07136476172 - 09172030360 [email protected]

اگرچه هسته مرکزی پشتیبانی دورتر از بدن فرد خوابیده است، اما هسته پشتیبانی نیز می تواند به سهولت حرکت کمک کند. دانستن نوع تشک و درک اینکه چگونه هسته پشتیبانی و سیستم راحتی با هم کار می کنند می تواند یک ایده کلی از پاسخگویی تشک به شما بدهد.

فنر داخلی:

از آنجایی که تشک های فنر داخلی تقریباً به طور کامل از سیم پیچ تشکیل شده اند، نسبت به سایر انواع تشک سهولت بیشتری در حرکت دارند. کویل‌های فولادی از تراورس‌ها بدون اجازه فرورفتن در تشک پشتیبانی می‌کنند. و با بالا رفتن فشار تقریباً بلافاصله به عقب بازمی‌گردند.

ترکیبی:

کویل‌های تشک‌های هیبریدی جهش را افزایش می‌دهند. بنابراین مدل‌های هیبریدی معمولاً راحت‌تر از تشک‌های فوم ساخته شده مشابه هستند. با این حال، هیبریدهایی با لایه‌های راحتی ضخیم  ممکن است ارتعاشات بیشتری را جذب کنند. و فشار سیم پیچ‌ها را از بین ببرند. و در نتیجه فنری بودن را کاهش دهند.

لاتکس:

تشک های دارای هسته های پشتیبانی لاتکس معمولاً کاملاً پاسخگو هستند.به خصوص اگر دارای لایه های راحتی لاتکس یا میکروکویل نیز باشند. اکثر تشک های لاتکس به دلیل استحکام و دوام از لاتکس Dunlop برای هسته پشتیبانی استفاده می کنند. این ویژگی ها باید تحرک را نیز تقویت کنند.

فوم:

مدل های تمام فوم با هسته های پشتیبانی پلی فوم تمایل به جذب ارتعاش دارند. پلی فوم به خودی خود معمولاً حرکت را به طور قابل توجهی مهار نمی کند. هسته های پشتیبانی پلی فوم ذاتاً فنر نیستند، بنابراین سهولت حرکت بیشتر به لایه های راحتی بستگی دارد.

بخش مرکزی بادی:

هسته های پشتیبان محفظه هوا به تنهایی به اندازه اکثر گزینه های کویل یا لاتکس پاسخگو نیستند. گفته می‌شود، پمپاژ هوای بیشتر برای ایجاد سطح محکم‌تر می‌تواند با کاهش فرورفتگی، سهولت حرکت را بهبود بخشد. در نهایت، سهولت حرکت تخت هوا نیز تا حد زیادی به سیستم راحتی بستگی دارد زیرا بر میزان کانتورینگ تأثیر می گذارد.

چگونه سهولت حرکت را آزمایش کنیم؟

علیرغم شباهت هایی که در ساخت و مواد دارند، هر تشک در سهولت حرکت کمی متفاوت عمل می کند. برای ایجاد ایده ای در مورد اینکه تشک چگونه با سایرین در رده خود مقایسه می شود، محققان هر مدل را با استفاده از یک سری تست های عینی و ذهنی تجزیه و تحلیل می کند. این ارزیابی‌ها به منظور استفاده از تجربه دراز کشیدن روی تخت طراحی شده‌اند. که شامل ادراک آزمایش‌کنندگان انسانی و همچنین اندازه‌گیری‌های قابل سنجش است.

تست بدن

در طول آزمایش بدن، آزمایش کنندگان تجربه ذهنی تعامل با تشک را ارزیابی می کنند.

یکی یکی، هر یک از اعضای تیم آزمایش در یک طرف تخت دراز می کشد و یک سری حرکات معمولی را انجام می دهد. اینها شامل نشستن بر روی لبه تخت، نشستن و برخاستن از رختخواب، چرخیدن، و جابجایی بین وضعیت خوابیده به پشت، پهلو و شکم است. سپس، حرکاتی را انجام می‌دهند که برای آزمایش محدودیت‌های تشک طراحی شده‌اند، مانند فشار دادن تا جایی که می‌توانند به داخل تشک و خزیدن روی تخت روی چهار دست و پا عمل کرد.

شرکت کنندگان این حرکات را هم به آرامی و هم به سرعت انجام می دهند. و به نحوه عملکرد تشک در هر قسمت توجه می کنند. هرارزیاب ارزیابی‌های یکسانی را روی تشک‌های متعدد انجام می‌دهد. تا بتوانند در مورد نحوه قرارگیری هر تشک در مقایسه با مدل‌های مشابه آن قضاوت کنند. در طول تمام آزمایش‌ها، تشک را روی یک پایه تقویت‌شده قرار می‌دهند تا احتمال تداخل یک چارچوب تخت متزلزل را به حداقل برسانیم.

برای به دست آوردن یک دید واقع بینانه از نحوه عملکرد تشک برای انواع مختلف خوابیدن، تیم آزمایش شامل افرادی با تیپ های بدنی متفاوت و موقعیت های خواب ترجیحی است. این نوع تختخواب‌ها به موازات انواعی هستند که در بررسی تشک‌های خود به آن اشاره می‌کنیم : تختخواب‌های پشت، پهلو، شکم و ترکیبی که وزن آنها کمتر از 130 پوند، بین 130 تا 230 پوند و بیش از 230 پوند است.

