07136476172 - 09172030360 [email protected]

محققان از دانشگاه ویتنام- آلمان ، ویتنام ، سطح تحصیلات بالاتر با سطح بالاتری برای رفاه زنان استرالیایی مرتبط است.

شواهد متناقضی در مورد چگونگی تأثیر آموزش بر روی رفاه افراد وجود دارد ، برخی تحقیقات نشان می دهد که آموزش تأثیر مثبت قابل توجهی دارد ، و تحقیقات دیگر حاکی از رابطه منفی بین آموزش و رفاه است. در این مطالعه ، تران و همکارانش به طور خاص بر تأثیر آموزش بر رفاه زنان استرالیایی متمرکز شدند.

 

نویسندگان از داده های جمع آوری شده از نظرسنجی خانوار ، درآمد و کار در استرالیا (HILDA) طی سال های 2002-2015 استفاده کرده اند.

 

این نظرسنجی عمومی ، رفاه را به شش روش مختلف اندازه گیری کرد:

  •  رضایت از زندگی (“همه موارد در نظر گرفته شده ، چقدر از زندگی خود راضی هستید؟”) ؛
  •  بهزیستی روانشناختی (“در چهار هفته گذشته ، چقدر احساس می کردید: بی ارزش ؛ ناامید ؛ خسته بدون دلیل خوب ؛ و (که همه چیز در زندگی یک تلاش بود”))
  • پریشانی روانشناختی (“در چهار هفته گذشته ، درمورد اینکه چقدر احساس می کردید: آنقدر غمگین که هیچ چیز نمی تواند شما را تشویق کند ؛
  • بی قراری یا ناامیدی ؛ عصبی ؛ آنقدر بی قرار که نمی توانید آرام بنشینید ؛ آنقدر عصبی که هیچ چیز نمی تواند شما را آرام و افسرده کند ») ؛
  • تأثیر مثبت (« هر چند وقت یکبار طی یک ماه گذشته شما: خوشحال بوده اید ؛ احساس آرامش و صلح داشته اید ؛ انرژی زیادی داشته اید و احساس کرده اید سرشار از زندگی”)؛
  •  تأثیر منفی (“در طی چهار هفته گذشته چه مدت از وقت شما گذشته است: عصبی بوده اید؛ احساس خستگی کرده اید؛ فرسوده شده اید؛ احساس خستگی کرده اید؛ احساس می کنید هیچ چیز نمی تواند شما را تشویق کند”).

 

برای ارزیابی سطح تحصیلات ، این نظرسنجی سالهای تحصیل را اندازه گیری کرد. این بررسی همچنین داده هایی را در مورد رفتارهای بهداشتی ، تعاملات اجتماعی و درآمد جمع آوری کرده است که نویسندگان آنها را به عنوان مکانیسم های بالقوه ای ارزیابی کرده اند که ممکن است تأثیرات آموزش بر روی رفاه را واسطه قرار دهد.

 

پس از تجزیه و تحلیل ، تران و همکارانش دریافتند که سطح تحصیلات بالاتر با سطوح بالاتر بهزیستی روانشناختی ، بهزیستی لذت جویانه ، تأثیر مثبت و کاهش پریشانی روانشناختی مرتبط است.

این داده ها همچنین نشان داد که زنان با سطح تحصیلات بالاتر تمایل به ورزش های بدنی بیشتری دارند و کمتر

سیگار می کشند ، بیشتر با دوستان و اقوام خود معاشرت می کنند و بیشتر از زنان با تحصیلات پایین درآمد

بیشتری دارند.

 

تجزیه و تحلیل بیشتر نشان داد که این رفتارهای بهداشتی ، تعاملات اجتماعی و درآمد از نظر آماری قابل توجه است و تأثیر مثبت آموزش بر رفاه را برای مجموعه زنان مورد بررسی در اینجا توضیح داد.

 

محدودیت های این مطالعه شامل این واقعیت است که داده ها فقط در زنان در استرالیا تمرکز دارند و از اندازه گیری های ذهنی رفاه استفاده می کنند. با این حال ، همانطور که یافته ها نشان می دهد آموزش عالی بر رفاه تأثیر می گذارد ، نویسندگان پیشنهاد می کنند که سیاست گذاران باید به ارتقا آموزش ادامه دهند تا زنان به سطوح بالاتری از رفاه آینده دست یابند.

 

نهایتا

 

نویسندگان اضافه می کنند: آموزش می تواند سطح رفاه زنان را بهبود بخشد و تأثیر آن را بر رفتارهای سالم نشان می دهد. ارتقا آموزش و برنامه های بهداشت عمومی برای دستیابی زنان به سطح بالاتری از رفاه در آینده مورد نیاز است.

 

منبع: http://neurosciencenews.com

ارتباط خواب مناسب و عملکرد تحصیلی

به این مقاله امتیاز دهید