07136476172 - 09172030360 [email protected]

نوجوانانی که سطح بالاتری از اسیدهای چرب امگا 3 در خون خود دارند ، در ابتدای بزرگسالی خطر ابتلا به روان پریشی را کاهش می دهند. در سن 24 سالگی ، افراد مبتلا به روان پریشی سطح DHA (نوعی امگا 3) کمتری نسبت به افراد بدون اختلال داشتند.

 

تحقیقات جدید نشان داده است که نوجوانانی که سطح بالاتری از اسید چرب امگا 3 در خون آنها وجود دارد ، در اوایل بزرگسالی کمتر به اختلال روان پریشی مبتلا می شوند ، که نشان می دهد ممکن است اثر پیشگیری بالقوه ای در کاهش خطر روان پریشی داشته باشد.

 

این مطالعه به هدایت محققان دانشگاه RCSI پزشکی و علوم بهداشتی در translational psychiatry منتشر شده است. بیش از 3800 نفر در مطالعه بهداشت کودکان Bristol’s 90s از نظر اختلال روان پریشی ، اختلال افسردگی و اختلال اضطراب عمومی در 17 و 24 سالگی مورد بررسی قرار گرفتند.

امگا3 و کاهش ریسک روان پریشی

در طی این ارزیابی ها ، نمونه های خون جمع آوری شد و محققان سطح اسیدهای چرب امگا 6 را که به طور کلی باعث افزایش التهاب در بدن می شود و اسیدهای چرب امگا 3 را که به طور کلی التهاب را کاهش می دهند ، اندازه گیری کردند.

 

در حالی که شواهد اندکی در رابطه با ارتباط اسیدهای چرب با اختلالات روانی در 17 سالگی وجود داشت ، محققان دریافتند که جوانان 24 ساله مبتلا به اختلال روان پریشی ، اختلال افسردگی و اضطراب عمومی دارای مقادیر بیشتری از امگا 6 نسبت به اسیدهای چرب امگا 3 در مقایسه با به کسانی که این اختلالات را ندارند

 

محققان همچنین دریافتند که در افراد 24 ساله مبتلا به اختلال روان پریشی میزان کمتری از DHA ، یک اسید چرب امگا 3 که در

ماهی های روغنی یا مکمل های غذایی یافت می شود ، کمتر از افراد 24 ساله بدون اختلال روان پریشی است.

 

در یک گروه بیش از 2700 نفری که به مرور ردیابی شدند ، نوجوانانی که سطح بالاتری از DHA در سن 17 سالگی داشتند ، هفت سال بعد در سن 24 سالگی 56 درصد کمتر دچار اختلال روان پریشی می شوند. این نشان می دهد که DHA در نوجوانی ممکن است یک اثر پیشگیری بالقوه داشته باشد کاهش خطر روان پریشی در اوایل بزرگسالی

 

این نتایج در هنگام محاسبه سایر فاکتورها مانند جنس ، شاخص توده بدنی ، استعمال دخانیات و وضعیت اقتصادی – اجتماعی ثابت بود.

 

این مطالعه نیاز به تکرار دارد ، اما اگر یافته ها سازگار باشد ، این نتایج نشان می دهد که افزایش رژیم غذایی اسیدهای چرب امگا 3 در میان نوجوانان ، مانند ماهی های روغنی مانند ماهی خال مخالی ، می تواند از ابتلا به روان پریشی در برخی افراد در اوایل بیست سالگی جلوگیری کند. ، “پروفسور دیوید کوتر ، نویسنده ارشد این مطالعه و استاد روانپزشکی مولکولی در RCSI گفت

 

نتایج همچنین می تواند سوالاتی را در رابطه با ایجاد اختلالات بهداشت روان و اسیدهای چرب امگا 6 ایجاد کند ، که به طور معمول در روغن های گیاهی یافت می شوند. ما باید تحقیقات بیشتری انجام دهیم تا در مورد مکانیسم های این اثر آگاهی یابیم ، اما احتمالاً می تواند به کاهش التهاب یا کاهش هرس نامناسب اتصالات مغزی در دوران بلوغ مربوط باشد.

 

ورزش، افزایش خونرسانی به مغز و بهبود حافظه

 

استفاده از آمینو اسید ها و امگا 3 برای درمان اختلال دو قطبی: مکمل هایی مفید، طبیعی و بی خطر

به این مقاله امتیاز دهید