07136476172 - 09172030360 [email protected]

مطالعه جدید نشان می دهد مادران جوان. مادران برای اولین بار و زنانی که دوقلو به دنیا می آورند در معرض بالاترین خطر ابتلا به افسردگی پس از زایمان هستند.

 

بر اساس نظرسنجی از بیش از 1.1 میلیون مادر در سراسر جهان. خطر ابتلا به افسردگی پس از زایمان در بین مادران بار اول. مادران کمتر از 25 سال و مادران دوقلو بیشتر است.

 

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ویرجینیا. دانشگاه جان هاپکینز و فلو هلث دریافتند مادران بالای 40 سال که دارای دوقلو هستند در معرض بالاترین خطر قرار دارند.

 

“اندازه این مطالعه. در بیش از 1 میلیون مادر جدید. یافته ها را بسیار مهم و قطعی می کند. اکثر مطالعات در مورد افسردگی پس از زایمان کوچک و محدود به یک منطقه کوچک هستند. جنیفر ال پین. نویسنده ارشد این مطالعه و مدیر برنامه تحقیقاتی روانپزشکی تولید مثل در دانشکده پزشکی UVA. گفت: این مطالعه به سؤالاتی درباره عوامل خطر افسردگی پس از زایمان از یک نمونه جهانی پاسخ می دهد.

 

درک بهتر عوامل خطر افسردگی پس از زایمان

 

به گفته محققان. شناسایی بهتر عوامل خطر افسردگی پس از زایمان. به دلیل اثرات بالقوه سلامتی هم بر مادران و هم بر فرزندانشان. حیاتی است. به عنوان مثال. محققان تاکید می کنند که زنان دو برابر مردان در طول سال های باروری خود دچار افسردگی می شوند. زنان همچنین در معرض افزایش خطر ابتلا به افسردگی شدید پس از زایمان هستند.

 

پژوهشگران خاطرنشان می کنند فرزندان زنانی که افسردگی پس از زایمان را تجربه می کنند بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی شدید و سایر اختلالات روانپزشکی هستند. داشتن مادری که افسردگی پس از زایمان را تجربه می‌کند با چالش‌های رشدی برای کودکان. از جمله ضریب هوشی پایین‌تر و رشد زبان آهسته‌تر همراه است.

این محققین می نویسند: نیاز روزافزونی برای شناسایی عوامل خطری وجود دارد که زنان را قبل از شروع بیماری عاطفی در این بازه زمانی آسیب پذیر در معرض خطر بالا قرار می دهد تا بتوان اقدامات پیشگیرانه را انجام داد.

 

برای درک بهتر عوامل خطر افسردگی پس از زایمان. محققان پاسخ بیش از 1.1 میلیون مادر جدید به “نظرسنجی پس از زایمان” را در اپلیکیشن Flo مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند که به زنان کمک می کند دوره و چرخه قاعدگی خود را پیگیری کنند.

 

نتایج

 

بر اساس گروه سنی. درصد زنانی که علائم افسردگی پس از زایمان را خودشان گزارش می‌دهند. در بین 18 تا 24 سال. با 10 درصد. بالاترین میزان بود. سپس میزان افسردگی پس از زایمان با افزایش سن به طور پیوسته کاهش یافت و به 6.5 درصد برای افراد 35 تا 39 ساله کاهش یافت. قبل از اینکه در زنان 40 سال و بالاتر به 6.9 درصد افزایش یابد. در تمام گروه های سنی. افسردگی پس از زایمان در بین زنانی که قبلا بچه دار شده بودند در مقایسه با مادرانی که برای اولین بار باردار شده بودند. به طور قابل توجهی کمتر بود.

 

زنانی که دوقلو داشتند بیشتر احتمال دارد افسردگی پس از زایمان را گزارش کنند – 11.3 درصد از مادران دوقلو علائم را گزارش کردند. در حالی که 8.3 درصد از مادران یک فرزند مجرد. این تفاوت به ویژه در میان مادران 40 ساله و بالاتر مشهود بود. 15 درصد از مادران این گروه سنی که دارای دوقلو بودند. علائم افسردگی پس از زایمان را گزارش کردند. در حالی که این میزان در مادران یک نوزاد 6.6 درصد بود. محققان به این نتیجه رسیدند که زنان بالای 40 سال که دارای دوقلو هستند. در معرض خطر ابتلا به افسردگی پس از زایمان قرار دارند.

 

محققان هیچ تفاوت معناداری در میزان افسردگی پس از زایمان بین مادران پسر یا دختر پیدا نکردند.

 

اکثر زنان مبتلا به افسردگی پس از زایمان تشخیص داده نمی شوند یا درمان نمی شوند. پین گفت. پزشکانی که از مادران جدید مراقبت می کنند می توانند از عواملی مانند سن. اولین بارداری و بارداری دوقلو که زنان را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به افسردگی پس از زایمان قرار می دهد و غربالگری می کنند و زود مداخله می کنند. مداخله زودهنگام می تواند از پیامدهای منفی مرتبط با افسردگی پس از زایمان برای مادران و فرزندانشان جلوگیری کند

 

افسردگی پس از زایمان

تولد نوزاد می تواند مجموعه ای از احساسات قدرتمند. از هیجان و شادی گرفته تا ترس و اضطراب را برانگیزد. اما همچنین می تواند منجر به چیزی شود که ممکن است انتظارش را نداشته باشید – افسردگی.

 

اکثر مادران تازه متولد شده پس از زایمان دچار “بزرگ شدن کودک” می شوند که معمولاً شامل نوسانات خلقی. طلسم گریه. اضطراب و مشکل در خوابیدن است. بلوز کودک معمولاً در دو تا سه روز اول پس از زایمان شروع می شود و ممکن است تا دو هفته ادامه یابد.

 

اما برخی از تازه مادران شکل شدیدتر و طولانی‌مدت افسردگی را تجربه می‌کنند که افسردگی پس از زایمان نامیده می‌شود. به ندرت. یک اختلال خلقی شدید به نام سایکوز پس از زایمان نیز ممکن است پس از زایمان ایجاد شود.

 

افسردگی پس از زایمان یک نقص یا ضعف شخصیتی نیست. گاهی اوقات این فقط یک عارضه زایمان است. اگر افسردگی پس از زایمان دارید. درمان سریع می تواند به شما در مدیریت علائم کمک کند و به شما کمک کند با کودک خود پیوند برقرار کنید

 

علائم

 

نشانه های افسردگی پس از زایمان متفاوت است و می تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد.

علائم و نشانه‌ها – که تنها چند روز تا یک یا دو هفته پس از تولد کودک شما ادامه می‌یابد – ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

  •      نوسانات خلقی
  •      اضطراب
  •      غمگینی
  •      تحریک پذیری
  •      احساس غرق شدن
  •      گریان
  •      کاهش تمرکز
  •      مشکلات اشتها
  •      مشکل خواب

 

ادامه دارد….

https://neurosciencenews.com/ppd-risk-factors-20098/

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/postpartum-depression/symptoms-causes/syc-20376617

 

آیا می شود احتمال روان پریشی پس از زایمان را فهمید؟

 

افسردگی پس از زایمان! یک درمان جدید

به این مقاله امتیاز دهید