07136476172 - 09172030360 [email protected]

 

اگر در طول هفته به سختی می خوابید و احساس خستگی می کنید، تنها نیستید. طبق داده های نظرسنجی بنیاد ملی خواب 2020، فقط 16 درصد از آمریکایی ها در طول هفته اصلاً احساس خواب ندارند.

 

احساس خستگی می تواند مانعی در بهره وری شما ایجاد کند و باعث شود شما به اندازه یک بزرگسال قادر به کار کردن نباشید.

خوشبختانه، یک راه حل برای کمک به بهبود کیفیت خواب شما وجود دارد و بهترین قسمت آن استفاده از ویتامین ها می باشد تا به طور طبیعی به بدن شما برای داشتن کیفیت بهتر خواب کمک کنند.

در اینجا ویتامین هایی برای جلوگیری از خواب بد شبانه معرفی می شود.

 

چه ویتامین هایی به خواب کمک می کنند؟ 

 

1. منیزیم

منیزیم که در بسیاری از عملکردهای بدن نقش مهمی دارد، همچنین به بهبود کیفیت خواب کمک می کند. منیزیم با پشتیبانی از انتقال سلولهای عصبی و تنظیم هموستاز، نقش مهمی در فعالیت انتقال دهنده عصبی دارد.

با داشتن چنین نقشی حیاتی در سیستم عصبی، نشان داده شده است که مصرف منیزیم اثرات آرام بخشی بر بدن دارد. منیزیم به جای بیدار کردن سلول های عصبی با ماده شیمیایی مانند کافئین، می تواند اثر معکوس ایجاد کند و به تقویت احساس آرامش کمک کند.

در مطالعه ای که در مجله تحقیقات علوم پزشکی ارسال شده است، محققان دریافتند که مکمل منیزیم به بهبود کارایی خواب و بی خوابی در افراد مسن کمک می کند.

 

2. ویتامین B6

ویتامین B6 همچنین نقشی اساسی در سیستم عصبی بدن دارد. از همه مهمتر، ویتامین B6 در تولید ملاتونین نقش دارد.

ملاتونین یک هورمون طبیعی است که در پاسخ به تاریکی توسط بدن تولید می شود. ویتامین B6 با تنظیم تولید این هورمون مهم می تواند به طور طبیعی به چرخه خواب شما کمک کند. با توجه به اینکه بسیاری از افراد قبل از خواب با تلفن های همراه خود کار می کنند یا تلویزیون تماشا می کنند، تولید ملاتونین ممکن است مختل شود و باعث شود شما در طول روز خسته از خواب بیدار شوید.

ویتامین B6 در بسیاری از مکمل های خواب وجود دارد.

 

3. ترکیب گیاهی

بشر از زمان های بسیار قدیم از گیاهان طبیعی برای کمک به تقویت خواب و جلوگیری از بی خوابی استفاده می کرده است. مصرف گیاهان طبیعی نیز می تواند به تقویت اثرات مثبت این ویتامین ها بر کیفیت خواب کمک کند.

به ویژه گزارش شده است که سه گیاه دارویی به تقویت خواب کمک می کنند. این شامل:

گل ساعتی
بادرنجبویه
و سنبل الطیب

گل ساعتی در واقع یک تاک است که گلهای بنفش زیبایی را پرورش می دهد. بومیان آمریکا از این گل به عنوان یک آرام بخش برای مقابله با بی خوابی و بیش فعالی در کودکان استفاده کردند.

بادرنجبویه بخشی از خانواده نعناع است و از لحاظ تاریخی برای بهبود خلق و خو و تمرکز استفاده می شده است. اخیراً، از بادرنجبویه برای اثرات آرام بخشی، استفاده می شود. سنبل الطیب نیز برای قرن ها مورد استفاده قرار می گرفته است، که به دلیل توانایی آن برای کمک به خواب شناخته می شود.

 

ویتامین چه کمکی به خواب می کند؟

دانستن اینکه ویتامین ها به خواب کمک می کنند می تواند زندگی را تغییر دهد. بهبود کیفیت خواب می تواند به شما کمک کند تا انرژی بیشتر، تمرکز و آمادگی بهتری برای عملکرد در طول روز داشته باشید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر به مؤسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

 

 

 

به این مقاله امتیاز دهید