07136476172 - 09172030360 [email protected]

آمریکایی ها به طور متوسط ​​سالانه 3.8 میلیارد گالن چای می نوشند. دمنوش‌های گیاهی مدت‌هاست برای آرامش و خواب مورد استفاده قرار می‌گرفتند. و شواهد علمی برای حمایت از دمنوش‌های گیاهی به عنوان راهی جامع برای کاهش خستگی و بهبود کیفیت خواب وجود دارد. دمنوش های گیاهی هم در روز و هم در شب می توانند گزینه ای عالی باشند. به خصوص اگر می خواهید قبل از خواب عادت کافئین را کنار بگذارید.

دمنوش های گیاهی را می توان از هر گیاه یا گیاه خوراکی تهیه کرد، اما شش گیاه خاص وجود دارد. که نشان داده شده است که خواب را بهبود می بخشد و باعث آرامش می شود. اگر می خواهید خواب خود را بهبود ببخشید، دفعه بعد که در خواربار فروشی هستید به دنبال این دمنوش های گیاهی باشید.

دمنوش ریشه والرین یا ریشه سنبل الطیب

ریشه سنبل الطیب سابقه طولانی در استفاده به عنوان کمک کننده خواب و استرس دارد. این دارو برای درمان مشکلاتی که بر خواب تأثیر می گذارد. مانند استرس، عصبی بودن، سردرد و تپش قلب استفاده می شود. تحقیقات نشان می دهد که عصاره ریشه سنبل الطیب می تواند خواب را بدون عوارض جانبی داروهای خواب سنتی بهبود بخشد.

ریشه سنبل الطیب به دلیل دو آرام بخش طبیعی موجود در آن به نام های والپوتریات و سسکی ترپن ها به عنوان یک خواب آور موثر است.  در یک مطالعه، تقریباً 90 درصد از افراد پس از نوشیدن چای سنبل الطیب بهبود خواب خود را گزارش کردند. در مطالعه دیگری، افراد پس از نوشیدن عصاره سنبل الطیب سریعتر به خواب رفتند و کیفیت خواب آنها بهبود یافت.

گزارش شده است که ریشه سنبل الطیب دارای بو و طعم خاکی است که برخی آن را ناخوشایند می دانند. افزودن مقداری عسل یا شربت افرا به چای شما ممکن است به بهبود طعم کمک کند.

دمنوش بابونه

گل های گیاه بابونه سال هاست که برای درمان مشکلات مختلفی از جمله بد خوابی استفاده می شود. بابونه حاوی ترکیبات شیمیایی فعال متعددی است. از جمله یکی به نام آپیژنین که پس از اتصال به گیرنده های بنزودیازپین در مغز، اثر آرام بخش خفیفی دارد.

در حالی که تحقیقات محدود است، بابونه برای بهبود کیفیت خواب ثابت شده است.  مطالعه‌ای روی زنان پس از زایمان نشان داد شرکت‌کنندگانی که چای بابونه می‌نوشیدند، کاهش موانع خواب و علائم افسردگی را گزارش کردند.  در مطالعه دیگری بر روی افراد مسن، گروهی که بابونه دریافت کردند، خواب با کیفیت بهتری نسبت به گروهی که مصرف نکردند، گزارش کردند.

دمنوش اسطوخودوس

اسطوخودوس بیشتر به عنوان رایحه درمانی استفاده می شود.گیاهی گلدار بنفش است که از زمان امپراتوری روم استفاده می شده است. بسیاری از مردم نمی دانند که در واقع می توانند اسطوخودوس را به عنوان چای بنوشند. که می تواند به یک روال آرامش بخش شبانه اضافه شود.

مانند بیشتر مکمل های گیاهی، تحقیقات در مورد اثربخشی اسطوخودوس به عنوان کمک کننده خواب محدود است. روغن اسطوخودوس که به عنوان مکمل خوراکی مصرف می شود کیفیت و طول مدت خواب را بهبود می بخشد.  شواهد جدیدی وجود دارد که نشان می دهد روغن اسطوخودوس به صورت خوراکی به کاهش بیداری های شبانه و بهبود خلق و خو کمک می کند.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد رایحه درمانی اسطوخودوس ممکن است تنها تأثیر کوتاه مدتی بر کیفیت خواب داشته باشد. همین امر ممکن است در مورد نوشیدن چای اسطوخودوس نیز صادق باشد. در یک مطالعه، کسانی که چای اسطوخودوس می‌نوشیدند کمتر از گروه کنترل احساس خستگی می‌کردند. با این حال، پس از چهار هفته هیچ تغییر قابل توجهی وجود نداشت. و این شواهد را تقویت می کند که اسطوخودوس یک مداخله کوتاه مدت برای مشکلات خواب است.

