07136476172 - 09172030360 [email protected]

راه هایی که خواب ممکن است در درد های شما دخالت داشته باشد.

بیایید با یک واقعیت روبرو شویم. در سال 2020 بسیاری از چیزها تغییر کرده اند و برای بسیاری، این به معنای کار از راه دور است.

از عوارض این وضعیت، درد کمر و درد سیاتیک است که زندگی روزانه و خواب ما در شب را تحت تاثیر خود قرار داده است.

گرچه فراهم آوردن یک محیط خواب مناسب می تواند کمک کننده باشد اما همیشه کافی نیست.

در این دوران، تعداد افرادی که از کمر درد رنج می برند، 30 درصد افزایش پیدا کرده است و این وضعیت با کار در وضعیت های نامناسب و به تاخیر انداختن مراجعه به پزشک بد تر هم می شود.

ما به شما توصیه می کنیم درد کمر را جدی بگیرید و از تاثیرات مخرب آن بر خواب آگاه شوید. همچنین یک سری راهکار برای خواب بهتر به شما ارائه می دهیم.

 

درد کمر و سیاتیک چه قدر شایع است؟

بنا به آمار ها، کمردرد به عنوان عامل اصلی ناتوانی در محل کار به شمار می رود. و بیش از 50 بیلیون دلار سالانه، هزینه ی سلامت ایجاد می کند.

80 درصد از ما در طول زندگی این درد را در زمانی تجربه می کنیم.

 

بیدار شدن از خواب در شب و ضعف در تحمل درد

آستانه ی پایین تر تحمل درد، فعالیت عصبی را افزایش می دهد و این موضوع می تواند به وقفه در چرخه های خواب منجر شود.

با فعالیت عصبی، ما ممکن است بیشتر از خواب بپریم و در نتیجه همه ی چرخه های خواب را به درستی تجربه نکنیم. این موضوع موجب کاهش زمان خواب عمیق و در نتیجه خستگی در روز بعد می شود.

 

دارو های مسکن

یکی از متداول ترین شکل های درمان برای کمر درد و درد سیاتیک، درمان و تجویز دارو است. مصرف بعضی از این دارو ها می تواند موجب کیفیت پایین تر خواب یا بازه های وقفه در خواب شود.

یک پژوهش کوچک  در سال 2016 نشان داد که جه طور چرخه های خواب در افرادی که از درد مزمن رنج می برند تحت تاثیر مصرف دارو های مسکن قرار می گیرد.افرادی که در مقابل دوز بالای این دارو ها قرار گرفتند، فعالیت های مغزی ای را نشان دادند که با الگو های نامنظم خواب در ارتباط بود.گرچه پژوهش های بیشتری در این باره باید انجام شود اما ارتباطاتی بین مصرف دارو و الگوی خواب وجود دراد.

 

بی خوابی ناشی از اضطراب یا استرس

استرس و اضطراب می توانند موجب بی خوابی شوند. و از طرفی درد کمر هم، احتمال افسردگی و اضطراب را بالا می برد.

در یک پژوهش انجام شده، 200000  نفر در 43 کشور، پرسشنامه هایی را پر کردند.افرادی که به درد کمر مبتلا بودند، با احتمال 2 برابری، از اضطراب، افسردگی، استرس و کمبود خواب رنج می بردند.

 

آپنه ی خواب

در دهه ی اخیر، تقریبا مشخص شده است که اکثر افرادی که از آپنه ی خواب رنج می برند به گونه ای درگیر درد کمر نیز هستند.

هنوز شواهد کافی از این که این دو بیماری همدیگر را ناشی می شوند وجود ندارد اما یک پژوهش در سال 2004 نشان می دهد که افراد مبتلا به درد کمر و آپنه  ی خواب ، به طور متوسط 4 ساعت از زمان خواب خود را از دست می دهند. به نظر می رسد این پدیده به دلایلی که ما نمیدانیم، زمان خواب REM را کاهش می دهد.

راهکار ها:

1.سلامت روانی خود را بهبود ببخشید

2.یک بالش جدید تهیه کنید!

3.تشک خود را نو کنید!

4.پوزیشن های خواب مناسب برای درد کمر را امتحان کنید.

منبع:

Psychologytoday-sleep and lower back pain

به این مقاله امتیاز دهید