07136476172 - 09172030360 [email protected]

ششمین سال روز جهانی مغز، که چهارشنبه (22 ژوئیه) برگزار می شود، به آگاهی از بیماری پارکینسون و ارتقاء مشاوره در مورد بیماران مبتلا به پارکینسون، اختصاص خواهد یافت.

 

فدراسیون جهانی مغز و اعصاب (WFN) این رویداد را برای افزایش آگاهی عمومی و ارتقاء مسائل مربوط به سلامت مغز، مشخص و هماهنگ کرده است. امسال، WFN با انجمن بین المللی پارکینسون و بیماری های حرکتی (MDS) همکاری کرده است تا به تأثیر پارکینسون بر افراد و جامعه توجه کند.

این دو گروه سازمان دهنده، در کنار 122 سازمان جهانی برای حمایت از مراقبت و آموزش بهتر بیماران، و همچنین تحقیقات بیشتر برای حمایت از کسانی که به پارکینسون مبتلا هستند و مراقبان آنها، همکاری خواهند کرد.

Tissa Wijeratne، در بیانیه مطبوعاتی گفت: “بیماری پارکینسون افراد را در هر سنی تحت تأثیر قرار می دهد، یعنی یک در 100 نفر در افراد بالای 60 سال.” “شیوع این بیماری رو به افزایش است، و باعث می شود اقدامات امروز ما برای بهبود زندگی افرادی که با این بیماری تشخیص داده شده اند، به خصوص در این بحران جهانی بهداشت، ضروری باشد.”

MDS چندین منبع آموزشی برای پارکینسون در دسترس قرار داده است که شامل سخنرانیهای ویدئویی از طرف متخصصین اختلالات حرکتی و دوره های رایگان در مورد رویکردهای بالینی، ارزیابی و مدیریت اختلالات حرکتی می باشد.

 

 

WFN از سازمانهای عضو انتظار دارد که در برنامه های آگاهی رسانی عمومی، سمپوزیوم های مجازی، وبینارها و سایر فعالیتهای آموزشی و تبلیغاتی مشارکت کنند. آنها همچنین از طریق چت های فیس بوک لایو و توییتر در کشورها و مناطق خود در رسانه های اجتماعی مشغول به کار خواهند شد تا موضوعات اصلی مربوط به بیماری پارکینسون را مورد بررسی قرار دهند.

MDS و WFN با همکاری خود سعی دارند یک وسیله ارتباطی را برای کسانی که مایل به ارائه سخنرانی در رابطه با پارکینسون، یا آگهی های مربوط به روز جهانی مغز و آگهی های مربوط به پارکینسون هستند، مهیا کنند.

“بیماری پارکینسون بیش از هفت میلیون نفر در سراسر جهان را درگیر می کند. این تقریباً برابر با کل جمعیت شهر نیویورک است.” “هدف ما افزایش آگاهی از بیماری پارکینسون و تأثیر آن بر جامعه در تلاش برای بهبود دسترسی به مراقبت های عصبی با کیفیت و درمان های تغییر زندگی است.”

افراد از طریق استفاده از هشتگهای #WorldBrainDay و # WBD2020 به ارتقاء آگاهی عمومی در رسانه های اجتماعی تشویق می شوند.

ویلیام کارول، رئیس WFN گفت: “وقتی دنیا در برابر این اختلال حرکتی در روز جهانی مغز متحد شود، ما قدرت دفاع و آگاهی را نشان خواهیم داد.”

فراتر از فقط روز جهانی مغز، WFN از بیماران، مراقبان و عزیزان آن ها در سراسر جهان می خواهد تا داستان های خود را در مورد پارکینسون در رسانه های اجتماعی طی ماه های آینده به اشتراک بگذارند.

بیماری همه گیر COVID-19 همچنان نشان از ماهیت جهانی مراقبت های بهداشتی دارد. برای پشتیبانی از مردم در طول این دوره، WFN اطلاعاتی در مورد نحوه روبرو شدن با این بیماری همه گیر در افرادی که با پارکینسون زندگی می کنند نیز، ارائه می دهد.

“وقتی همه با هم حرکت می کنیم، جهان را در یک ماموریت برای پایان دادن به بیماری پارکینسون متحد می کنیم و صدای کسانی که تحت تأثیر قرار می گیرند را بلند می کنیم.” “روز جهانی مغز در فدراسیون جهانی مغز و اعصاب با هدف انرژی بخشیدن به افراد مبتلا به بیماری پارکینسون برای انجام تحقیقات، بهبود استانداردهای مراقبت و مشاوره برای هفت میلیون نفری که امروز با این بیماری زندگی می کنند و افرادی که روزی تشخیص داده می شوند، ایجاد می شود.”

WFN هر ساله موضوع متفاوتی را به عنوان تمرکز خود برای روز جهانی مغز انتخاب می کند. مباحث گذشته شامل صرع، پیری، هوای تمیز و میگرن بوده است.

 

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

 

منبع:

Parkinson’s News Today

 

به این مقاله امتیاز دهید