07136476172 - 09172030360 [email protected]

مدیتیشن ذهن آگاهی ارتباط بین نواحی مغز درگیر در پردازش احساسات درد و مناطقی که حس خود بودن66 را تولید می کنند، قطع کرد. این منجر به کاهش درد شد زیرا افراد مالکیت احساس را از دست دادند.

 

منبع: UCSD

 

برای قرن ها، مردم از مدیتیشن ذهن آگاهی برای تسکین درد خود استفاده می کردند، اما دانشمندان علوم اعصاب اخیراً توانسته اند آزمایش کنند که آیا این واقعاً کار می کند یا خیر.

 

در جدیدترین این تلاش ها، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو، تأثیرات ذهن آگاهی را بر درک درد و فعالیت مغز اندازه گیری کردند.

این مطالعه که در 7 ژوئیه 2022 در Pain منتشر شد، نشان داد که مدیتیشن تمرکز حواس ارتباط بین نواحی مغز درگیر در احساس درد و مناطقی که حس خود را تولید می کنند، قطع می کند. در مکانیسم پیشنهادی، سیگنال‌های درد همچنان از بدن به مغز حرکت می‌کنند، اما فرد به اندازه‌ای احساس مالکیت بر آن احساسات درد ندارد، بنابراین درد و رنج او کاهش می‌یابد.

 

یک مطالعه جدید

 

فادل زیدان، نویسنده ارشد، دکتری، استادیار بیهوشی در دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو، گفت: «یکی از اصول اصلی تمرکز حواس این است که شما تجربیات شما نیستید. “شما خود را آموزش می دهید تا افکار و احساسات را تجربه کنید بدون اینکه منیت یا احساس خود را به آنها متصل کنید، و ما در نهایت می بینیم که چگونه این در مغز در طول تجربه درد حاد انجام می شود.”

 

در روز اول مطالعه، 40 شرکت‌کننده در حالی که حرارت دردناکی روی پایشان اعمال می‌شد، مغزشان را اسکن کردند. پس از تجربه یک سری از این محرک های گرما، شرکت کنندگان باید میانگین سطح درد خود را در طول آزمایش ارزیابی می کردند.

 

سپس شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند. اعضای گروه ذهن آگاهی چهار جلسه 20 دقیقه ای جداگانه آموزش ذهن آگاهی را تکمیل کردند. در طی این بازدیدها، به آنها دستور داده شد که بر روی نفس خود تمرکز کنند و با پذیرش افکار، احساسات و عواطف خود، ابتدا آنها را بدون قضاوت یا واکنش به آنها رها کنند. اعضای گروه کنترل چهار جلسه خود را صرف گوش دادن به یک کتاب صوتی کردند.

واحد مدیتیشن

در روز پایانی مطالعه، هر دو گروه مجدداً فعالیت مغزی خود را اندازه‌گیری کردند، اما به شرکت‌کنندگان در گروه تمرکز حواس، آموزش داده شد که در طول گرمای دردناک مدیتیشن کنند، در حالی که گروه کنترل با چشمان بسته استراحت می‌کردند.

 

نتیجه

 

محققان دریافتند شرکت‌کنندگانی که به طور فعال مدیتیشن می‌کردند، 32 درصد کاهش در شدت درد و 33 درصد کاهش در ناخوشایند درد را گزارش کردند. ما واقعاً هیجان‌زده بودیم که تأیید کنیم برای تجربه این اثرات ضد درد، لازم نیست مراقبه‌ای متخصص باشید. این یک یافته واقعاً مهم برای میلیون‌ها نفری است که به دنبال درمان سریع و غیردارویی برای درد هستند.

 

هنگامی که این تیم فعالیت مغز شرکت کنندگان را در طول کار تجزیه و تحلیل کردند، دریافتند که تسکین درد ناشی از تمرکز حواس با کاهش هماهنگی بین تالاموس (ناحیه‌ای از مغز که اطلاعات حسی دریافتی را به بقیه قسمت‌های مغز منتقل می‌کند) و بخش‌هایی از حالت پیش‌فرض مرتبط است. شبکه (مجموعه ای از نواحی مغزی که بیشترین فعالیت را در زمانی که فرد در حال سرگردانی ذهنی یا پردازش افکار و احساسات خود بر خلاف دنیای خارج است)

یکی از این مناطق حالت پیش‌فرض، پراکونئوس است، ناحیه‌ای از مغز که در ویژگی‌های اساسی خودآگاهی نقش دارد و یکی از اولین مناطقی است که در صورت از دست دادن هوشیاری، آفلاین می‌شود.

 

مناطق مغزی

 

دیگری قشر جلوی پیشانی شکمی است که شامل چندین ناحیه فرعی است که با هم کار می کنند تا نحوه ارتباط شما با تجربیات خود را پردازش کنند یا برای آنها ارزش قائل شوند. هر چه این نواحی بیشتر جدا یا غیرفعال شوند، شرکت‌کننده تسکین درد بیشتری را گزارش می‌کند.

 

زیدان گفت: “برای بسیاری از افرادی که با درد مزمن دست و پنجه نرم می کنند، آنچه اغلب بر کیفیت زندگی آنها تاثیر می گذارد خود درد نیست، بلکه رنج و ناامیدی روانی است که همراه با آن است.” “درد آنها بخشی از شخصیت آنها می شود – چیزی که نمی توانند از آن فرار کنند – و این رنج آنها را تشدید می کند.”

با چشم پوشی از ارزیابی خود ارجاعی درد، مراقبه ذهن آگاهی ممکن است روش جدیدی برای درمان درد ارائه دهد. مدیتیشن ذهن آگاهی نیز رایگان است و می توان آن را در هر مکانی تمرین کرد. با این حال، زیدان گفت که امیدوار است آموزش‌ها حتی بیشتر در دسترس باشد و در روش‌های استاندارد سرپایی ادغام شود.

 

ما احساس می کنیم که در آستانه کشف یک مکانیسم درد جدید غیرمبتنی به مواد افیونی هستیم که در آن شبکه حالت پیش فرض نقش مهمی در تولید بی دردی ایفا می کند. ما هیجان زده هستیم که به بررسی نوروبیولوژی ذهن آگاهی و پتانسیل بالینی آن در اختلالات مختلف ادامه دهیم.

 

واحد مدیتیشن هندسی مرکز سلامت مغز دانا در کنار شماست.

 

https://neurosciencenews.com/mindfulness-meditation-pain-20987/

 

5 تکنیک مدیتیشن برای شروع

 

مدیتیشن هندسی بر پایه دینامیک مغز

به این مقاله امتیاز دهید