07136476172 - 09172030360 [email protected]

موکوس اولین خط دفاعی در برابر باکتری های مضر در روده است. اما آیا این می تواند بخشی از دفاع ما در برابر بیماری های عصبی باشد؟ عدم تعادل باکتریایی در روده با بیماری آلزایمر، اوتیسم و ​​سایر اختلالات مغزی مرتبط است، اما دلایل دقیق آن مشخص نیست.

اکنون یک بررسی جدید از 113 مطالعه عصبی، “روده و میکروبیولوژی” به رهبری دانشگاه RMIT ارائه شده است – یک موضوع مشترک – تغییر در مخاط روده.

استاد ارشد، الیزا هیل-یاردین اظهار داشت: این تغییرات می تواند به عدم تعادل باکتریها و تشدید علائم اصلی بیماریهای عصبی منجر شود.

“مخاط، یک لایه محافظ مهم است که به تعادل باکتری های خوب و بد در روده شما کمک می کند. اما به مقدار مناسب آن مفید است – نه خیلی کم و نه خیلی زیاد.”

“محققان قبلاً نشان داده اند که تغییر در مخاط روده بر تعادل باکتری های روده تأثیر می گذارد، اما تاکنون هیچ کس جوابی به ارتباط بین مخاط روده و مغز نداده است.”

“بررسی ما نشان می دهد که افراد مبتلا به اوتیسم، بیماری پارکینسون، آلزایمر و مولتیپل اسکلروز در مقایسه با افراد سالم انواع مختلف باکتری در مخاط روده خود و مقادیر مختلف باکتری خوب و بد را، نشان می دهند.”

“این یک ارتباط جدید روده و مغز است که راه های تازه ای را برای کشف توسط دانشمندان باز می کند، زیرا در جستجوی راه هایی برای بهبود اختلالات مغزی با هدف قرار دادن” مغز دوم “- روده خود هستیم.”

مخاط روده بسته به جایی که در دستگاه گوارش قرار گرفته است مثلا در روده کوچک متخلخل تر است. بنابراین می تواند مواد مغذی موجود در مواد غذایی را به راحتی جذب کند، در حالی که در روده بزرگ ، مخاط ضخیم است و باید برای باکتری ها غیرقابل نفوذ باشد.

مخاط پر از پپتیدهایی است که باکتری ها را از بین می برد، به خصوص در روده کوچک. اما همچنین می تواند به عنوان یک منبع انرژی عمل کند و برخی از باکتری های موجود در آن تغذیه کنند.

 

 

سلول های عصبی روده و اختلالات مغزی

 

دانشمندان در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه اختلالات مغزی می تواند بر سلول های روده تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، محققان RMIT نشان داده اند که نورونها در مغز و سیستم عصبی روده در اوتیسم دخیل هستند.

بررسی جدید نشان می دهد که کاهش محافظت در مخاط روده، ممکن است بیماران مبتلا به بیماری های عصبی را در معرض مشکلات دستگاه گوارش قرار دهد.

” اختلال عملکرد شدید روده می تواند علائم اختلالات مغزی را تشدید کند و به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی بیماران و خانواده های آنها تأثیر بگذارد.”

“اگر بتوانیم نقشی را که مخاط روده در بیماری های مغزی ایفا می کند درک کنیم، می توانیم سعی کنیم درمان هایی را انجام دهیم که این بخش دقیق از محور روده و مغز را مهار کند.”

“کار ما نشان می دهد که مهندسی میکروب ها و تغییر مخاط روده برای تقویت باکتری های خوب، به عنوان گزینه های درمانی برای اختلالات عصبی، دارای پتانسیل بالایی هستند.”

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

منبع:

The Role of the Gastrointestinal Mucus System in Intestinal Homeostasis: Implications for Neurological DisordersFrontiers in Cellular and Infection Microbiology, 2020

به این مقاله امتیاز دهید