07136476172 - 09172030360 [email protected]

افرادی که از کمبود ویتامین B12 رنج می برند. 51 درصد بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی در یک دوره چهار ساله هستند. با این حال. با افزایش سن افراد. خطر ابتلا به افسردگی کاهش می یابد.

 

دانشمندان “مطالعه طولی ایرلندی در مورد پیری” (TILDA) تحقیق جدیدی را منتشر کرده اند که رابطه بین وضعیت فولات و ویتامین B12 و ارتباط آن با شیوع بیشتر علائم افسردگی را در گروهی از افراد مسن ساکن جامعه بررسی می کند.

 

این مطالعه که در مجله معتبر بریتانیایی تغذیه منتشر شد. نشان می‌دهد که کمبود ویتامین B12 با علائم افسردگی مرتبط است. اما نشان می‌دهد که فولات با افسردگی مرتبط نیست.

 

یافته‌ها اطلاعات مربوطه را برای افراد مسن. بهداشت عمومی و سیاست‌گذاران نشان می‌دهد تا درک بهتری از نحوه شناسایی خطر و اتخاذ تدابیر حفاظتی برای افزایش پیامدهای سلامتی برای افراد بالای 50 سال داشته باشند.

 

وضعیت ویتامین B در ایرلند

کمبود و وضعیت پایین ویتامین های B مانند فولات و ویتامین B12 در افراد مسن به شدت وجود دارد. در ایرلند. از هر هشت فرد مسن. یک نفر دارای وضعیت B12 پایین است. در حالی که مصرف کم رژیم غذایی و وضعیت خون پایین در تمام گروه های سنی جمعیت ایرلندی گزارش شده است.

 

برخی از پیامدهای منفی وضعیت B12 پایین می تواند شامل کم خونی مگالوبلاستیک. اختلال در عملکرد شناختی یا آسیب به پوشش محافظ (غلاف میلین) باشد که رشته های عصبی مغز را احاطه کرده است. درک ارتباط بین فولات یا وضعیت B12 کم و افسردگی در زندگی مهم است زیرا افسردگی یک عامل خطر برای کاهش عملکرد. پذیرش در مراکز درمانی و مرگ زودرس است.

 

این مطالعه از داده‌های TILDA استفاده می‌کند و شرکت‌کنندگان 50 ساله و بالاتر را که در موج 1 مطالعه ارزیابی شده‌اند و اندازه‌گیری فولات پلاسما و B12 پلاسما و غربالگری افسردگی را انجام داده‌اند. بررسی می‌کند. محققان مشاهده کردند که افرادی که دارای وضعیت کمبود B12 کم بودند. 51 درصد احتمال بروز علائم افسردگی را طی 4 سال افزایش دادند.

 

یافته های کلیدی مطالعه

این مطالعه نشان می دهد که وضعیت پایین B12 با خطر قابل توجهی بیشتر علائم افسردگی در طول دوره چهار ساله مرتبط است. اما چنین ارتباطی برای فولات مشاهده نشد.

این یافته‌ها حتی پس از کنترل عوامل تنظیم‌کننده مرتبط مانند فعالیت بدنی. بار بیماری مزمن. وضعیت ویتامین D. بیماری‌های قلبی عروقی و مصرف داروهای ضدافسردگی قوی باقی ماندند.

  •     محققان مشاهده کردند که در این مطالعه. افرادی که دارای وضعیت کمبود B12 کم بودند. 51 درصد احتمال بروز علائم افسردگی را در طی 4 سال افزایش دادند.
  •     عوامل دیگری که بر وضعیت ریزمغذی ها در افراد مسن تأثیر می گذارد عبارتند از چاقی. مصرف دارو. سیگار کشیدن. ثروت. جنسیت و موقعیت جغرافیایی.
  •     محققان دریافتند که با افزایش سن. خطر ابتلا به افسردگی کاهش می یابد.
  •     این یافته‌ها با توجه به وقوع بالای افسردگی و سطوح بالای وضعیت کمبود B12 در جمعیت مسن‌تر در ایرلند مرتبط هستند.

 

این مشاهدات همچنین به سیاست گذاران غذایی اطمینان می دهد که غنی سازی مواد غذایی برای افزایش سطح این ویتامین ها می تواند مزایای بالقوه ای در پیشگیری از این وضعیت داشته باشد.

