07136476172 - 09172030360 [email protected]

سفتی تشک با استفاده از مقیاس 1-10 اندازه گیری می شود. که 1 نرم ترین و 10 محکم ترین است. اکثر تخت های فروخته شده امروز بین 3 (نرم) و 8 (سفت) قرار دارند. ترجیحات سفتی ذهنی است. اما بیشتر افراد سنگین وزن تشک های متوسط ​​(6) و سفت (7-8) را راحت تر می دانند. این مواد مقداری کانتور بدن و کاهش فشار را ایجاد می کنند. اما بدن بیش از حد فرو نمی رود. یک تشک سفت (9-10) ممکن است گزینه بهتری برای کسانی باشد که می خواهند سطح خوابی صاف و عملاً بدون فرورفتگی داشته باشند.

علاوه بر نوع بدن، وضعیت خواب عامل دیگری است که می تواند بر انتخاب شما تأثیر بگذارد. اگر به پهلو می‌خوابید، احتمالاً برای تراز کردن ستون فقرات و کاهش فشار به بالشتک بیشتری نیاز دارید. در حالی که افراد پشت و شکم برای جلوگیری از کمردرد و درد لگن به بالشتک کمتر و حمایت بیشتری نیاز دارند.

کدام ضخامت تشک برای افراد سنگین وزن بهتر است؟

چه نوع تشکی برای افراد سنگین خواب بهتر است؟ که به عوامل زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال، ضخامت (یا نیم رخ) می تواند بر احساس تشک برای افرادی که بیش از 230 پوند وزن دارند تأثیر بگذارد. تشک های فروخته شده امروز به سه دسته تقسیم می شوند:

  • تخت هایی که ضخامت آنها کمتر از 10 اینچ است، کم ارتفاع در نظر گرفته می شوند.
  • تخت هایی که ضخامت آن ها 10 تا 12 اینچ است، با مشخصات متوسط ​​در نظر گرفته می شوند.
  • مواردی از تخت هایی که بیش از 12 اینچ ضخامت دارند، پرارتفاع در نظر گرفته می شوند .

ضخامت تشک لزوماً احساس ما را نسبت تشک را تعیین نمی کند. تشک با مشخصات بالاتر فضای بیشتری برای لایه ها و موادی دارد که بر حس یک تخت تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، در حالی که یک تشک با پروفیل پایین باید به اندازه کافی سفت باشد تا از فرورفتن افراد در هسته نگهدارنده جلوگیری کند، تشک‌های با ضخامت بالا، لایه‌های راحتی قابل توجهی را در بالای هسته نگهدارنده ایجاد می‌کنند و به تشک اجازه می‌دهند که همچنان نگهدارنده باشد.

بنابراین، بیشتر تشک‌های مخصوص که برای افراد سنگین‌تر طراحی شده‌اند، دارای ضخامت متوسط ​​یا بالا هستند تا حمایت و احساس راحتی را فراهم کنند. همانطور که گفته شد، برخی از تشک های سفت تر برای افراد سنگین وزن ترجیح داده می شوند.

کدام ویژگی تشک برای افراد سنگین وزن مهم است؟

ویژگی‌های تشک می‌تواند تشک را تقویت و تثبیت کند. و در نتیجه برای افرادی که بیش از 230 پوند وزن دارند، یکنواخت و راحت باشد. برخی از برندهای تشک، مدل‌های خود را با توضیحات گمراه‌کننده تبلیغ می‌کنند. و ادعا می‌کنند که تشک آنها آرامش فراگیر را  برای همه ارائه می‌کنند. یا برای افراد با هر نوع بدنی مناسب هستند. حقیقت این است: هر مدل تشک با موادی ساخته شده است که تخت را برای انواع مختلف افراد مناسب تر می کند.

به جای ادعاهای بازاریابی از سوی برندهای تشک، افراد سنگین وزن  باید هنگام انتخاب یک تخت جدید روی ویژگی های زیر تمرکز کنند.

امتیاز کلیدی

نوع تشک

  •  اگر ترجیح می دهید تشک منطبق بر بدن و کاهش فشار بیشتر باشد، ممکن است بخواهید تشک مموری فوم یا تمام پلی فوم را انتخاب کنید. تشک های تمام لاتکس نیز مانند تخت‌های بادی با سطوح سفتی قابل تنظیم، کانتورینگ مناسبی را ارائه می‌دهند. اگر می خواهید پشتیبانی و ثبات بیشتری داشته باشید، هیبریدها و فنرهای داخلی بهتر هستند.

پاسخ دهی

  •  پاسخ‌دهی که به آن «جهش» تشک نیز گفته می‌شود، یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که برای افراد سنگین وزن مفید است؟ تشک‌هایی که پاسخگو نیستند، معمولاً از فوم مموری یا پلی فوم ساخته می‌شوند. به دلیل فرورفتگی بیش از حد، احساس “گیرکردن” در تشک را ایجاد می‌کنند. تشک های پاسخگو، که اغلب از ساختار هیبریدی، لاتکس و فنر داخلی هستند، امکان جابجایی بهتر در سراسر سطح را فراهم می کنند.

کانتورینگ

  •  برای هر کسی که می‌خوابد، کانتورینگ ایده‌آل باید به اندازه‌ای نزدیک باشد که فشار در امتداد شانه‌ها، ستون فقرات و باسن را بدون افتادگی بیش از حد کاهش دهد. تخت هایی که بسیار نزدیک به هم هستند، اغلب فاقد تکیه گاه قوی هستند. و این می تواند منجر به فرو رفتن ناراحت کننده برای افراد با وزن بیش از 230 پوند شود. بنابراین کانتورینگ متوسط ​​تا حداقل معمولاً معیار خوبی است.

