07136476172 - 09172030360 [email protected]

محققان ارتباط بین اختلال افسردگی اساسی و تغییرات مکانیکی در سلول های خونی را شناسایی کردند.

 

منبع: TUD

 

از دست دادن علاقه. شادی. فقدان انگیزه و افزایش خستگی – همه این شکایات یکی از علائم اصلی افسردگی است. یک بیماری روانی که تقریباً 5٪ از جمعیت آلمان را تحت تأثیر قرار می دهد.

 

ویژگی های پاتوفیزیولوژیک اختلالات افسردگی اغلب شامل التهاب با درجه پایین و افزایش تولید گلوکوکورتیکوئید است.

 

در یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله معتبر Translational Psychiatry. محققان دانشگاه فنی درسدن. دانشگاه زوریخ. و مؤسسه ماکس پلانک برای علم نور و Max-Planck-Zentrum für Physik und Medizin Erlangen برای اولین بار تأسیس کردند. زمان ارتباط بین اختلالات افسردگی و تغییرات مکانیکی در سلول های خونی.

 

یک پژوهش

 

برای انجام این کار. محققان یک مطالعه مورد-شاهدی مقطعی را با استفاده از توصیف مورفورولوژیکی مبتنی بر تصویر از نمونه‌های خون دستکاری نشده انجام دادند که سیتومتری تغییر شکل‌پذیری بلادرنگ (RT-DC) را تسهیل می‌کند.

 

69 فرد در معرض خطر ابتلا به اختلالات افسردگی از قبل غربالگری شده و 70 فرد سالم همسان وارد شدند و توسط مصاحبه تشخیصی بین المللی مرکب. یک مصاحبه بالینی شناخته شده جهانی برای اختلالات روانپزشکی. مورد ارزیابی بالینی قرار گرفتند.

 

با استفاده از روش هوش مصنوعی یادگیری عمیق که بر روی بیش از 16 میلیون تصویر سلول خونی اعمال شد. انواع سلول های خونی اصلی طبقه بندی شدند و پارامترهای مورفورئولوژیکی مانند اندازه سلول و تغییر شکل پذیری سلول هر سلول کمی سازی شدند.

آیا من افسردگی دارم یا فقط ناراحتم؟

بنابراین. دانشمندان دریافتند که سلول‌های خون محیطی در بیماران مبتلا به اختلالات افسردگی در مقایسه با افراد کنترل تغییر شکل‌پذیرتر هستند. در حالی که اندازه سلول تحت تأثیر قرار نگرفت.

 

مونوسیت ها

 

افرادی که در طول زندگی خود از اختلال افسردگی مداوم رنج می بردند. تغییر شکل سلولی در مونوسیت ها و نوتروفیل ها افزایش یافته بود. در حالی که گلبول های قرمز در اختلال افسردگی مداوم فعلی تغییر شکل پذیرتر بودند.

 

همچنین لنفوسیت ها در افراد مبتلا به اختلال افسردگی فعلی تغییر شکل پذیرتر بودند.

 

متعاقبا. این مطالعه برای اولین بار نشان می دهد که اختلالات افسردگی. و به ویژه اختلالات افسردگی مداوم که در یک دوره بیش از دو سال ادامه می یابند. با افزایش تغییر شکل سلول های خونی مرتبط هستند.

 

در حالی که تمام سلول های اصلی خون تمایل به افزایش تغییر شکل دارند. لنفوسیت ها. مونوسیت ها و نوتروفیل ها بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند. این نشان می دهد که تغییرات مکانیکی در سلول های ایمنی در اختلالات افسردگی رخ می دهد. که می تواند باعث پاسخ ایمنی پایدار شود.

 

شناسایی این پاتومکانیسم می‌تواند با امکانات جدیدی برای درمان در آینده همراه باشد که می‌تواند با بهبود فرآیندهای مکانیکی سلول. عملکرد ناکارآمد سلولی را بازیابی کند.

 

دغدغه

 

برای نویسنده اول. دکتر آندریاس والتر. که این مطالعه را در کرسی زیست روانشناسی دانشگاه TU Dresden انجام داد اما اکنون در موسسه روانشناسی بالینی و روان درمانی در دانشگاه زوریخ کار می کند. پیشرفت بیولوژیکی و روانشناختی بسیار معنی دارد. درمان‌هایی که اختلالات افسردگی را در درازمدت مؤثرتر و پایدارتر درمان می‌کنند:

 

ما به طور موازی روی تحقیق در مورد درمان‌های دارویی برای بهبود زیست‌شناسی ناکارآمد و همچنین درمان‌های روان‌شناختی برای بهبود فرآیندهای شناختی و عاطفی ناکارآمد کار می‌کنیم. در واقع. به نظر من. تنها یک رویکرد کل نگر می تواند این اختلال پیچیده را درک کرده و به طور موثر درمان کند و امیدوارم از رنج های زیادی در آینده جلوگیری کند.

 

افسردگی

 

افسردگی به عنوان یک اختلال خلقی طبقه بندی می شود. ممکن است به عنوان احساس غم. از دست دادن یا خشم توصیف شود که با فعالیت های روزمره فرد تداخل می کند.

میکروبیوم روده چه ارتباطی با افسردگی دارد؟

همچنین نسبتاً رایج است. داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها تخمین می‌زند که 18.5 درصد از بزرگسالان آمریکایی در هر دوره 2 هفته‌ای در سال 2019 علائم افسردگی داشتند.

 

اگرچه افسردگی و اندوه در برخی ویژگی‌ها مشترک هستند. اما افسردگی با اندوهی که پس از دست دادن یکی از عزیزان احساس می‌شود یا غم و اندوه پس از یک رویداد آسیب‌زا در زندگی متفاوت است. افسردگی معمولاً شامل بیزاری از خود یا از دست دادن عزت نفس است. در حالی که غم و اندوه معمولاً چنین نیست.

 

در اندوه. عواطف مثبت و خاطرات شاد متوفی معمولاً با احساس درد عاطفی همراه است. در اختلال افسردگی اساسی. احساس غم و اندوه ثابت است.

 

افراد افسردگی را به طرق مختلف تجربه می کنند. ممکن است در کار روزانه شما اختلال ایجاد کند و در نتیجه باعث از دست رفتن زمان و کاهش بهره وری شود. همچنین می تواند بر روابط و برخی بیماری های مزمن تأثیر بگذارد.

 

شرایطی که ممکن است به دلیل افسردگی بدتر شود عبارتند از:

 

  •      آرتروز
  •      آسم
  •      بیماری قلب و عروقی
  •      سرطان
  •      دیابت
  •      چاقی

 

درک این نکته مهم است که احساس ناراحتی گاهی بخشی عادی از زندگی است. حوادث غم انگیز و ناراحت کننده برای همه اتفاق می افتد. اما اگر به طور منظم احساس ناامیدی یا ناامیدی می کنید. ممکن است با افسردگی دست و پنجه نرم کنید.

 

افسردگی یک وضعیت پزشکی جدی در نظر گرفته می شود که بدون درمان مناسب می تواند بدتر شود.

 

https://neurosciencenews.com/depressive-disorders-immune-cells-20344/

https://www.healthline.com/health/depression

به این مقاله امتیاز دهید