07136476172 - 09172030360 [email protected]

یک مطالعه جدید با تجزیه و تحلیل داده های بیش از 1600 بزرگسال، نشان داد که افراد مبتلا به فشار خون بالا یا دیابت نوع 2 در صورت خواب کمتر از 6 ساعت در شب، خطر بیشتری از مرگ در اثر سکته مغزی، یا بیماری قلبی آن ها را تهدید می کرد.

خواب هر شب کمتر از 6 ساعت می تواند افراد مبتلا به دیابت یا فشار خون بالا را در معرض خطر مرگ زودرس قرار دهد.
دیابت نوع 2 و فشار خون بالا (فشار خون بالا) دو بیماری بسیار رایج در سراسر جهان هستند.

در حالی که روش های امتحان شده و واقعی برای مدیریت آنها وجود دارد، این شرایط می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی و تجربه سکته مغزی فرد را افزایش دهد.

اخیراً، مطالعه ای که در مجله انجمن قلب آمریکا (Journal of the American Heart Association)  منتشر شده است، نشان داد که یک عامل – خواب – ممکن است برای افراد دارای این شرایط سلامتی نقش مهمی داشته باشد.

جولیو فرناندز-مندوزا، نویسنده ارشد، از کالج دولتی ایالت پنسیلوانیا در هرشی اظهار می کند: “مطالعه ما نشان می دهد که بهره بردن از خواب طبیعی ممکن است برای برخی از افراد که دارای این گونه شرایط سلامتی هستند، محافظت کننده باشد.”

 با این وجود، تحقیقات بیشتری لازم است تا بررسی شود که آیا بهبود و افزایش خواب از طریق روشهای درمانی یا رفتاری می تواند خطر مرگ زودرس را کاهش دهد. “


آیا مدت زمان خواب کوتاه یک عامل خطرناک است؟


در مطالعه جدید، فرناندز-مندوزا و تیم او، داده های 1،654 شرکت کننده را که 5/52٪ آنها زن بودند، بین 20 تا 74 سال مورد بررسی قرار دادند. 

محققان، با توجه به خطر مشکلات قلبی، شرکت کنندگان را به دو دسته تقسیم کردند. شرکت کنندگان در یک گروه فشار خون بالا یا دیابت نوع 2 قرار گرفتند، در حالی که افراد گروه دیگر تشخیص یا درمان بیماری قلبی یا سکته مغزی را دریافت کرده بودند.

علاوه بر این، محققان به داده های مربوط به مدت خواب شرکت کنندگان دسترسی داشتند، زیرا این گروه با ارزیابی 1 شب در آزمایشگاه خواب بین سالهای 1991 تا 1998 موافقت کرده بودند. آنها همچنین برای سالهای 1992 تا سال 2016، به پرونده های مرگ و مستندات مرتبط دسترسی داشتند.

تجزیه و تحلیل این تیم نشان داد که از 512 نفری که تا سال 2016 جان خود را از دست داده بودند، حدود دو پنجم به دلایل بیماری قلبی یا سکته مغزی جان باختند، در حالی که نزدیک به یک چهارم پس از تشخیص سرطان درگذشتند.

آنچه مورد توجه محققان قرار گرفت این واقعیت است که در بین افرادی که دچار فشار خون بالا یا دیابت نوع 2 هستند، خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی یا سکته مغزی در افرادی که کمتر از 6 ساعت در شب می خوابند، دو برابر بیشتر از افرادی است که به مدت 6 ساعت یا بیشترخوابیده اند. 

 

 

برای افراد دارای یکی از این دو وضعیت بهداشتی که مدت طولانی خوابیده بودند، افزایش خطر مرگ زودرس معنی دار نبود.

علاوه بر این، شرکت کنندگان در گروه بیماری های قلبی و سکته مغزی که کمتر از 6 ساعت در شب می خوابیدند، تقریباً سه برابر خطر مرگ بر اثر سرطان را داشتند.

وی ادامه داد: مدت کوتاه خواب باید به عنوان یک عامل افزایش دهنده ریسک این بیماری ها در پیش بینی نتایج درازمدت مبتلایان و به عنوان هدف اقدامات بالینی اولیه و تخصصی قرار بگیرد.

خولیو فرناندز-مندوزا ، دکتری
“باید مشاوره در مورد خواب و مطالعات خواب، بخشی جدایی ناپذیر در سیستمهای مراقبت های بهداشتی شود. شناسایی بهتر افراد با مشکلات خاص خواب به طور بالقوه می تواند منجر به پیشگیری بسیاری از بیماری ها، رویکردهای کاملتر درمان، نتایج بلند مدت بهتر شود. 

شواهد جدید حاکی از آن است که افرادی که میزان مطلوب خواب را دریافت نمی کنند ممکن است خطر حمله قلبی بیشتری داشته باشند.

در حالی که این تحقیق شواهدی را اضافه می کند که خواب نقش مهمی در حفظ سلامت و رفاه دارد، نویسندگان این مطالعه اذعان می کنند که تحلیل فعلی آنها محدودیت هایی دارد.

مهمترین دلیل این واقعیت این است که آنها فقط به داده های مربوط به مدت زمان خواب یک شب دسترسی داشتند.

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه  کنید.

منبع:

MedicalNewsToday

به این مقاله امتیاز دهید