07136476172 - 09172030360 [email protected]

شنیدن روایات شخصی به جای واقعیت های سخت و سرد ، مردم را به تغییر رفتارهای خود برای کمک به محافظت از گروه های آسیب پذیر تر ترغیب می کند.

 

منبع: دانشگاه پنسیلوانیا

 

مأموریت آزمایشگاه علوم اعصاب ارتباطات مدرسه آننبرگ مدتهاست که می فهمد چه نوع پیام هایی به بهترین وجه ما را به سمت عادت های سالم تر سوق می دهد. هنگامی که Covid-19 در مارس 2020 اختلال گسترده خود را در زندگی روزمره آغاز کرد و رفتارهایی مانند ماسک زدن ، شستشوی دست و فاصله اجتماعی برای بسیاری از افراد به زندگی یا مرگ تبدیل شد ، اعضای آزمایشگاه بلافاصله احساس کردند که باید کاری انجام دهند.

 

نامزد دکترا مری E. اندروز به ویژه نگران مسائل مربوط به سهام بود. چگونه می توانیم روشن کنیم که کند شدن گسترش ویروس نه تنها از سلامت و ایمنی خود ما تأثیر می گذارد ، بلکه به گروه های با ریسک بالاتر نیز کمک می کند که به دلیل شرایط زندگی خود قادر به محافظت از خود باشند؟

 

 چه نوع پیام رسانی به بهترین وجه به آن هدف می رسد؟

 

در یک مطالعه جدید که در علوم اجتماعی و پزشکی منتشر شده است ، اندروز و همکارانش دریافتند که استفاده از روایت های شخصی ، بر خلاف پیام های کاملاً مبتنی بر واقعیت ، اعتقادات مردم را در مورد محافظت از گروه های آسیب پذیر و همچنین اهداف آنها برای شرکت در اقدامات مفید برای بهره مندی از دیگران افزایش می دهد.

این مطالعه بر دو گروه متمرکز شده است: کارمندان مراقبت های بهداشتی و افرادی که در زندان هستند. محققان عمداً گروه هایی را انتخاب کردند که نابرابری های بهداشتی شدید را در طول بیماری همه گیر تجربه کردند اما از نظر وضعیت اجتماعی درک شده در انتهای مخالف طیف بودند.

 

اگرچه هیچ یک از گروه ها در آن روزهای ابتدایی شیوع Covid-19 به کمک مورد نیاز خود نرسیدند ، کارمندان مراقبت های بهداشتی به عنوان قهرمانان در خط مقدم این بیماری همه جانبه حضور یافتند و ایمنی خود را در میان کمبود تجهیزات و سایر چالش ها قربانی کردند.

 

افراد در زندان

 

افرادی که در زندان بودند نیز فراتر از کنترل خود با شرایطی روبرو شدند که ویروس به سرعت از طریق زندان ها و سایر امکانات گسترش یافت که فاصله فیزیکی دشوار یا غیرممکن بود و مقررات بهداشتی اساسی اغلب در دسترس نبود.

 

اما ، همانطور که اندروز خاطرنشان می کند ، عموم مردم غالباً افرادی را که زندانی یا بدتر هستند فراموش می کنند ، فکر می کنند که آنها لیاقت کمک ندارند.

 

وی می گوید: “بسیاری از تمرکز تحقیقات روی افرادی که خطر بیولوژیکی بالاتری دارند ، مانند افراد مسن و یا شرایط اساسی بوده است – و کمک به محافظت از آن گروه ها بسیار مهم است.”

 

“اما من همچنین می خواستم تأکید کنم که برخی از گروه ها به دلیل جایی که زندگی یا کار می کنند یا شرایط دیگری که هیچ ارتباطی با زیست شناسی ندارند ، بیشتر در معرض خطر هستند و هنوز هم نابرابری های بهداشتی را تجربه می کنند.”

 

اگر یک مداخله حمایت از این گروه ها را افزایش دهد ، اندروز استدلال می کند ، ممکن است برای بسیاری دیگر نیز کار کند.

 

برای آزمایش اثربخشی پیام های مختلف ، این تیم به شرکت کنندگان پیام های روایت اول شخص را که از منظر یک کارمند بهداشت و درمان یا فرد زندانی برای Covid-19 گفته می شود ، خواندند و شرایط آنها را توصیف کردند ، چگونه تحت تأثیر قرار گرفتند و چگونه در معرض خطر قرار گرفتند..

اینها از حساب های واقعی اقتباس شده بودند که اندروز از پست های رسانه های اجتماعی یا مقالات خبری بیرون کشیده و با یک شخصیت اصلی و با صدای شخص اول به صورت داستان مانند داستان نوشته شده است. پیام های غیر روایی و نمایشی شامل همان اطلاعات اساسی بود ، اما به روشی مبتنی بر واقعیت و بدون شخصیت اصلی گفته شد.

