07136476172 - 09172030360 [email protected]

درد های روان تنی : آیا درد های من بر اثر وضعیت روانی من ایجاد شده است؟

یکی از بهترین راه ها برای تشخیص اینکه مشکل شما بر اثر روان است یا جسم، این است که به پزشک خانواده ی خود مراجعه کنید. پزشک خانواده ی شما برایتان آزمایش هایی از جمله آزمایش خون تجویز می کند و می تواند تعیین کند آیا علائم شما بر اثر مشکلات جسمی است یا نه.

پزشک خانواده ی شما یک بررسی جامع و کلی از تمام علت های ممکن برای درد شما انجام خواهد داد.

اگر آزمایش ها و بررسی های انجام شده، علتی را مشخص نکردند، نوبت به بررسی سلامت روان می رسد.

اگر بررسی سلامت روان نشان دهد که فرد از افسردگی، اضطراب، یا استرس رنج می برد، یک روانشناس یا روانپزشک می تواند شدت علائم روان تنی را ارزیابی و مشخص کند.

درد روان تنی، روش بدن و ذهن شما برای درخواست توجه به وضعیتی در زندگی است که مطلوب شما نیست.

زمانی که یاد بگیرید به صدای بدن خود توجه کنید، خواهید یافت که این دردهای روان تنی، تا چه اندازه می توانند در مورد نیاز شما به خوشحالی و رضایت در زندگی بگویند.

 

 

درد

 

 

چه طور علائم فیزیکی ناشی از بیماری روان خود را مدیریت کنیم؟

خب، برای مثال فرض کنید طبق بررسی ها به این نتیجه رسیده اید که درد های مزمن ماهیچه ایتان، ناشی از استرس روانی است. حال باید در مورد آن چه کار انجام دهید؟

روش مشخصی در مورد مسائل مرتبط با سلامت روان وجود ندارد. ممکن است یک روش برای شخص اول موثر باشد اما روی شخص دوم تاثیری نداشته باشد.با توجه به این تفاوت اثر، روش های متفاوتی وجود دارد که شما می توانید استفاده کنید تا علائم استرس خود را بهبود دهید.

 

1. فعالیت های جسمی

یکی از روش ها، انجام کار هایی است که هورمون های کورتیزول و آدرنالین را در جهت مناسب مصرف کند.این هورمون ها،(همان طور که در مقاله ی قبلی گفته شد) در زمان استرس و اضطراب افزایش پیدا می کنند.

برای مثال می توانید در تمرینات ورزشی هوازی شرکت کنید. یا یک پیاده روی طولانی انجام دهید. یا مسیری طولانی را بدوید. این کار ها به شما کمک می کنند ذهن خود را حتی برای مدتی کوتاه، آرام کنید و از استرس دور کنید.همچنین به مصرف مناسب هورمون های استرس ترشح شده، کمک می کنند.

درد

 

 

 

2.تمرین های مدیتیشن و آرام سازی

روش دیگر برای کاهش استرس، روش های آرام سازی است. برای مثال می توانید یک فعالیت لذت بخش و آرام کننده برای خود در نظر بگیرید. ورزش های آرام، یا تمرین های تنفسی یا هر روشی که باعث می شود در طولانی مدت، با انجام آن احساس آرامش کنید.

به یاد داشنه باشید، حتی اگر در بلند مدت، نتوانید اضطراب و استرس خود را درمان کنید، یک احساس زودگذر آرامش نیز می تواند مفید باشد.

یک سری برنامه ی بلند مدت برای مقابله با استرس خود در نظر بگیرید.

درد

 

 

3.حل مسئله و دریافت حمایت های اجتماعی

آیا فعالیت، وضعیت یا عامل خاصی است که باعث استرس شما شده است؟ چه طور می توانید این وضعیت را تغییر دهید؟ می توانید از افراد و حمایت اجتماعی پیرامونتان برای مقابله با موضوع کمک بگیرید؟

درد

 

 

4.رواندرمانی

اگر با استرس یا مشکلات روانی دیگری دست و پنجه نرم کرده اید، شاید گزینه ی رواندرمانی را امتحان کرده باشید. این کار نیز یکی از راه های مناسب برای مقابله با مشکلات سلامت روان است.

 

درد

کلام آخر در مورد مشکلات روان تنی

گرچه درمان سریعی برای بیماری های روان تنی وجود ندارد اما شناخت ارتباط موجود در سلامت روان و جسم شما، می تواند باعث حس راحتی بیشتری شود. اینکه یک بیماری برای شما ناشناخته باشد، احساس دشواری را به دنبال دارد. این شناخت، به شما کمک می کند بتونید یک برنامه ی بلندمدت برای مشکل خود در نظر بگیرید.

در پایان باید گفت که فرقی نمی کند درد شما ناشی از یک عامل فیزیکی یا روانی باشد. درد، درد است و معتبر است و شما شایسته ی آن هستید تا آن را جدی بگیرید و نسبت به آن اقدام کنید.

 

مشکلات روان تنی -قسمت اول : درد های جسمانی بدون توضیح

 

تشخیص افسردگی و اختلال دوقطبی با آزمایش خون!

 

چرا زندگی، بی معنا و بی هدف می شود؟ از تمام شدن یک فصل زندگی گرفته تا داستان افسردگی و اضطراب

 

آیا قهوه می تواند افسردگی را درمان کند؟

آیا یوگا واقعا به بهبود افسردگی کمک می کند؟

 

به این مقاله امتیاز دهید