07136476172 - 09172030360 [email protected]

تفاوت در رفتار کودکان و نوجوانان  سلامت رفتاری آنها در میانسالی پیش بینی می کند. آموزش رفتارهای سالم عاطفی و اجتماعی در سن هشت سالگی به طور مستقیم و غیرمستقیم بر رفتارهای دوران میانسالی تاثیر میگذارد.

منبع: دانشگاه Jyväskylä

یک مطالعه اخیر توسط دانشکده علوم ورزش و سلامت در دانشگاه Jyväskylä و مرکز تحقیقات پیری شناسی (فنلاند) مسیرهایی را از رفتارهای اجتماعی-عاطفی دوران کودکی تا رفتار سلامت میانسالی در دهه‌های بعد مورد بررسی قرار داد. رفتار عاطفی اجتماعی در سن 8 سالگی رفتارهای سلامت را به طور مستقیم و غیرمستقیم از طریق آموزش پیش بینی می کند.

 

یک پژوهش

 

عوامل مختلفی پشت رفتار سلامت وجود دارد که یکی از آنها شخصیت است. تفاوت در رفتار و سبک پاسخ بین افراد در حال حاضر در کودکان خردسال قابل مشاهده است. یک مقاله اخیر نقش رفتار اجتماعی-عاطفی در کودکان را در رابطه با فعالیت بدنی. سیگار کشیدن. مصرف الکل و شاخص توده بدنی که تا 42 سال بعد ارزیابی شد. بررسی کرد.

رفتار خوب کنترل شده در دختران که نشان دهنده تمایل به رفتار مهربانانه و سازنده در موقعیت های متعارض است. فعالیت بدنی بیشتری را در میانسالی پیش بینی می کند. فعالیت اجتماعی. که به عنوان مثال. به عنوان اشتیاق به صحبت و بازی با کودکان دیگر تلقی می شد. مصرف زیاد الکل را در دختران و سیگار کشیدن در پسران را پیش بینی کرد.

 

Tiia Kekäläinen. محقق فوق دکترا. می‌گوید: «رفتار کنترل‌شده ممکن است به‌عنوان انضباط شخصی خوب و توانایی پیروی از برنامه‌های ورزشی در بزرگسالی ظاهر شود». از سوی دیگر. فعالیت اجتماعی ممکن است بعداً منجر به موقعیت‌های اجتماعی شود که در آن سیگار و الکل شروع شده است.»

 

مسیر آموزشی مهم است

 

برخی از مسیرهای بین رفتار اجتماعی-عاطفی دوران کودکی و رفتارهای سلامت میانسالی از طریق آموزش طی شد. فعالیت اجتماعی در دختران و رفتار به خوبی کنترل شده در دختران و پسران موفقیت بهتر مدرسه را در نوجوانی و تحصیلات عالی در بزرگسالی پیش‌بینی می‌کند.

 

پیشرفت تحصیلی بالا به نوبه خود با مصرف کمتر سیگار و الکل مرتبط بود.

 

Kekäläinen می گوید: «نتایج با نتایج قبلی بر اساس همین داده های طولی و سایر مطالعات مطابقت دارد.

 

«به ویژه. رفتارهای کنترل شده به موفقیت مدرسه و آموزش کمک می کند. اینها ممکن است اطلاعات و مهارت هایی را ارائه دهند که به انتخاب های سالم کمک می کند. نتایج این مقاله نشان می‌دهد که تفاوت‌های رفتار افراد در دوران کودکی در بزرگسالی هم مستقیماً و هم از طریق مکانیسم‌های میانجی مختلف منعکس می‌شود.

این مطالعه بخشی از Jyväskylä Longitudinal Study of Personality and Social Development (JYLS) بود که در آن همان افراد از سال 1968. زمانی که 8 سال داشتند. دنبال شدند.

 

این مطالعه از داده‌های رفتار اجتماعی-عاطفی و وضعیت اجتماعی-اقتصادی والدین در سن 8 سالگی. موفقیت مدرسه در 14 سالگی. سابقه تحصیلی در 27 سالگی. ویژگی‌های شخصیتی در 33 سالگی و رفتارهای بهداشتی در 36. 42 و 50 سالگی استفاده کرد.

