07136476172 - 09172030360 [email protected]

 

گروهی از محققان دانشگاه مک گیل دریافته اند، جوانانی که سطح بالاتری از حمایت اجتماعی را دریافت می کنند، مشکلات بهداشت روان شناختی کمتری را گزارش کرده اند.

 

در مطالعه ای، تأثیر حضور و آگاهی از حمایت اجتماعی، مانند خانواده و دوستان به عنوان یک محافظ در برابر مشکلات بهداشت روان، از جمله افسردگی، اضطراب، افکار خودکشی و اقدام به خودکشی ارزیابی شد.

نتایج آنها نشان می دهد که جوانانی که سطح بالاتری از حمایت اجتماعی را دریافت می کنند – این احساس که کسی وجود دارد که در صورت نیاز به کمک او بشتابد – در سن 19 سالگی، افسردگی و علائم اضطراب را یک سال بعد نشان می دهد.

 

“مطالعه ما نشان می دهد که حتی در مواردی که افراد قبلاً دچار مشکلات روانشناختی شده بودند، دریافت حمایت اجتماعی پس از آن برای سلامت روانشناختی مفید بود.”

 

“ما مزایای بالقوه ارتقاء و استفاده از حمایت اجتماعی را به عنوان وسیله ای برای محافظت از سلامت روانی بزرگسالان کشف کردیم، حتی در افرادی که در اوایل مرحله رشد در زندگی خود با مشکلات روانشناختی روبرو بودند. این حمایت اجتماعی نه تنها برای افسردگی مفید است، بلکه همچنین نتایج مفید دیگری را در بر دارد. ”

این تیم از داده های مطالعه طولی در مورد رشد کودک، که از بیش از 1000 شرکت کننده جمع آوری شده است، استفاده کرد. با پیگیری شرکت کنندگان از زمان تولد در 1997 و 1998، محققان سطح حمایت اجتماعی  آنها را در آغاز بزرگسالی بررسی کردند.

 

محققان دریافتند افرادی که سطح حمایت اجتماعی بیشتری را تجربه کرده اند، 47٪ افسردگی شدید و 22٪ اضطراب کمتری نسبت به افرادی که حمایت اجتماعی کمتری را دریافت کرده اند، دارند.

 

این تیم همچنین دریافت کسانی که سطح بالاتری از حمایت اجتماعی را درک می کنند 40٪ کمتر در معرض خطر ابتلا به ایده های خودکشی قرار دارند.

“مطالعه ما قبل از همه گیری ویروس کرونا انجام شده است، بنابراین نمی دانیم که آیا نتایج ما در شرایط فعلی می تواند اعمال شود یا خیر.”

“با این حال، در یک زمینه” طبیعی “، جوانانی که درک کردند کسی به آنها اعتماد می کند، نتایج بهتر بهداشت روانشناختی را گزارش کرده اند. ما معتقدیم که کمک به افراد نیازمند و اطمینان از اینکه دوستان شما می دانند می توانند روی شما حساب کنند، بسیار مفید است.”

تحقیقات آینده بررسی خواهند کرد که آیا انواع خاصی از حمایت اجتماعی – به عنوان مثال، والدین در مقابل دوستان – برای سلامت روان جوانان مفیدتر است یا خیر.

موسسه سلامت مغز دانا با بهره گیری از روش های نوین و متخصصین مجرب علوم اعصاب در جنبه های مختلف سلامت مغز و روان شناختی مانند واحد خواب، واحد افسردگی و اضطراب و سایر اختلالات، خدمات ارائه میدهد. علاوه بر این بستر مناسبی برای محققان جهت انجام مطالعات در زمینه علوم اعصاب فراهم می کند.

 

منبع:

Sara Scardera et al. Association of Social Support During Adolescence With Depression, Anxiety, and Suicidal Ideation in Young Adults, JAMA Network Open (2020). DOI: 10.1001/jamanetworkopen.2020.27491

به این مقاله امتیاز دهید