07136476172 - 09172030360 [email protected]

نه تنها هر نوع خواب می تواند به شما کمک کند داوینچی درون خود را بیدار کنید، به گفته دکتر مدنیک (استادیار دانشگاه کالیفرنیا و عضو انجمن خواب)، همه چیز در مورد REM است، خواب عمیق تری که با حرکات سریع چشم انجام می شود. در طول شب چندین بار اتفاق می افتد و در هر مرحله به تدریج طولانی تر می شود.

مطالعه ای که در مجله Proceedings of the National Academy of Science منتشر شده است، از مزایای خواب REM برای خلاقیت حمایت می کند. محققان دریافتند، در حالی که استراحت جای خود را دارد (به بهبود عواملی مانند خلق و خو و هوشیاری کمک می کند)، REM نقش مهمی در حافظه و توانایی پیوند ایده ها دارد.

 براساس بنیاد ملی خواب، قبل از شروع REM باید حدود 90 دقیقه خوابیده باشید و بر تواناییهای خلاقانه شما تأثیر بسزایی دارد. 

 

 

 

وقتی خواب هستید، محدودیت های دنیای بیرون و واقعیت از بین می روند، و مغز شما به حالت استراحت می رود. “
هنگامی که به خواب REM فکر می کنید، نورون های خود را در یک میهمانی تصور کنید. مغز شما مجبور نیست طبق قوانینی که جهان خارج اعمال می کند بازی کند.

هنگام خواب، محدودیت های واقعیت از بین می رود، و مغز شما در حالت استراحت به سر می برد. مدنیک بیان  می کند: “شما خواب هستید، بنابراین در واقع اطلاعاتی از جهان خارج دریافت نمی کنید، اما مغز شما هنوز هم بسیار فعال است.” و تفکر خلاق را تشویق می کند و توانایی ایجاد انجمن های سلولی جدید را بهبود می بخشد.

مدنیک توضیح داد که برای به دست آوردن مزایای خواب REM، نیازی به یادآوری رویاها نیست. او خاطر نشان می کند: “تا زمانی که روند خواب REM اتفاق بیفتد، شما می توانید توانایی بیشتری در بیدار شدن با ایجاد ظرفیت ها و انجمن های سلولی که قبلاً نداشتید، داشته باشید.”

 فقط اجازه دادن به بدن برای بهره مندی از حالت REM، نحوه تفکر را بهبود می بخشد، و توانایی شما در دیدن جهان پیرامون را با یک بینش جدید افزایش می دهد – یک فرایند اساسی برای تفکر خلاق.


خلاقیت فقط برای هنرمندان نیست. حتی اگر تمام روز به کارهای جدی می پردازید، امکان اتصال ایده ها به روش های جدید می تواند به شما در بهبود کار کمک کند.

“در ابتدایی ترین سطح، خواب خوب به بدن شما کمک می کند تا منابع مورد نیاز خود را برای عملکرد بهینه بازیابی کند.”

مدنیک اظهار می کند: “مغزی که خوب استراحت می کند بهتر فکر می کند.” به این واقعیت اضافه کنید که خواب ‘REM به شما کمک می کند تا ایده های بهتری داشته باشید و ممکن است به شما امکان دهد تا حتی به خوبی از رویاهای خود الهام بگیرید.” 

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید. 

 

به این مقاله امتیاز دهید