07136476172 - 09172030360 [email protected]

مقدمه

همه جا سخت بوده است

از آغاز همه‌گیری کرونا، میزان چالش‌های سلامت روان و سوء مصرف مواد در حال افزایش بوده است. بین انزوای اجباری، دودستگی خانواده ها در مورد ماسک و وضعیت واکسیناسیون، و مکان های شغلی برای همیشه بسته شده است. از مارس گذشته زمان دشواری بوده است. زندگی در یک چشم به هم زدن تغییر کرد. شاید سرگرمی‌های جدیدی را انتخاب کرده باشید. شغل و مدرسه را به صورت آنلاین منتقل کرده‌اید. شاید در یک مکان تاریک افسردگی گرفته اید و دچار اضطراب شده اید.

از آنجایی که روال‌های معمول باید به پایان می‌رسید یا تغییر می‌کرد، روزها به ماه‌ها محو شدند. زیرا سرگرمی‌ها دیگر شادی نمی‌آوردند. حفظ خواب، رژیم غذایی و ورزش منظم سخت‌تر می‌شد. تنها بودن راحت تر از بیرون رفتن شد. شلوار پیژامه جایگزین شلوار یوگا شد در حالی که DoorDash مشکلات تغذیه شما را حل کرد.

یک روز، شاید از خواب بیدار شوید و غاری را ببینید که به خود اجازه داده اید در آن فرو برید. سپس به اطراف نگاه می‌کنید و تصدیق می‌کنید که اجازه داده‌اید بسیاری از چیزها از بین بروند. در این مرحله، سخت است که بدانیم از کجا شروع کنیم. شاید کوه پستی طاقت فرسا باشد یا شما نمی دانید که چگونه می خواهید به صورت کارهای خود برسید.

دیدن همه چیزهایی که باید به آنها رسیدگی شود می تواند افسردگی را دوباره به سطح بیاورد. شما را وادار کند که دوباره به سوراخی که موفق به فرار از آن شده اید خزیده شوید. در این موارد اجازه ندهید افسردگی پیروز شود. تصمیم بگیرید که به شادی و تعادلی که زمانی از آن لذت می بردید بازگردید. راه هایی برای بهبود افسردگی و بازگشت به مسیر فعالیت ها و مسئولیت های روزانه وجود دارد.

با یک طرح شروع کنید

به خاطر داشته باشید که رم در یک روز ساخته نشده است. به عبارت دیگر، بدون کار سخت و زمان همه چیز به طور جادویی بهتر نمی شود. وقتی افسردگی شروع می‌شود، یافتن معنی در چیزها سخت می‌شود. اگر ندانید از کجا شروع کنید، می‌توانید خودتان را به سمت بالا بکشید. در نظر بگیرید که با تهیه فهرستی از همه چیزهایی که باید به آنها رسیدگی شود، شروع کنید.

سپس، آن را به آرامی اما مطمئناً کنار بگذارید. به عنوان مثال، اگر کوهی از نامه های باز نشده دارید، از پنج یا چند قطعه در روز شروع کنید. یک صفحه کاغذ در دسترس داشته باشید. اگر با صورتحساب پرداخت نشده مواجه شدید، آن را یادداشت کنید. برای شروع پرداخت ها برنامه ریزی کنید.

بسیاری از آژانس‌ها چت‌های آنلاین دارند تا به شما کمک کنند تا حساب خود را مدیریت کنید. که اگر تمایلی به درگیر شدن در یک مکالمه ندارید، ممکن است مسیر آسان‌تری باشد. می توانید سعی کنید وسایل را هر بار در یک اتاق مرتب کنید. یک روز اتاق خواب و روز دیگر آشپزخانه را نظم دهید. اگر این کار برای شما کارساز نیست، آن را یکی یکی انجام دهید. مثلاً یک روز لباس‌های شسته شده را تمیز کنید و روز دیگر یخچال خود را تمیز کنید.

