD است.

 

 

 

خواب و التهاب


قبلاً به طور گسترده ای پذیرفته شده بود که عادت های خواب ضعیف به سایر موارد مرتبط با سلامتی مانند تغییر قند خون و التهاب کمک می کند.

طبق منبع قابل اعتماد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) توصیه می شود که ​​بزرگسالان متوسط حداقل 7 ساعت خواب در شب را داشته باشند.

مطالعات قبلی همچنین کمبود خواب را با افزایش خطر چاقی، دیابت و بیماری های قلبی مرتبط کرده است. به عنوان مثال، بنیاد خواب گزارش می دهد که افرادی (از هر سن، وزن و سبک زندگی) که خواب کافی ندارند، در معرض خطر بیشتری برای بیماری های قلبی عروقی و بیماری عروق کرونر قلبی قرار دارند.

CDC گزارش می دهد که بیشتر بزرگسالان برای حفظ قلب سالم هر شب حداقل 7 ساعت خواب نیاز دارند که به جلوگیری از دیابت نوع 2 ، فشار خون بالا و افسردگی کمک می کنند.

اما آنچه در مورد این مطالعه متفاوت است این است که محققان به جای اینکه مدت زمان خواب بیشتر را مورد مطالعه قرار دهند، از الگوی خواب نامنظم استفاده می کنند و دریافتند که این عامل مهمی در سلامت قلب نیز می باشد.

براساس این گزارش، “محققان دریافتند كه شركت كنندگان دارای بیشترین زمان خواب یا زمان نامنظم خواب، بیش از دو برابر خطر ابتلا به CVD در طول دوره پیگیری را در مقایسه با افراد دارای منظم ترین حالت خواب دارند.”

آنچه که باید دید مکانیسم های بیولوژیکی که باعث بی نظمی خواب و CVD می شود، است.

محققان به عوامل مختلفی مانند تغییرات متابولیکی مرتبط با چاقی، دیابت و کلسترول بالا مشکوک هستند.

هر چیزی که بر ریتم شبانه روزی بدن یا چرخه خواب تأثیر بگذارد، می تواند به التهاب کمک کند. دکتر گای ال مینتز، مدیر سلامت قلب و عروق و لیپیدولوژی در Northwell Health’s Sandra Atlas Bass Heart توضیح داد:

“ناهنجاری های خواب منجر به التهاب بیشتر و ایجاد مشکل در شریان های ما می شود که می توانند تنظیم کلسترول موجود در عروق ما را مختل کرده و منجر به حمله قلبی شوند.” 

“وقتی بیماران ناهنجاری خواب دارند، هورمونی به نام لپتین کاهش می یابد. این هورمون به ما می گوید که ما سیر شده ایم و دیگر نمی خوریم. “

“هنگامی که سطح لپتین کم است، بیشتر می خوریم و کمتر ورزش می کنیم که منجر به افزایش وزن، چاقی، و در نهایت مقاومت به انسولین می شود که نوعی التهاب است. این چرخه مشکل زا را ایجاد می کند و خطر بروز حوادث قلبی عروقی را افزایش می دهد. “

محققان خاطر نشان کرده اند كه در مطالعات آینده به دنبال نشانگرهای خونی هستند كه ممكن است به توضیح این پیوند كمك كند.

پیگیری های طولانی تر نیز ضروری است. این کمک می کند تا مردم یاد بگیرند که چگونه الگوهای خواب خود را تنظیم کنند.

“یک الگوی خواب با مدت زمان مناسب آن، ممکن است به همان اندازه موارد درمان اهمیت داشته باشد و یک مزیت افزودنی برای داروها برای کاهش احتمال حمله قلبی محسوب می کند.”

“بررسی نشانگرهای ویژه، از جمله نشانگرهای التهاب، تغییر در سطح هورمون ها و فشار خون که می تواند در طول شب رخ دهد، مهم خواهد بود.”

 

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

منبع:

HealthLine

Open chat
Powered by