07136476172 - 09172030360 [email protected]

کمبود نیروی انسانی و تجهیزات و سایر موارد مرتبط با بیماری همه گیر ویروس کورونا COVID-19 به چالش های طولانی مدت برای مشکلات شغلی پرستاران، پزشکان و سایر متخصصان مراقبت های بهداشت اضافه می کند. یک مطالعه منتشر شده در Critical Care Nurse در خصوص ویروس کورونا و شش استراتژی مراقبت از خود را برای مقابله با فرسودگی شغلی در افرادی که در مراقبت های بهداشتی برای مقابله با کورونا فعالیت می کنند، مشخص کرده است. بر اساس مصاحبه های انجام شده در سال های 2017 و 2018، این تحقیق ممکن است راهنمایی هایی را برای تیم های مراقبت های بهداشتی که در پاسخ به ویروس کورونا ارائه می دهند، مهیا می کند.

 

یافتن حس معنا در کار:

 

پرستاران و پزشکان پاسخ دادند که توانایی مراقبت از دیگران باعث می شود احساس کنند که کارشان هدفمند و معنی دار است. به یاد آوردن حس اولیه هدف ممکن است افراد را تازه نفس نگه دارد و به آنها به انجام مراقبت از بیماران با انگیزه و علاقه کمک کند.

 

ارتباط با یک منبع انرژی:

 

منابع انرژی ممکن است شامل الهام اولیه شخصی برای تبدیل شدن به یک متخصص مراقبت های بهداشتی، پشتیبانی خانواده، ارتباطات اجتماعی و اعتقادات معنوی باشد. کمک به بیماران و خانواده ها با احساس بهتر می تواند یک عامل محرک برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی باشد.

 

پرورش روابط بین فردی:

 

ایجاد روابط قابل اعتماد و لذت بخش می تواند برای ایجاد یک محیط دلسوزانه و شفابخش و کاهش استرس ناشی از کار اساسی باشد. کمک و دریافت کمک از همکاران و تیم های رهبری برای محیط کاری دلسوزانه و مراقبت از بیمار به طور با کیفیت بسیار مهم است.

 

توسعه نگرش مثبت:

 

چشم انداز خوش بینانه می تواند به متخصصین مراقبت های بهداشتی کمک کند تا با شرایط دشوار روبرو شوند و افکار خود را تغییر دهند تا در چشم انداز کلی چیزهای خوبی را ببینند.

 

مراقبت از بهداشت روان:

 

راهکارهای رسیدگی به بهزیستی روانشناختی شامل خود اندیشی، ذهن آگاهی، دعا، سپری کردن وقت با خانواده و دوستان، خواب کافی و ورزش ​​است. تعیین مرز بین خانه و محل کار باعث ایجاد تعادل سالم کار و زندگی می شود.

 

 

 

 

آگاهی داشتن به منحصر به فرد بودن:

 

هر یک از اعضای تیم مراقبت های بهداشتی برای ارائه خدمات باکیفیت به بیماران و خانواده ها لازم است. قدردانی از نقاط قوت و مشارکت شخصی خود می تواند به افراد در یافتن قدرت درونی در مواقع دشوار کمک کند.

یک مسئله رایج در پرستاران و پزشکان، فرسودگی است و مدتهاست که به عنوان یک خطر بالقوه برای کیفیت مراقبت های بهداشتی و ایمنی بیمار در نظر گرفته شده است. تدوین استراتژی های مؤثر مراقبت از خود به ارتقاء بهزیستی جسمی و روانی کمک می کند و فرسودگی را کاهش می دهد. “

این یافته ها بر اساس مصاحبه های حضوری با 20 پزشک و پرستار از بخش مراقبت های ویژه کودکان و بخش مراقبت های ویژه در یک بیمارستان کودکان ایالات متحده تهیه شده است.

CCN به عنوان مجله بالینی دو ماهه پرستاران مراقبتهای ویژه، یک منبع اطلاعاتی معتبر در رابطه با مراقبت بیماران منتقل شده و حاد است.

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

منبع:

Wei, H., et al. (2020) Self-care Strategies to Combat Burnout Among Pediatric Critical Care Nurses and Physicians. Critical Care Nurse

به این مقاله امتیاز دهید