07136476172 - 09172030360 [email protected]

ممکن است فکر کنید، خوابیدن یک ساعت دیگر در زندگی شما چه تفاوتی می تواند داشته باشد، در واقع، این قدرت را دارد که نگرش منفی شما را نسبت به زندگی به یک نگرش مثبت تبدیل کند!

همه ما فواید داشتن یک خواب خوب شبانه را می دانیم، از طرف دیگر همه ما به خوبی از آسیب هایی که ممکن است در اثر نداشتن خواب با کیفیت اتفاق بیفتند، آگاه هستیم. مبارزه ای که افراد محروم از خواب با آن دست و پنجه نرم می کنند، منجر به افسردگی و اضطراب می شود، که به آرامی ما را از درون می کشد.

اهمیت خواب خوب همیشه موضوع داغی بوده است، زیرا می تواند برخی از مشکلات جدی برای سلامتی را ایجاد کند که با گذشت زمان برطرف می شود. در زیر چند توضیح در مورد اهمیت خواب خوب ذکر شده است. 

 

شما قادر خواهید بود وزن خود را در حالت نرمال حفظ کنید

 

 


مطالعات متعددی ثابت کرده اند که اگر شما یک الگوی خواب آشفته دارید، به احتمال زیاد اضافه وزن خواهید داشت. فردی که از داشتن یک خواب مناسب و کافی محروم است، این محرومیت باعث می شود تمام انرژی لازم برای احساس نیاز به رفتن به یک باشگاه ورزشی، پیاده روی یا دویدن از بین برود.

احساس خستگی باعث می شود که از تهیه وعده های غذایی سالم فرار کنید، و این به نوبه خود منجر می شود به جای آن گزینه های ناخواسته وجود داشته باشند. در حالی که، اگر الگوی خواب خوبی را حفظ کنید، به مسیری منتهی می شود که بتوانید وزن خود را از طریق یک ذهن پر انرژی حفظ کنید. در نتیجه علاقه برای پیاده روی یا دویدن بیشتر می شود. 

 

عملکرد بهتر 


اگر تا به حال خواب شبانه خوبی را تجربه نکرده اید، این انتظار می رود که نتوانید عملکرد صحیحی داشته باشید. شما قادر نخواهید بود به طور موثر کار کنید یا تصمیم گیری عاقلانه ای را در مورد مسائل مختلف بگیرید. بدون داشتن یک ذهن پر انرژی، قضاوت در مورد اتفاقات پیرامون خود کاملاً دشوار خواهد بود.

با کمبود آن، ذهن شما در کنار نوسانات خستگی احساس خستگی خواهد کرد – این باعث می شود کاملاً گنگ باشید. اهمیت خواب خوب همیشه مورد توجه افراد بوده است، زیرا تمایل شما را به سمت نگرش مثبت در زندگی سوق می دهد. اگر به نظر می رسد که صبح تمایل به لجبازی دارید، این نشانه ای است که شما نتوانسته اید یک خواب خوب را در شب قبل تجربه کنید.

 

 قادر خواهید بود سلامتی خود را حفظ کنید

 

کمبود خواب می تواند برخی از مشکلات جدی برای سلامتی مانند بیماری های قلبی، فشار خون، دیابت، چاقی و موارد دیگر را ایجاد کند. اگر هشت ساعت خواب خود را در شب داشته باشید، می توانید از این بیماری ها جلوگیری کنید.

آیا می خواهید از خود در برابر بیماری هایی محافظت کنید که می تواند باعث ایجاد مشکلات درازمدت برای شما و خانواده شود، وقت آن است که روی تنظیم یک الگوی مثبت و تأثیرگذار خواب تمرکز کنید.

از آنجا که از بیماری هایی که می تواند احساس ضعف و فرسودگی ایجاد کند، سالم و در امان خواهید بود، می توانید نسبت به زندگی یک نگرش مثبت داشته باشید.

 

 

 

شما می توانید یک حافظه بهبود یافته داشته باشید


کمبود خواب باعث می شود که شما اغلب اوقات چیزها را فراموش کنید. در حالی که با هشت ساعت خواب خوب  ذهن شما قادر خواهد بود دوباره تجدید شود و به شما امکان می دهد روز بعد خود را با یک نگرش سالم و مثبت شروع کنید.

در حالی که داشتن خواب ناخوشایند شما را با یک ذهن پر از افکار و خاطراتی که با آن ها در روز زندگی کرده اید، تنها می گذارد و انجام کارها را در روزهای بعد سخت می کند. علاوه بر این، اهمیت خواب خوب در داشتن حافظه خوب نیز منعکس می شود، که پس از 8 ساعت خواب با کیفیت به آن دست میابید.

 

شما قادر خواهید بود افکار شاد داشته باشید


هنگامی که یک شب خواب کافی و با کیفیت دارید، ذهن شما تازه و شاد خواهد ماند و همین باعث خوشبختی شما می شود. انتقال افکار شاد به افراد در محل کار چیزی است که باعث می شود شما نیز احساس خوبی داشته باشید. اگر در حال از دست رفتن خواب خوب هستید، نمی توانید افکار شاد داشته باشید. با داشتن این الگو، شما قادر خواهید بود خود را با نگرش مثبت در زندگی حفظ کنید. 

 

با داشتن یک تغییر مثبت، از حفظ یک سبک زندگی سالم اطمینان حاصل کنید. زمان آن فرا رسیده است که روی الگوی خواب خود تمرکز کنید، زیرا این امر در هر جنبه ای از زندگی ما تأثیر بسیار دارد. 

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

منبع:

.TrendHealth

به این مقاله امتیاز دهید