07136476172 - 09172030360 [email protected]

دانشمندان در حال تهیه واکسنی ترکیبی برای مبارزه با کشنده ترین شکل سرطان مغز هستند. یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی دانشگاه ناتینگهام امیدوار است که با گلیوبلاستوما مولتیفرم (GBM) مقابله کند که تعداد بیشتری از افراد را در مقایسه با 130 نوع دیگر تومور مغزی مبتلا می کند.

هیچ درمان مؤثر و طولانی مدت برای GBM – بدخیم ترین و مقاوم ترین شکل تومور مغزی – وجود ندارد و درمان های جدید فوری مورد نیاز است.

این بیماری پیش آگهی بسیار ضعیفی دارد – حتی پس از عمل جراحی، رادیوتراپی و شیمی درمانی، بیماران بقای متوسط ​​حدود 14 – 18 ماه دارند. به تنهایی مسئول 5000 مرگ در سال تنها در انگلستان است.

این مطالعه جدید، با هدایت مرکز تحقیقات سرطان جان وان Geest NTU و با تأمین اعتبار Headcase Cancer Trust انجام خواهد شد، یک واکسن سرطان ترکیبی را آزمایش می کند که باعث پاسخ های ایمنی در برابر مولکول هایی می شود که توسط تومورهای GBM بیان می شوند.

از آنجا که یک واکسن ترکیبی است، دو مولکول (TRP2 و WT1) را هدف قرار می دهد که هر دو در GBM نقش مهمی دارند و در بسیاری از سلول های GBM بیان می شوند.

انتظار می رود که این مطالعه مبنایی را فراهم کند که بتواند این رویکرد جدید را به محیط بالینی منتقل کند.

“امیدواریم که بتوانیم برای بیماران مبتلا به این بیماری وحشتناک، درمانی مؤثر و مبتنی بر واکسن ایجاد کنیم.”

درمان های فعلی برای GBM با عوارض جانبی شدید و طولانی همراه است. این بیماری همچنین به دلیل ظرفیت سلولهای GBM در مناطق وسیعی از مغز احتمال عود مجدد زیادی دارد.

واکسن ها می توانند پاسخهای ایمنی بدن ایجاد کنند که ما را از بیماری هایی مانند هپاتیت، سرخک و کزاز محافظت می کند، و اینگونه روشهای درمانی نیز برای معالجه سرطان ارائه می شود، زیرا آنها نسبتاً غیر سمی هستند و پتانسیل محافظت در برابر عود سرطان را دارند. “

دکتر استیفانی مک آردل، دانشمند مرکز تحقیقات سرطان جان وان ژست دانشگاه ناتینگهام ترنت

” ما مشتاقانه منتظر هستیم تا این اثر را به آزمایش های انسانی سوق دهیم.”

پروفسور گراهام پوکلی، مدیر مرکز تحقیقات سرطان جان وان ژست NTU:

“این دوره ای هیجان انگیز برای ما می باشد که سعی بر این است که روش های جدیدی برای تبدیل سیستم ایمنی بیمار در مقابل تومور خود ایجاد شود – به اصطلاح ایمونوتراپی. اگرچه موفقیت در بسیاری از زمینه ها دیده شده است، اما درمان های مؤثر برای GBM وجود ندارد.

ترکیب یک روش واکسن که قبلاً در یک محیط دیگر با راهکارهایی برای جلوگیری از سرکوب شدن تومور حمله ایمنی بدن و همچنین درگیر کردن سلولهای ایمنی فعال شده برای ورود به مغز و رسیدن به تومور آزمایش شده است.

سیستم تحویل واکسن مورد استفاده دانشمندان، فناوری “Immunobody®” Scancell خواهد بود، نسخه ای از آن با موفقیت برای توسعه SCIB1 استفاده شده است، یک واکسن ImmunoBodyan برای درمان ملانوما که اخیراً روند بقای بسیار امیدوار کننده ای در آن نشان داده است. 

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

منبع:

Nottingham Trent University

به این مقاله امتیاز دهید