07136476172 - 09172030360 [email protected]

اگر با افسردگی دست و پنجه نرم می کنید، بسیار مهم است که بدانید چه غذاهایی مناسب نیستد. متاسفانه بسیاری از آنها از جمله غذاهایی هستند که افراد در زمانی که خلقشان پایین است به آنها رو می آوردند. بدون شک، میزان متوسط بسیاری از چیزها به شما آسیبی نمی رسانند اما دانستن اثرات منفی بعضی غذاهای خاص بر سلامت روان شما، کمک می کند تصمیات بهتری در رابطه با غذاهایی که انتخاب می کنید، داشته باشید.

 

 

شکر

می دانیم که نوشیدنی ها و غذاهای سرشار از شکر برای بدن ما مفید نیستند. خوب است بدانیم شکر همانطور که سایز کمر شما را تحت تاثیر قرار می دهد،به طور قابل ملاحظه ای خلق شما را نیز متاثر می کند. انتخاب های غذایی پرشکری که در اطراف ما وجود دارند، بسیار فراوان اند .مانند کیک ها، شیرینی ها،بعضی نوشیدنی ها و حتی چاشنی هایی مانند سس باربکیو، سس سالاد و …

ممکن است متعجب شوید چه تعدادی از غذاها، “سالم” تلقی می شوند در حالی که حاوی مقادیر شگفت آوری  از شکر افزوده شده هستند.

به یاد داشته باشید که شکر تنها با عنوان “شکر” بر فهرست مواد تشکیل دهنده ی غذا ها نمی آید. برای شکر افزوده شما باید حواستان به موارد زیر هم باشید:

  • فروکتوز
  • شربت ذرت
  • دکستروز
  • HFCS
  • عسل
  • لاکتوز
  • مالتوز
  • ساکاروز

به انتخاب های خود آگاه باشید و غذاهایی که شکر و قند زیادی دارند را محدود کنید. به خصوص آن هایی که شکر افزوده دارند.  اگر قند خون شما در طول روز در تعادل باشد، خلق بهتری پیدا می کنید.

شکر

 

 

 

غلات تصفیه شده

مانند شکر، ما با غذاهای فراوری شده ی حاوی غلات بهبود یافته نیز، احاطه شده ایم. عبارت “بهبود یافته” به معنی شکل هایی از نشاسته است که در طبیفت وجود ندارد. اگر به دنبال غذای شیرین یا پرنشاسته ای هستید که در طبیعت وجود دارد باید به دنبال کربوهیدرات های تصفیه نشده بگردید.

بسیاری از غذاهای آماده ممکن است در پایین آوردن خلق ما نقش داشته باشند. غذاهایی مانند برنج سفید، پاستا، کراکر، نان ، چیپس و فراورده های نان، پر از غلات تصفیه شده هستند  که ارزش غذایی آن ها پایین آمده  است و ویتامین های مهم B ر را در پروسه ی هضم از شما دریغ می کنند.

استفاده ی زیاد از این نوع غذا ها ، تعادل قند خون شما را به هم می زند که این موضوع نیز، خستگی و خلق پایین را به دنبال دارد.

افسردگی و غذا

 

 

 

الکل

محدود کردن الکل یکی از بهترین راه ها در مدیریت افسردگی ست. الکل یک ماده ی افسرده کننده است و می تواند به مشکل در قضاوت و زمان واکنش منجر شود. بسیاری از نوشیدنی های الکلی، شکر زیادی هم دارند که ممکن است همینطور که در بالا گفته شد، اثرات منفی ای داشته باشند.

الکل هیچ کدام از مشکلات سلامتی شما را حل نمی کند زیرا هیچ بیماری ای در اثر کمبود مصرف الکل وجود ندارد.

الکل

 

 

کافئین

کافئین ممکن است به شروع روز کمک کند اما در ادامه ی روز به شما این حس را می دهد که انگار خسته اید و نیاز به بازیابی انرژی دارید.

اما در مقابل مقدار معقولی از کافئین در روز، برای مثال بین 2 تا 3 فنجان، نشان داده شده که ریسک خودکشی را کاهش می دهد.

یک جایگزین مناسب کافئین و نوشیدنی های انرژی زا چای سبز است. این چای، تیامین که خاصیت ضد اضطرابی دارد را هم برای شما فراهم می کند.

افسردگی و غذا

غذاهایی نیز وجود دارند که مصرف آن ها به مبارزه با افسردگی کمک می کند. در این مطلب می توانید به آن مراجعه کنید

 

منبع:

verywellmind

 

 

به این مقاله امتیاز دهید