ضخامت تشک

  •  تشک های با ضخامت متوسط ​​یا بالا برای افراد سنگین خواب حمایت بهتری دارند. تخت‌های کوتاه‌تر ممکن است بیش از حد زیر وسط فرد خوابیده فرو روند که منجر به احساس ناراحتی ‌شود. با این حال، تخت‌های ضخیم‌تر از 12 اینچ معمولاً به دلیل لایه‌های بالشتکی اضافی، احساس نرم تا متوسط ​​دارند و ممکن است به اندازه کافی حمایت نکنند.

مواد با کیفیت

  • تشک‌های تمام فوم با لایه‌های راحتی با تراکم متوسط ​​یا بالا برای افراد سنگین وزن کمتر از مدل‌های دارای لایه‌های کم تراکم فرو می‌روند. همین امر در مورد لاتکس ارگانیک و طبیعی در مقابل لاتکس ترکیبی و مصنوعی صادق است. سیستم های سیم پیچ ضخیم در هیبریدها و فنرهای داخلی نیز برای پایداری کلی و طول عمر، به ویژه در اطراف لبه ها مهم هستند.

سطح سفتی

  •  برای افرادی که بیش از 230 پوند وزن دارند، تشک هایی که بهترین تطبیق را برای کانتورینگ و ساپورت ارائه می دهند، معمولاً احساس سفت و محکمی نسبتاً بالایی دارند. تشک‌های نرم‌تر – در حالی که اغلب برای افرادی با وزن کمتر از ۲۳۰ پوند ایده‌آل هستند، برای افراد سنگین وزن بیش از حد فرو می‌روند.

کاهش فشار

  •  افرادی سنگین وزن فشار زیادی را در شانه‌ها، باسن و سایر نواحی روی تشک‌هایی که بدن را به‌درستی پشتیبانی نمی‌کنند، تجربه می‌کنند. کاهش فشار تا حدودی با وضعیت خواب مرتبط است. افرادی که به پهلو می‌خوابند، اغلب فشار بیشتری را تجربه می‌کنند. زیرا این وضعیت به طور طبیعی ستون فقرات را مانند خوابیدن به پشت یا روی شکم هماهنگ نمی‌کند.

چه نوع تشکی برای افراد سنگین وزن بهترین است؟

اکثر تشک هایی که امروزه فروخته می شوند در یکی از پنج دسته قرار می گیرند: 1) هیبریدی، 2) فنر داخلی، 3) لاتکس، 4) تشک هوا 5) فوم. علی‌رغم برخی تغییرات جزئی و مدل‌های برجسته قابل توجه، تشک‌های هر دسته دارای ویژگی‌ها، ویژگی‌ها، رتبه‌بندی عملکرد و محدوده قیمتی ثابت هستند.

1) تشک هیبریدی یا ترکیبی

تعریف:  هیبریدها با لایه‌های راحتی از فوم حافظه و/یا لاتکس بر روی یک هسته پشتیبانی سیم‌پیچ ساخته می‌شوند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که دارای لایه رویی نرم باشند.  و با بدن مطابقت پیدا کنند. ، اما سیم پیچ ها معمولاً به سطح احساس پشتیبانی و پاسخگویی نسبی می دهند. تشک های هیبریدی معمولاً بین 6 تا 7 سال کار می کنند.  و میانگین قیمت آنها بین 1600 تا 2000 دلار است.

احساس متعادل: تشک‌های هیبریدی برای بسیاری از افراد سنگین‌خواب وسیله‌ای خوشحال کننده هستند، زیرا کانتورینگ و کاهش فشار تخت‌های فوم و لاتکس را به همراه پشتیبانی قوی و بی‌ثباتی دمایی ثابت تشک‌های فنر داخلی ارائه می‌دهند. مدل های هیبریدی با سیم پیچ های ضخیم تر معمولا بهترین ثبات را در صورت وزن بیش از 230 پوند ارائه می دهند.

2) تشک فنر داخلی

تعریف: بیشتر تشک های فنرداخلی دارای لایه‌های راحت پلی فوم نسبتاً نازکی هستند. و یک هسته پشتیبانی با سیم‌پیچ‌های بونل، افست یا سیم پیوسته دارند. برخی از آنها مینی کویل های انتقالی نیز دارند. فنرهای درونی خیلی با هم مطابقت ندارندتشک  فنر داخلی به طور متوسط ​​5 تا 7 سال دوام می آورد و قیمت آن بین 900 تا 1100 دلار است.

پشتیبانی استثنایی و قابلیت تنفس: تشک های فنر داخلی معمولاً بسیار پایدار هستند. زیرا هسته‌های نگهدارنده سیم‌پیچ آن‌ها به طور قابل‌توجهی ضخیم‌تر از لایه‌های راحتی هستند. شما زیاد غرق نخواهید شد و فشار کمی را تجربه خواهید کرد. بیشتر فنرهای داخلی جریان هوای ثابتی را تقویت می‌کنند تا به شما کمک کنند تا بخوابید.

در قسمت دوم انواع دیگر تشک ها را بحث خواهیم کرد.

واحد خواب (اختلالات خواب-سلامت خواب)

چه جنس بالش یی وجود دارد؟ چگونه از میان بالش ها با توجه به وضعیت خواب خود انتخاب کنیم؟

نوشیدن آب قبل از خواب

 

به این مقاله امتیاز دهید