 

شرکت کنندگان یا پیام هایی را در مورد افرادی که در زندان یا کارگران مراقبت های بهداشتی بوده اند ، می دیدند و برای دیدن نسخه روایت یا غیر روایت بیشتر تصادفی شدند. یک گروه کنترل سوم هیچ پیامی ندیدند.

 

شرکت کنندگان

 

پس از هر پیام ، شرکت کنندگان ارزیابی کردند که چگونه آنها را به داستان منتقل می کنند ، سپس به سؤالات مربوط به اعتقادات خود در مورد گروه های آسیب پذیر و اهداف برای شرکت در رفتارهای اجتماعی پاسخ دادند.

 

محققان دریافتند که شرکت کنندگان بسیار بیشتر در پیام های روایی غوطه ور هستند ، جایی که آنها نسبت به پیام های مبتنی بر واقعیت احساس ارتباط قابل اعتماد تری داشتند.

 

علاوه بر این ، کسانی که بیشتر احساسی شدند ، بیشتر اعتقاد داشتند که گروهی که در مورد آنها خوانده اند در برابر Covid-19 آسیب پذیرتر بودند و به احتمال زیاد اعتقاد دارند که رفتارهای خودشان-در هنگام احساس بیماری ، خانه دار شدن در خانه ، درگیر شدن در فاصله جسمی-می توانند تأثیر بگذارند و دوست داشتند از این گروه ها محافظت کنند.

 

این شرکت کنندگان همچنین به احتمال زیاد می گفتند که به خیرین اهدا می کنند که می توانند به گروهی که در مورد آنها می خوانند کمک کنند یا برای کمک به سایر گروه های آسیب پذیر در رفتارهایی شرکت کنند.

 

داستان شخصی

 

فالک می گوید ، کار مری مهم است ، زیرا به طور علی نشان می دهد که وقتی ما فقط این ماده را تغییر می دهیم- یک متنی را برای برجسته کردن داستان شخصی یک شخص در مقابل فقط قاب بندی کردن آن به عنوان واقعیت ها تغییر می دهیم و به مردم کمک می کند تا به اطلاعات مربوط به covid- منتقل شوند.

همانطور که فالک توضیح می دهد ، این یافته ها هنگام برنامه ریزی مداخلات بهداشت عمومی ، پیامدهای قابل توجهی در دنیای واقعی دارند ، زیرا آنها نشان می دهند که چگونه پیام رسانی می تواند دیدگاه فرد را تغییر دهد و ممکن است تغییرات رفتاری را ارتقا بخشد

 

با استفاده از روایات ، ما می توانیم به مردم کمک کنیم تا درک کنند که چرا در این لحظه محافظت از همه افراد در جامعه مهم است و آنها می توانند به ما کمک کنند تا افراد دیگر را به روش های ارزشمند انسانی کنیم. ”

 

اشتراک گذاری داستان ها

 

از آنجا که محققان همچنان در مورد تأثیرات کوتاه مدت و طولانی مدت این بیماری همه گیر در بهزیستی ، سلامتی و ایمنی افراد ادامه می دهند ، اندروز تأکید می کند که به اشتراک گذاشتن داستانهای دست اول از اعضای جوامع مختلف می تواند به ایجاد دستورالعمل هایی برای کمک به بهترین آسیب پذیری کمک کند. گروه ها ، نگرش های اجتماعی را به اطراف خود تغییر دهید و بیشتر به نیازهای آنها توجه کنید

 

شاید برای بسیاری از ما ، ما می توانیم به نسخه های زندگی روزمره عادی برگردیم. اما اگر ما داستانهایی را از گروه هایی مانند گروه هایی که زندانی هستند به اشتراک بگذاریم ، نشان می دهیم که آنها هنوز عمیقاً در این بیماری همه گیر قرار دارند و همان نوع آزادی را نداریم که اکنون داریم ، می توان کارهای بیشتری برای کمک به آنها انجام داد. ”

 

همانطور که این مطالعه نشان می دهد ، داشتن داستانهای واقعی از مردم و گروه هایی که حاشیه نشین تر هستند ، یا حتی خواندن داستان از افرادی که مانند شما نیستند ، می تواند شما را برای کمک به آن ها بیشتر ، ترغیب کنند!

 

https://neurosciencenews.com/personal-narrative-motivation-20739/

 

تاثیرات داستان سرایی بر سلامت مغز

 

اثر ماندلا: خاطرات دروغین چگونه به وجود می آیند

به این مقاله امتیاز دهید