 

دکتر Eamon Laird. نویسنده اصلی این مطالعه گفت: “این مطالعه با توجه به شیوع بالای افسردگی در افراد مسن ساکن ایرلند. و به ویژه پس از شواهدی که نشان می دهد یک نفر از هر هشت سالمند سطح بالای B12 پایین را گزارش می کند. بسیار مرتبط است. نرخ های کمبود

 

تاثیر در سیاسیت های تغذیه ای یک کشور

حرکت رو به رشدی برای معرفی یک سیاست اجباری غنی سازی مواد غذایی از ویتامین های B در اروپا و بریتانیا وجود دارد. به ویژه از آنجایی که غنی سازی اجباری مواد غذایی با اسید فولیک در ایالات متحده نتایج مثبتی را نشان داده است. با کمبود فولات یا نرخ وضعیت پایین تنها 1.2٪ در آمریکا. افراد 60 سال و بالاتر.

 

«یافته‌های ما باید اطمینان بیشتری برای سیاست‌گذاران فراهم کند تا نشان دهند که سیاست غنی‌سازی مواد غذایی می‌تواند ابزار بالقوه‌ای برای کمک به پیشگیری از علائم افسردگی در افراد مسن و سودمندی سلامت کلی از طریق غنی‌سازی مواد غذایی مانند غلات صبحانه با ویتامین‌های B12 و فولات باشد. ”

 

پروفسور Rose Anne Kenny. محقق اصلی TILDA. گفت: “TILDA در گستردگی داده های غنی موجود از مجموعه داده های طولی خود استثنایی است. که فرصتی منحصر به فرد برای انجام تحقیقات قوی مبتنی بر شواهد و تشخیص تغییرات مهم در یک گروه در طول زمان ارائه می دهد. نقطه قوت اصلی این مطالعه این است که بر اساس یک نمونه بزرگ و نماینده ملی از افراد مسن در ایرلند است که طی چهار سال مشاهده شده است.

 

علاوه بر این. محققان یک گروه کاملا مشخص را مورد بررسی قرار دادند و طیف وسیعی از عوامل مخدوش‌کننده از جمله بیماری‌های مزمن. داروها. عوامل سبک زندگی و سایر نشانگرهای زیستی مواد مغذی خون را برای نشان دادن یافته‌های قوی دربر گرفتند. با توجه به افزایش احساس تنهایی و افسردگی در افراد مسن پس از شروع محدودیت‌های COVID-19. این مطالعه بر اهمیت افزایش مصرف یا مکمل B12 برای کمک به کاهش عوامل خطر بالقوه افسردگی در افراد مسن تأکید می‌کند.

 

ویتامین B12

 

ویتامین B12 ممکن است به محافظت در برابر کاهش حجم مغز در افراد مسن کمک کند. این به گفته محققان دانشگاه آکسفورد در انگلستان است. دانشمندان 107 نفر را بین 61 تا 87 سال بدون مشکل حافظه یا تفکر مورد مطالعه قرار دادند. میانگین سنی شرکت کنندگان 73 سال و 54 درصد زن بودند.

محققان برای بررسی سطح ویتامین B12. یک ماده مغذی موجود در گوشت. ماهی و شیر. نمونه خون جمع آوری کردند. شرکت کنندگان سالانه تحت اسکن مغزی با استفاده از تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI). تست حافظه و معاینه فیزیکی قرار گرفتند.

 

هیچ یک از افراد شرکت کننده در این مطالعه کمبود ویتامین B12 نداشتند.

 

هنگامی که محققان نتایج را با هم مقایسه کردند. دریافتند افرادی که سطوح ویتامین B12 بالاتری داشتند. در مقایسه با افرادی که سطوح پایین‌تری از ویتامین B12 در خون داشتند. شش برابر کمتر در معرض انقباض مغز بودند. محققان می نویسند که آنها قادر به بررسی این موضوع نبودند که آیا ویتامین B12 کمتر می تواند با تأثیر آن بر اندازه مغز باعث اختلالات شناختی شود.

 

بسیاری از عواملی که بر سلامت مغز تأثیر می‌گذارند تصور می‌شود که خارج از کنترل ما هستند. اما این مطالعه نشان می‌دهد که صرفاً تنظیم رژیم غذایی برای دریافت ویتامین B12 بیشتر از طریق خوردن گوشت. ماهی. غلات غنی شده یا شیر ممکن است چیزی باشد که به راحتی می‌توانیم برای جلوگیری از آن تنظیم کنیم. آنا ووگیاتزوگلو. نویسنده این مطالعه. کارشناس ارشد از دانشگاه آکسفورد. می گوید: کوچک شدن مغز و بنابراین شاید حافظه ما را نجات دهد.

 

https://neurosciencenews.com/vitamin-b12-deficiency-depression-19796/

https://www.webmd.com/brain/news/20080908/vitamin-b12-boasts-brain-benefits

 

علائم کمبود ویتامین B12 و آنمی Pernicious

 

ویتامین های مفید برای بهبود کیفیت خواب

به این مقاله امتیاز دهید