07136476172 - 09172030360 [email protected]

اگر بی خوابی دارید، ممکن است در جستجوی دکتر بی خوابی در شیراز یا  تیمی از متخصصان مرتبط با اختلالات خواب باشید که می توانند به شما در یافتن بهترین راه حل برای بی خوابی کمک کنند.

متخصص خواب:  کسی است که باید در مورد بی خوابی خود با او صحبت کنید. در معاینات روتین، دکتر متخصص بی خوابی در شیراز ممکن است از شما در مورد کیفیت خوابتان بپرسد. هنگامی که پزشک متوجه شد که شما در خواب مشکل دارید، می تواند به شما پیشنهاداتی برای بهبود کیفیت خوابتان بدهد. 

اگر بیخوابی درمان نشود، می تواند باعث کمبود خواب شود. که این می تواند خطر آسیب تصادفی و بسیاری از بیماری های مزمن را افزایش دهد. متخصص بی خوابی می تواند به تشخیص و درمان بی خوابی کمک کند.

علائم بی خوابی: مشکل در به خواب رفتن در شب، بیدار شدن در طول شب، بیدار شدن خیلی زود، بیدار شدن از خواب نداشتن احساس استراحت پس از یک خواب شبانه، خستگی یا خواب آلودگی در طول روز، تحریک پذیری، افسردگی یا اضطراب مشکل در توجه، تمرکز بر روی کارها.

ممکن است شما در ابتدا به یک پزشک عمومی یا روانشناس مراجعه کنید اگر توصیه های درمانی اولیه این متخصصین برای شما ناموفق باشد، ممکن است شما را به یک متخصص خواب در شیراز ارجاع دهند. آنها همچنین ممکن است شما را به یک متخصص ارجاع دهند اگر مشکوک باشند که مشکلات خواب شما ناشی از یک بیماری زمینه ای است.

آیا شما نیاز به ارزیابی توسط متخصص خواب دارید؟ همین امروز زمان مشاوره خود را تنظیم کنید!

07136476172-09172030360

چه زمانی باید به دکتر متخصص خواب در شیراز مراجعه کرد

اگر بی خوابی عملکرد شما را در طول روز تحت تاثیر منفی قرار می دهد، به پزشک مراجعه کنید تا علت مشکل خواب شما و نحوه درمان آن را شناسایی کند. اگر پزشک شما فکر می کند که ممکن است اختلال خواب داشته باشید، ممکن است برای آزمایش های ویژه به یک مرکز خواب ارجاع داده شوید.

متخصص خواب

متخصص خواب یا دکتر اختلالات خواب (دکتر خواب در شیراز) بهترین فرد برای تشخیص و درمان بی خوابی شماست. متخصصان خواب شامل روانپزشکان، متخصصان مغز و اعصاب، متخصصین علوم اعصاب (نوروساینس) و سایر پزشکانی هستند که آموزش های بیشتری برای درمان مشکلات خواب دارند. یا فلوشیپ اختلالات خواب دارند. آنها در یک تیم  برای برنامه ریزی مراقبت از شما کار خواهند کرد. این ممکن است شامل تست خواب باشد. در تیم چند تخصصی انستیتو سلامت مغز دانا متخصصین و فلوشیپ های اختلالات خواب به شما کمک می کنند هرچه سریعتر کیفیت بالای خواب خود را بازیابید.

دکتر متخصص خواب در شیراز گواهینامه تخصصی را در زمینه  پزشکی خواب دارند. بسیاری از انواع مختلف پزشکان، از جمله پزشکان مراقبت های اولیه، متخصصان اطفال و متخصصان مغز و اعصاب، می توانند به عنوان متخصص طب خواب گواهینامه دریافت کنند. متخصصان طب خواب متخصص در تشخیص و مدیریت شرایط مرتبط با خواب هستند.