زمان های خاصی از روز را برای انجام کارها برنامه ریزی کنید تا کمی ساختار داشته باشید. لیست پخش یا پادکست مورد علاقه خود را فعال کنید و شروع کنید. وقتی کاری را به پایان رساندید، با یک تفریح ​​شیرین، کمی استراحت یا یک گردش سرگرم کننده به خود پاداش دهید.

به یاد بیاورید که داشتن احساس خوب چگونه است

اگر برای مدت طولانی افسرده بوده اید، به راحتی فراموش می کنید که خوب بودن چه حسی دارد. اکنون زمان آن است که فرمول بندی کنید که حال شما چه احساسی خواهد داشت. هر کسی می تواند به شما ایده بدهد که شادی باید چه احساسی داشته باشد. اما این برای شما چه معنایی دارد؟ اکنون که شروع به بیرون آمدن از طرف دیگر افسردگی کرده اید، باید تصمیم بگیرید که حالت عادی جدید شما چگونه خواهد بود.

چقدر هیجان انگیز است؟ شما کاپیتان کشتی خود هستید. شما انتخاب می کنید که کجا آن را هدایت کنید. شاید برای شما، خوب به نظر می رسد که دوباره با دوستان صحبت کنید. شاید به یک گردهمایی هفتگی برمی گردد که از آن صرف نظر کرده اید. خوب، ممکن است در لیست انبوه خواندنی یا تماشای شما قرار بگیرید. با چیز کوچکی شروع کنید تا دوباره درگیر دنیا شوید و از آنجا بروید.

برگرد بیرون آنجا

درگیر شدن در سرگرمی های جدید راهی عالی برای تقویت خود و کشف استعدادهای پنهان است. احساس ناامیدی می کنید؟ یک کلاس ورزشی جدید را در مرکز تناسب اندام محلی خود امتحان کنید.

کلاسی را انتخاب کنید که به نظر سرگرم کننده باشد و شما را هیجان زده کند. اگر احساس می کنید که نمی توانید از ذهن خود بیرون بیایید، کار خلاقانه ای مانند نقاشی یا شعر را مدنظر قرار دهید. این می تواند فقط برای شما باشد. بنابراین لازم نیست خوب باشد، فقط باید نوعی بیان بیرونی احساسات شما باشد. اگر احساس گیر افتادن یا گم شدن می کنید، از یک متخصص سلامت روان کمک بگیرید. هر چه که انتخاب کنید، می توانید از افسردگی خلاص شوید و به زندگی خود بازگردید.

جمع بندی

به دست آوردن زندگی خود پس از گیر افتادن در افسردگی ممکن است به نظر یک نبرد سخت باشد. اما شما این توانایی را دارید. در صورت نیاز برای کمک تماس بگیرید. همیشه به یاد داشته باشید که بهبودی یک مرحله در یک زمان اتفاق می افتد. با پیروزی های کوچک شروع کنید و به روال عادی خود بازگردید.

شما قوی تر و توانمندتر از آنچه می دانید هستید و قدرت غلبه بر افسردگی را دارید. اگر احساس می کنید گیر افتاده اید، انستیتو سلامت مغز دانا پشتیبانی غیر قضاوتی را برای مبارزه با تمام چالش های سلامت روان شما ارائه می دهد. همکاران فوق‌العاده ما متشکل از درمانگران و متخصصان سلامت می‌توانند به شما کمک کنند تا از افسردگی ناشی از همه‌گیری کرونا خلاص شوید و به زندگی خود بازگردید. ما انواع مختلفی از مداخلات را ارائه می دهیم تا شما احساس راحتی کنید و بهترین احساس را داشته باشید. 

 

با ما در انستیتو سلامت مغز دانا در تماس باشید.

منبع: Recovering From COVID Depression | Achieve Medical Center

درمان افسردگی بدون دارو +برقراری ارتباط با فرد افسرده

هفت نوع شایع افسردگی

به این مقاله امتیاز دهید