دمنوش بادرنجبویه

بادرنجبویه که با نام Melissa officinalis نیز شناخته می شود.  از خانواده نعناع است و بوی کمی شیرین و مرکباتی دارد. رایج ترین انواع بادرنجبویه چای و اسانس است. از لحاظ تاریخی، بادرنجبویه به عنوان یک داروی ضد ویروسی و ضد باکتریایی برای درمان عفونت ها و ویروس ها استفاده می شده است. همچنین پتانسیل کمک به افراد بی قرار در شب را نشان می دهد.

نوشیدن یک فنجان دمنوش بادرنجبویه در شب ممکن است علائم مرتبط با بی خوابی را کاهش دهد.  بادرنجبویه همچنین ممکن است به کاهش اضطراب و افسردگی کمک کند.  در مطالعه‌ای که بادرنجبویه را با یک داروی ضدافسردگی سنتی مقایسه کرد. شرکت‌کنندگانی که 500 میلی‌گرم بادرنجبویه مصرف کردند،  در مقایسه با افرادی که آن را مصرف نکردند، نمرات کیفیت زندگی خود را بهبود بخشیدند.

اگر قبل از خواب با بیقراری و اضطراب دست و پنجه نرم می کنید. یک فنجان  دمنوش بادرنجبویه در شب ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد. افزودن آن به روتین عصر خود به عنوان راهی برای کاهش استرس قبل از خواب ممکن است به شما کمک کند چشمانتان را بیشتر ببندید.

دمنوش گل ساعتی

مانند بابونه، گل ساعتی حاوی فلاونوئیدهای خاصی است که به گیرنده های مغزی مشابه بنزودیازپین ها متصل می شود. و ممکن است به کاهش علائم اضطراب کمک کند.  شواهدی وجود دارد که نوشیدن یک فنجان چای گل ساعتی می تواند به خواب بهتر شما کمک کند.

علاوه بر این، محققان دریافتند هنگامی که گل ساعتی با سایر گیاهان تقویت کننده خواب مانند سنبل الطیب ترکیب می شود. به همان اندازه داروهای خواب آور سنتی در تسکین کوتاه مدت بی خوابی موثر است.  لازم به ذکر است که در این مطالعه از کپسول هایی استفاده شد که قادر به نگهداری مقدار متمرکزتری از این گیاه نسبت به یک فنجان چای هستند.

دمنوش ماگنولیا

دمنوش ماگنولیا  (هوپو) یک گیاه سنتی چینی است که هزاران سال است برای کمک به خواب استفاده می شود.  ترکیب اولیه آن، هونوکیول، نشان داده شده است که با اتصال به گیرنده های GABA در مغز، که به خواب سریع کمک می کند. زمان به خواب رفتن را کاهش می دهد. برخی از مطالعات گزارش می دهند که در صورت مصرف چای ماگنولیا، بیداری در طول شب ممکن است افزایش یابد. اما زمان لازم برای به خواب رفتن مجدد کمتر است.

در حالی که می توانید پوست ماگنولیا را به عنوان چای بنوشید، به عنوان مکمل نیز موجود است. از آنجایی که چای از پوست درخت ماگنولیا تهیه می شود، ممکن است برای برخی طعم ناخوشایندی داشته باشد. اگر طعم آن را دوست ندارید، پوست ماگنولیا کپسوله شده ممکن است گزینه بهتری برای شما باشد.

تاثیر  دمنوش ها بر خواب

این شش چای برتر در طول تاریخ برای تشویق مردم به خواب استفاده شده اندو و توسط علم به عنوان گزینه های مناسب برای کمک های خواب حمایت می شوند. در حالی که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، واضح است که بسیاری از این دمنوش‌ها دارای اثرات آرام‌بخش یا آرام‌بخش هستند.  که باعث محبوبیت آن‌ها در بین افرادی می‌شود که در تلاش برای بستن چشم هستند. اگر در مورد هر گونه تداخل دارویی یا آلرژی احتمالی نگرانی دارید، قبل از شروع یک برنامه روتین شبانه چای گیاهی با پزشک خود صحبت کنید.

 

واحد خواب (اختلالات خواب-سلامت خواب)

 

چسب های ملاتونین چیست؟ چگونه به خواب شما کمک می کند؟

چرا نباید با لنز تماسی چشمی بخوابیم؟

به این مقاله امتیاز دهید