 

بودجه: جمع آوری داده ها در JYLS در مراحل مختلف توسط آکادمی فنلاند (آخرین شماره بودجه 323541) تأمین مالی شده است و نگارش این نشریه توسط وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ (PATHWAY-project, https://www. jyu.fi/sport/en/research/research-projects/pathway)

 

مشکلات رفتاری در نوجوانان

 

 

نوجوانی زمانی برای رشد استقلال است. به طور معمول. نوجوانان استقلال خود را با زیر سوال بردن یا به چالش کشیدن و گاه شکستن قوانین اعمال می کنند. والدین و پزشکان باید اشتباهات گاه به گاه قضاوت را از یک الگوی بد رفتاری که نیاز به مداخله حرفه ای دارد. تشخیص دهند. شدت و فراوانی تخلفات راهنما هستند. به عنوان مثال. مشروبات الکلی منظم. دوره‌های مکرر دعوا. غیبت بدون اجازه (گریز از مدرسه). و دزدی بسیار مهم‌تر از قسمت‌های مجزای همان فعالیت‌ها هستند. سایر علائم هشدار دهنده شامل بدتر شدن عملکرد در مدرسه و فرار از خانه است. نوجوانانی که باعث آسیب جدی می شوند یا در دعوا از سلاح استفاده می کنند. نگرانی خاصی وجود دارد.

A diverse group of teens smiles with the arms around each other’s shoulders, positing for a group photo. They are outside and there is a green meadow behind them.

از آنجایی که نوجوانان نسبت به دوران کودکی بسیار مستقل و متحرک هستند. اغلب خارج از کنترل فیزیکی مستقیم بزرگسالان هستند. در این شرایط رفتار نوجوانان بر اساس کد اخلاقی و رفتاری خودشان تعیین می شود. والدین به جای کنترل مستقیم. اعمال نوجوانان را راهنمایی می کنند. نوجوانانی که از والدین خود احساس گرما و حمایت می کنند. کمتر به رفتارهای پرخطر دست می زنند. همچنین. نوجوانانی که والدین آنها انتظارات روشنی را در مورد رفتار فرزندانشان منتقل می کنند و محدودیت ها و نظارت مداومی از خود نشان می دهند. کمتر به رفتارهای پرخطر دست می زنند.

 

فرزند پروری مقتدرانه

 

فرزندپروری مقتدرانه یک سبک فرزندپروری است که در آن کودکان در ایجاد انتظارات و قوانین خانواده مشارکت دارند. این سبک فرزندپروری. برخلاف فرزندپروری به سبک استبدادی (که در آن والدین با حداقل نظرات فرزندان خود تصمیم می گیرند) یا فرزندپروری سهل گیرانه (که در آن والدین محدودیت های کمی قائل می شوند) به احتمال زیاد رفتارهای بالغ را ترویج می کند.

 

فرزندپروری مقتدرانه از سیستمی از امتیازات فارغ التحصیل استفاده می کند که در آن ابتدا به نوجوانان مسئولیت های کوچکی داده می شود (مانند مراقبت از حیوان خانگی. انجام کارهای خانه. خرید لباس. تزئین اتاقشان. یا مدیریت کمک هزینه). اگر نوجوانان یک مسئولیت یا امتیاز را به خوبی در یک دوره زمانی انجام دهند. مسئولیت ها و امتیازات بیشتری (مانند بیرون رفتن با دوستان بدون والدین و رانندگی) اعطا می شود. در مقابل. قضاوت ضعیف یا عدم مسئولیت منجر به از دست دادن امتیازات می شود. هر امتیاز جدید مستلزم نظارت دقیق توسط والدین است تا اطمینان حاصل شود که نوجوانان از قوانین توافق شده پیروی می کنند.

 

https://neurosciencenews.com/behavior-health-children-20435/

https://www.msdmanuals.com/home/children-s-health-issues/problems-in-adolescents/behavioral-problems-in-adolescents

 

چطور مهربانی را به کودکان بیاموزیم؟

من یک پدر هستم! (مغز پدران چگونه است؟!)

به این مقاله امتیاز دهید