تست پاسخگویی – Kettlebell

برای تجزیه و تحلیل عینی‌تر واکنش تشک به تغییرات فشار، نواحی مختلف سطح را با استفاده از کتل‌بال 15 پوندی آزمایش می‌کنیم، که تقریباً معادل وزنی است که یک تختخواب روی قسمت مشخصی از تشک قرار می‌دهد.

از آنجایی که برخی از مواد در پاسخ به فشار بیشتر طول می‌کشد، کتل بل به مدت 5 دقیقه در نواحی مختلف تشک باقی میماند. سپس آن را برمی داریم و اندازه می گیریم که لایه های راحتی با چه سرعتی شکل اولیه خود را به دست می آورند. تشکی که سریعتر به عقب باز می گردد، به طور کلی امکان حرکت آسان تر را فراهم می کند.

برای به حداقل رساندن متغیرهای گیج کننده در طول این آزمایش، کتل بل دقیقاً 5 دقیقه بماند. و پس از برداشتن کتل بل از یک سیستم زمان بندی ثابت پیروی می کنیم. تیم آزمایش  در مورد اینکه تشک چه زمانی به شکل اولیه خود بازگشته است به اتفاق نظر می رسند.

همچنین به این پاسخ این سوال علاقه مندیم که آیا قسمت های خاصی از تشک عملکرد بهتری نسبت به سایر قسمت ها دارند؟ بنابراین مجموعه ای از نقاط از پیش تعیین شده را ارزیابی می کنیم که از تشک به تشک ثابت باقی می مانند. این روش برای ارائه یک نمای کلی از کل سطح تشک طراحی شده است. که ممکن است مخصوصاً برای مدل‌های منطقه‌بندی شده یا آنهایی که پشتیبانی از لبه‌های تقویت‌شده دارند، مرتبط باشد.

سوالات متداول در مورد سهولت حرکت

اغلب دشوار است که تخمین بزنیم که حرکت روی تشک چقدر آسان خواهد بود. بسیاری از افراد می‌خواهند بدانند که آیا کاری برای بهبود سهولت حرکت روی سطح خوابشان وجود دارد یا خیر. ما نگاهی به برخی نگرانی های رایج پیرامون این موضوع خواهیم داشت.

چگونه می توانم بر راحتی حرکت تختم تأثیر بگذارم؟

تا حدودی می‌توانید با اضافه کردن یا حذف لایه‌های روی تخت یا تنظیم نوع فونداسیون، حرکت آسان روی تخت خود را تغییر دهید. رویه تشک مموری فوم ضخیم معمولاً حرکت را مختل می کند. در مقابل، افزودن یک مدل لاتکس یا یک گزینه پلی فوم محکم‌تر می‌تواند به افزایش تحرک کمک کند. اما این روش ممکن است برای تشک‌هایی با سیستم‌های راحتی ضخیم مؤثر نباشد.

اطمینان از قرار گرفتن تشک روی یک پایه حمایتی و سازگار نیز می تواند با محدود کردن فرورفتگی به بهبود سهولت حرکت کمک کند.

چه نوع تشکی برای راحتی حرکت بهتر است؟

بهترین گزینه‌های تشک برای سهولت جابه‌جایی شامل تشک‌هایی است که دارای لایه‌های لاتکس و/یا کلاف هستند، بسیاری از مدل‌های هیبریدی نیز در این دسته برتری دارند. به استثنای مدل‌هایی که دارای لایه‌های راحتی بسیار مجلل هستند. اگرچه تشک‌های تمام فوم معمولاً کمترین امتیاز را در سهولت جابه‌جایی کسب می‌کنند. اما مدل‌های سفت‌تر برای اکثر افراد مناسب هستند. زیرا اجازه نمی‌دهند تا افراد خوابیده در رختخواب  خیلی فرو بروند.

آیا سهولت حرکت اشکالی دارد؟

سهولت حرکت قوی اغلب با درجه کمتر ایزوله حرکت و کاهش فشار همراه است. موادی که مطابقت بیشتری دارند تمایل به جذب ارتعاشات و نقاط فشار لایه نرم رویی دارند. افرادی که به هر سه عامل علاقه مند هستند ممکن است بخواهند تشک هایی با لایه های راحتی پشمی، لاتکس یا پلی فوم در نظر بگیرند. که معمولاً سهولت حرکت مناسبی را ارائه می دهند بدون اینکه به انزوای حرکتی و کاهش فشار آسیب وارد کنند.

آیا سن تشک بر سهولت حرکت تأثیر می گذارد؟

با افزایش سن تشک، مموری فوم و پلی فوم نرم‌تر و کندتر می‌شوند. تا به تغییرات فشار پاسخ دهند، که ممکن است بر سهولت حرکت تأثیر منفی بگذارد. تشک های لاتکس و فنر داخلی بیشتر سازگار هستند.

 

 

واحد خواب (اختلالات خواب-سلامت خواب)

سهولت حرکت و جابجایی روی تشک هنگام خواب (قسمت اول)

میزان کاهش فشار به بدن با انتخاب تشک مناسب (قسمت اول)

 

 

به این مقاله امتیاز دهید