07136476172 - 09172030360 [email protected]

در برخی مواقع، افرادی که روی تشک خود می‌خوابند ممکن است نقاط فشار دردناکی را تجربه کنند. که در آن قسمت‌های خاصی از بدن در سطح تشک فرو می‌رود. ممکن است متوجه شوید که برخی از تشک‌ها بدون توجه به اینکه چقدر در آن فرو میروید به نقاط فشار منجر‌شوند. در حالی که به نظر می‌رسد برخی دیگر این نقاط ناراحت‌کننده را کاهش می‌دهند. توانایی توزیع مجدد وزن برای کاهش تجمع فشار به عنوان میزان کاهش فشار تشک نامیده می شود. و از مدلی به مدل دیگر متفاوت است.

درک مواد و طراحی تشک می تواند در مورد قابلیت های کاهش فشار تشک اطلاعات بیشتری به شما بدهد.

کاهش فشار به شدت به فرم بدن و وضعیت خواب شما بستگی دارد. بنابراین هیچ تشکی برای همه افراد بهینه نیست. با این حال، برخی از مدل‌ها در این زمینه عملکرد بهتری دارند. و می‌توانید با درک آنچه در تشک نیاز دارید، گزینه‌های خود را محدود کنید. ما نگاهی عمیق به نحوه عملکرد کاهش فشار خواهیم داشت. و آنچه را که برای یافتن بهترین تشک برای خود باید بدانید، توضیح خواهیم داد.

کاهش فشار چیست؟

گفته می شود تشک هایی که به طور مساوی وزن بدن را پراکنده می کنند و از ایجادنقطه های دردناک جلوگیری می کنند فشار را کاهش می دهند. کاهش فشار به شدت با استحکام تشک مرتبط است. و بیشتر افراد مدل‌هایی با کانتورینگ ایده‌آل پیدا می‌کنند. از آنجایی که سیستم راحتی در اطراف منحنی های بدن قرار می گیرد، به کاهش نیرو در اطراف نواحی تماس مشترک مانند شانه ها و باسن کمک می کند.

کاهش فشار اغلب با استفاده از بالشتک مرتبط است. اما شامل یک عنصر بیشتر از حمایت از ستون فقرات است. تشکی که نمی تواند ستون فقرات را در یک سطح صاف نگه دارد، می تواند منجر به تنش در نواحی حساس مانند کمر شود. در حالت ایده آل، شما باید در لایه های اول به  راحتی در  تشک فرو رفته و به تدریج از لایه های زیر حمایت محکم تری دریافت کنید.

مدل های پیشرفته گاهی اوقات دارای منطقه بندی هستند. به این معنی که تخت در برخی مناطق سفت تر و در برخی دیگر نرم تر است. این طرح‌ها برای بلند کردن قسمت‌هایی از بدن که معمولاً به حمایت بیشتری نیاز دارند و از نقاط فشار مشترک محافظت می‌کنند، در نظر گرفته شده‌اند.

راحتی درک شده کلی یک تشک تا حد زیادی به کاهش فشار بستگی دارد. زیرا بر تنش، ضربه و تراز ستون فقرات تأثیر می گذارد.

چه کسی باید به کاهش فشار اهمیت دهد؟

کاهش فشار یکی از مهم ترین ویژگی های تشک است. اما ممکن است برای ورزشکاران و افرادی که با دردهای مزمن زندگی می کنند حیاتی تر باشد. با این حال، تعادل صحیح کاهش فشار و پشتیبانی بسته به نوع بدن شما و موقعیت خواب ترجیحی شما می تواند متفاوت به نظر برسد.

افراد خوابیده به پهلو و افرادی که وزنشان کمتر از 130 پوند است، اغلب از نقاط فشار تیز رنج می‌برند. و ممکن است به تشک نرم‌تری نیاز داشته باشند. برای افرادی که وزن کمتری از 130 پوند دارند، این به این دلیل است که آنها حداقل نیرویی را روی سطح وارد می کنند. و باعث می شود که احساس کنند تشک سفت تر است.

به پهلو خوابیدن

از سوی دیگر، خوابیدن به پهلو فشار بیشتری بر روی باسن و شانه‌ها وارد می‌کند. که در صورت حمایت ناکافی می‌تواند به سرعت منجر به درد شود. معمولاً بهترین تشک‌ها برای افراد خوابیده به پهلو دارای سیستم‌های راحتی ضخیم‌تری هستند. که به قسمت‌های وسیع‌تر بدن اجازه می‌دهد به اندازه‌ای فرو بروند که ستون فقرات صاف بماند.

خوابیدن به پشت

به پشت خوابیدن به طور طبیعی ستون فقرات را در یک راستا قرار می دهد. بنابراین افرادی که این وضعیت را ترجیح می دهند معمولاً روی سطحی با احساس متعادل بهترین عملکرد را دارند. بزرگترین نگرانی برای افرادی که به پشت می‌خوابند ، قسمت پایین کمر است. که در صورت عدم حمایت کافی از لگن و ناحیه کمر می‌تواند از افزایش فشار رنج ببرند.

افراد بالای 230 پوند و کسانی که ترجیح می دهند روی شکم بخوابند به سطح محکم تری برای حفظ تراز ستون فقرات نیاز دارند. خوابیدن به شکم به معنای سنتی باعث ایجاد نقاط فشار نمی شود. اما اگر قسمت میانی فرد خوابیده بیش از حد فرو رود، می تواند منجر به تنظیم نامناسب ستون فقرات و ناراحتی در ناحیه کمر شود.