روانشناس

بی خوابی می تواند ناشی از چیزهایی در زندگی شما مانند استرس شدید باشد. یک روانشناس می تواند به شما کمک کند تا با افکار و احساساتی که ممکن است خواب شما را سخت کند مقابله کنید. آنها همچنین می توانند استراتژی های آرامش بخشی را به شما آموزش دهند که قبل از خواب استفاده کنید. رفتار درمانی می تواند کمک کند، اما حداقل به چند هفته نیاز دارد. در واحد اختلالات خواب و سلامت خواب انستیتو سلامت مغز روانشناسان متبحر در زمینه اختلالات خواب به شما کمک می کنند خواب بهتری را تجربه کنید.

روانپزشک

گاهی اوقات، بی خوابی با یک بیماری روانی مانند افسردگی یا اضطراب مرتبط است. اگر مشکل سلامت روانی دارید، ممکن است برای آن وضعیت و بی خوابی خود به درمان نیاز داشته باشید. در مرکز سلامت مغز روانپزشکان متخصص در زمینه اختلالات خواب می تواند برای شرایطی که ممکن است خواب شما را تحت تاثیر قرار دهد دارو تجویز کنند.

متخصص مغز و اعصاب

یک اختلال عصبی، مانند بیماری پارکینسون یا مولتیپل اسکلروزیس، می تواند باعث بی خوابی شود. مشکل خواب می تواند اولین علامت یک اختلال عصبی باشد. اگر پزشک مراقبت های اولیه شما فکر می کند که به یک متخصص مغز و اعصاب نیاز دارید، به این متخصصین شما را ارجاع می دهند.

متخصص مغز و اعصاب پزشکی است که آموزش در زمینه اختلالات سیستم عصبی دیده است. عدم تعادل در شیمی مغز شما می تواند علائم منفی بسیاری از جمله بی خوابی ایجاد کند. متخصصان مغز و اعصاب همچنین سندرم پای بیقرار را که یکی از علل شایع بی خوابی است، درمان می کنند.

تست خواب

با توجه به اینکه بیش از 80 نوع اختلال خواب مختلف وجود دارد شاید دکتر متخصص اختلالات خواب شما برای شما تست خواب را تجویز کند تا دقیقا مشخص شود اختلال بی خوابی شما چیست. تا با توجه به این تست بهترین راهکار درمانی را برای شما پیشنهاد دهد. تست خواب امواج مغزی شما را هنگام خواب ثبت می کند. همچنین عمق خواب، میزان خواب دیدن شما، دفعات بیداری، میزان اکسیژن، تنفس ، ضربان قلب و نحوه حرکت چشم ها ، حرکات پاهای شما را هنگام خواب شبانه ثبت می کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد تست خواب به واحد اختلالات خواب انستیتو سلامت مغز مراجعه کنید (کلیک کنید)

تست خواب

کلام آخر

توجه داشته باشید که از خود درمانی یااستفاده از دارو ها خواب آور بدون تجویز پزشک جدا خوداری کنید. برخی از قرص های خواب آور تنها برای استفاده کوتاه مدت هستند. و مصرف طولانی مدت آنها می تواند ایجاد وابستگی یا اعتیاد کند.

در صورت مراجعه به هر یک از این متخصصان یا دکتر بی خوابی در شیراز و مشورت در مورد بی خوابی خود بهتر است یک دفترچه  ثبت اختلالات خواب داشته باشید و به آنها نشان دهید کمک خواهد کرد. در اینجا اطلاعاتی وجود دارد که می توانید ارائه دهید که به آنها کمک می کند الگوهای خوابتان را بررسی کنند:

  • چه ساعتی به رختخواب می روید
  • چقدر طول می کشد تا به خواب برود
  • چند بار در طول شب از خواب بیدار می شوید
  • صبح چه ساعتی از خواب بیدار می شوید
  • آنچه در طول روز می خورید و می نوشید، به خصوص هر چیزی که دارای کافئین یا الکل باشد
  • ورزش می کنید؟
  • داروهایی که مصرف می کنید

واحد خواب (اختلالات خواب-سلامت خواب)

دکتر خوب برای اختلال خواب شیراز

 

درمان بی خوابی

بی خوابی: بررسی علل، از تشخیص تا درمان

به این مقاله امتیاز دهید