07136476172 - 09172030360 [email protected]

با بررسی جدید بیش از 1000 نفر مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس، مشخص شده است که اکثریت، از داروهای مکمل و جایگزین استفاده می کنند، و بسیاری کانابیس مصرف می کنند. محققان در دانشگاه بهداشت و علوم اورگان از مردم اورگان و جنوب غربی واشنگتن در سال 2018 نظرسنجی انجام دادند که نتایج آن اخیراً در مجله Multiple Sclerosis و اختلالات مرتبط منتشر شده است.

در این نظرسنجی مشخص شد که بیماران 9 برابر بیشتر از بیماران در نظرسنجی مشابهی که در سال 2001 انجام شده است، پذیرش گسترده تری از درمان های فراتر از داروهای معمول را نشان داده اند و با متخصص مغز و اعصاب خود راجع به این موارد صحبت می کنند. در سالهای پس از اولین بررسی، چندین داروی معمولی برای مدیریت فعالیت بیماری مرتبط با ام اس در دسترس قرار گرفته است.

با وجود این، به نظر می رسد که بیماران علی رغم شواهد محدود در مورد اثربخشی آنها، تمایل بیشتری به استفاده از گزینه های دیگر مانند مکمل های غذایی دارند.

الیزابت سیلبرمن، نویسنده اصلی، M.D، عضو متخصص عصب شناسی در دانشکده پزشکی OHSU اذعان داشت: “استفاده از این مکمل های جایگزین همچنان در سطح بالایی باقی مانده است.”

 

یافته های کلیدی:

 

81 درصد در همان نظرسنجی که تقریباً دو دهه پیش انجام شده است، از مکمل های غذایی مانند ویتامین ها، مواد معدنی و گیاهان دارویی استفاده کرده اند.
39٪ از روشهای درمانی فیزیکی مانند ذهن آگاهی و ماساژ استفاده می کردند که در بررسی قبلی از 14٪ بیشتر بود.
81٪ از ورزش برای کمک به مدیریت علائم خود استفاده کردند – از 67٪ در 2001 به این میزان افزایش یافته است.
استفاده از مواد طبیعی و جدید دیگر در بین پاسخ دهندگان معمول بود، حدود 30٪ گزارش دادند که از این مواد در اشکال مختلف استفاده کرده اند. 

 

سیلبرمن توضیح داد: این یک علامت مثبت است که بیماران در مورد استفاده از گزینه های جایگزین با متخصص مغز و اعصاب خود صحبت می کنند، زیرا مهم است که استفاده از داروهای معمولی را کنترل و مدیریت کنید.

“طی 20 سال گذشته تغییر فرهنگ مثبتی در بین بیماران و ارائه دهندگان رخ داده است و مشارکت بیشتر شده است.”

تحقیقات بیشتری لازم است تا متخصصان مغز و اعصاب بتوانند به بیماران بگویند چه کاری انجام دهند که به بهبود MS آنها کمک کند. حدود 85٪ از پاسخ دهندگان ناتوانی خفیف یا متوسط ​​را گزارش کردند.

استفاده از مواد دارویی طبیعی در نظرسنجی های جدید در بین پاسخ دهندگان معمول بود، حدود 30٪ گزارش دادند که از آن ها در اشکال مختلف استفاده کرده اند.

نویسنده ارشد ربکا اسپانیا، M.D. ، M.S.P.H. استادیار عصب شناسی دانشکده پزشکی OHSU، اذعان داشت که وی از انجام این مطالعه خوشحال است و نشانگر راحتی و آگاهی بیماران در به اشتراک گذاشتن تجربه کامل خود با پزشکان است.

“صراحت بیماران در به اشتراک گذاشتن تجربیات خود و استفاده از موارد غیر دارویی، به ما این امکان را داده است تا از بیماران مبتلا به بیماری ام اس بهتر و بطور مؤثر مراقبت کنیم.”

 

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

 

منبع:

“Cross-sectional survey of complementary and alternative medicine used in Oregon and Southwest Washington to treat multiple sclerosis: A 17-Year update”. by Elizabeth Silbermann et al.
Multiple Sclerosis and Related Disorders

به این مقاله امتیاز دهید