مواد تشک و کاهش فشار

بیشتر تشک ها دارای دو بخش اصلی هستند: سیستم راحتی و هسته پشتیبانی. سیستم راحتی در اولین لایه رویی و نزدیکترین حالت به جای خواب قرار دارد. و از یک یا چند لایه تشکیل شده است که برای حمایت کردن بدن طراحی شده است. هسته پشتیبان معمولاً حاوی مواد سفت‌تری است که برای ایجاد یک پایه پایدار و ارتقای تراز ستون فقرات مهندسی شده‌اند.

از آنجایی که سیستم راحتی بیشتر در تماس مستقیم با فرد است، اگر می‌خواهید تشک را ارزیابی کنید، این اولین جایی است که باید به آن نگاه کنید. سیستم‌های راحتی ضخیم‌تر تمایل دارند عمیق‌تر کانتور شوند. مواد متداول برای لایه های راحتی شامل مموری فوم، پلی فوم، لاتکس و میکروکویل می باشد.

جدول

موادشرحاحساس  و تجربه افراد
عملکرد کاهش فشار
مموری

فوم

مموری فوم نوعی فوم با ویسکوزیته و خاصیت ارتجاعی افزایش یافته است. به این معنی که در پاسخ به گرما و فشار تغییر شکل می دهد. و با رفع فشار به تدریج به شکل اولیه خود باز می گردد.علیرغم اینکه مموری فوم نسبتاً متراکم است، به بدن نزدیک می شود. معمولاً افراد در آن فرو میروند. و احساسی را ایجاد می کند که بسیاری آن را به آغوش گرفتن تشبیه می کنند.مموری فوم معمولاً با قالب گیری بدن در پاسخ به وزن و گرما در کاهش فشار برتری دارد. با این حال، مواد چند ثانیه طول می کشد تا به شکل جدید تنظیم شوند. که ممکن است باعث ایجاد نقاط فشار زودگذر هنگام تغییر موقعیت شود.
پلی فومپلی فوم یک ماده مصنوعی که از مواد پتروشیمی ساخته می‌شود. می‌تواند به روش‌های مختلفی تهیه شود که احساس و عملکرد آن را تغییر می‌دهد. پلی فوم متراکم برای استفاده در هسته پشتیبانی یا لایه انتقالی مناسب است، اما بسیاری از تشک ها نیز از پلی فوم با چگالی کمتر در سیستم های راحتی خود استفاده می کنند.پلی فوم بسته به فرمولاسیون خود می تواند خواص مختلفی داشته باشد. معمولاً سریع‌تر شکل خود را به دست می‌آورد و نسبت به مموری فوم  کمتر مستعد حفظ گرما است، اما با بدن مطابقت ندارد.کانتورهای پلی فوم ملایم تر از مموری فوم  است. این باعث می‌شود آن را برای افرادی که می‌خواهند تا حدودی فشار را بدون احساس در آغوش گرفتن زیاد کاهش دهند، مناسب کند. این ماده همچنین می تواند برای کاهش فشار هدفمند منطقه بندی شود.

لاتکس

لاتکس را می توان به صورت مصنوعی از مواد پتروشیمی یا به طور طبیعی با شیره درختان تولید کرد. که به روش Talalay یا روش Dunlop فرآوری می شود. لاتکس Talalay با حس فنری و یکنواخت آن مشخص می شود، در حالی که لاتکس Dunlop به طور کلی متراکم تر است.لاتکس کاملاً انعطاف پذیر است و تمایل بهحفظ دمایی خنک دارد. کانتور مواد به طور یکنواخت، البته بدون حس آغوش کشیدن مموری فوم است. لاتکس بسیار بادوام است و می تواند در لایه های راحتی یا پشتیبانی ظاهر شود.از آنجایی که لاتکس کمتر مطابقت دارد، معمولاً فشار را به اندازه مموری فوم یا پلی فوم کاهش نمی دهد. لاتکس Talalay تمایل به نرم‌تر بودن دارد. و ممکن است برای افرادی که به پهلو می‌خوابند و افراد زیر 130 پوند مناسب‌تر باشد.
میکروکویل هامیکروکویل ها فنرهای فولادی با ارتفاع 1 تا 3 اینچ هستند. مانند سیم پیچ های جیبی، هر فنر معمولاً به صورت جداگانه در پارچه پیچیده می شود. و طوری طراحی می شود که بدون تأثیر بر سیم پیچ های مجاور خود فشرده شود.تشک هایی که از میکروکویل استفاده می کنند معمولاً آنها را در لایه راحتی یا انتقال قرار می دهند تا کانتورینگ پاسخگو را اضافه کنند. ترکیب لایه ای از میکروکویل ها همچنین می تواند جهش و جریان هوا را افزایش دهد.میکروکویل ها به کاهش فشار غیر مستقیم کمک می کنند. از آنجایی که آنها معمولاً مستقل از یکدیگر حرکت می کنند، می توانند پشتیبانی متناسبی را برای قسمت های مختلف بدن فراهم کنند. همراه با یک لایه راحتی اضافی برای بالشتک، میکروکویل ها اغلب به کاهش قابل توجه فشار کمک می کنند.
به این مقاله امتیاز دهید