07136476172 - 09172030360 [email protected]

نوروفیدبک می تواند به کاهش برخی از علائم کلیدی سرزنش خود در افراد مبتلا به اختلال افسردگی اساسی غیر مضطرب کمک کند.

 

تحقیقات جدید موسسه روانپزشکی. روانشناسی و علوم اعصاب (IoPPN) در کینگز کالج لندن نشان داده است که استفاده از نوروفیدبک برای رسیدگی به سرزنش خود در افرادی که اختلال افسردگی اساسی غیراضطرابی (MDD) را تجربه می کنند می تواند به کاهش علائم کلیدی کمک کند.

 

در حالی که این مطالعه که در Psychological Medicine منتشر شد. آشکارا نوروفیدبک را رویکردی مؤثرتر از گروه مداخله روان‌شناختی مقایسه‌ای نمی‌دانست. اما مشخص شد که رویکردی ایمن برای مدیریت علائم افسردگی است که مستلزم تحقیقات بیشتر است.

 

این تحقیق 43 شرکت کننده را در دو گروه انتخاب کرد. یکی درمان هدایت شده را به عنوان وسیله ای برای مقابله با سرزنش خود دریافت می کند. در حالی که گروه دیگر مراقبت های مشابهی را دریافت می کنند. اما با کمک اضافی نوروفیدبک MRI عملکردی (fMRI).

یک پژوهش

 

نوروفیدبک MRI عملکردی (fMRI) به افراد بازنمایی بصری از فعالیت مغزشان می‌دهد و به شرکت‌کنندگان اطلاعاتی می‌دهد که در غیر این صورت خارج از آگاهی آن‌ها خواهد بود. یک میدان مغناطیسی در اطراف سر شرکت‌کننده قرار می‌گیرد و به محققان اجازه می‌دهد سیگنال‌های جریان خون منتشر شده از مغز را بخوانند.

 

در طول سه جلسه که توسط 35 شرکت‌کننده تکمیل شد. از آنها خواسته شد تا ضمن فکر کردن به خاطرات شخصی. با احساس سرزنش خود مقابله کنند. از آنها خواسته شد که از فهرستی از راهبردهای ممکن. مانند فکر کردن به اینکه چرا ممکن است نتوانند نتیجه را کنترل کنند. یا مسئول نتیجه یک رویداد باشند. یا به بخشیدن توسط یک فرد خاص یا بخشیدن خود فکر کنند. انتخاب کنند.

نوروفیدبک به فرد نشان می دهد که کدام یک از این استراتژی ها بهترین شانس را برای تغییر سیگنال های مغزی خود به روش دلخواه دارد.

 

تحقیقات نشان داد که هر دو رویکرد ابزار موثری برای کاهش احساسات افسردگی هستند.

 

دکتر رولاند زان. محقق ارشد این مطالعه از King’s IoPPN گفت: «به طرز هیجان انگیزی دیدیم که بهبودی علائم با افزایش عزت نفس همراه بود و این با فراوانی که شرکت کنندگان از استراتژی های روانشناختی در زندگی روزمره استفاده می کردند همبستگی داشت.

 

با این حال. آنچه نیاز به بررسی بیشتر دارد این است که نوروفیدبک موثرتر از مداخله روانشناختی ساده نیست.

 

محققان معتقدند وجود انواع فرعی افسردگی می تواند دلیل آن باشد. بیماران مبتلا به افسردگی غیراضطرابی دریافتند که نوروفیدبک در کاهش علائم افسردگی آنها بسیار مؤثرتر است. در حالی که بیماران مبتلا به پریشانی مضطرب. یک نوع فرعی جدیدتر که تحقیقات کمی در مورد آن انجام شده است. به مداخلات صرفاً روانشناختی بهتر پاسخ دادند.

 

دکتر Zahn می‌گوید: «در حالی که ناامیدکننده است که ما نتوانستیم تفاوت واضحی بین مداخلات ایجاد کنیم. اما مبنای خوبی برای ادامه مطالعه خود داریم. اکنون باید به دنبال اتصال نوروفیدبک مناسب به زیرشاخه افسردگی مناسب باشیم.

نتایج

 

آنچه نتایج ما نشان می دهد این است که نوروفیدبک مرتبط با سرزنش خود یک مداخله ایمن با پتانسیل بالینی واضح در افسردگی فعلی است. نوروفیدبک به فرد نشان می‌دهد که کدام یک از این استراتژی‌ها بهترین شانس را برای تغییر سیگنال‌های مغزی به روش دلخواه دارد.

 

تحقیقات نشان داد که هر دو رویکرد ابزار موثری برای کاهش احساسات افسردگی هستند. آنچه نتایج ما نشان می دهد این است که نوروفیدبک مرتبط با سرزنش خود یک مداخله ایمن با پتانسیل بالینی واضح در افسردگی فعلی است.

 

نوروفیدبک

 

نوروفیدبک (NFB) تکنیکی است که به آزمودنی ها اجازه می دهد یاد بگیرند که چگونه به طور ارادی بر فعال شدن نورون ها در مغز تأثیر بگذارند. اصل پشت آموزش NFB به طور کلی این است که فعالیت مغز از طریق شرطی سازی عاملی که به آزمودنی ها بازخوردی در مورد فعال سازی مداوم نورون ها با هدف تنظیم آن ارائه می شود. قابل تغییر است و در صورت داشتن سطح مشخصی از فعالیت. “پاداش” داده می شود.

این کنترل ارادی از جنبه های تعریف شده سیستم عصبی مرکزی در ابتدا با استفاده از الکتروانسفالوگرافی (EEG) با موفقیت اجرا شد. به موجب آن افراد سالم یاد می گیرند که فعالیت الکتریکی مغز خود را کنترل کنند. EEG-NFB به طور موثر برای درمان شرایط بالینی مانند اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD) و صرع استفاده شده است.

نوروفیدبک چگونه می تواند بر عملکرد مغز تأثیر بگذارد

 

خود تنظیمی فعالیت عصبی

 

مطالعات متعدد ثابت کرده اند که افراد می توانند یاد بگیرند که چگونه بر فعالیت مغز خود تأثیر بگذارند.. یک مقاله در سال به حدود هفت مقاله در سال پس از اولین انتشارات در مورد fMRI-NFB در سال 2002/2003 (11). در طول چندین جلسه آموزشی NFB. آزمودنی ها با موفقیت یک استراتژی ارائه کرده اند یا یک استراتژی از قبل موجود را بهینه کرده اند تا سطح مورد نظر فعال سازی را بدست آورند.

اهمیت بازخورد از فعال سازی مداوم به عنوان یک پیش بینی موفقیت غیرقابل انکار است و می توان با کنترل های مختلف مورد استفاده در آزمایش های NFB روشن کرد. اولین کنترل برای ویژگی اثر تمرین NFB. آزمایش انتقال است. که مقایسه بین اندازه‌گیری‌های قبل و بعد از تمرین است. که طی آن آزمودنی‌ها سعی می‌کنند فعالیت مغز خود را تنظیم کنند در حالی که بازخورد ارائه نمی‌کنند.

این مقایسه به ما می گوید که آیا توانایی افراد برای تنظیم فعالیت مغزشان بهبود یافته است یا خیر. در سطح بالاتر. آزمون های رفتاری ممکن است ثابت کنند که آیا اثرات آموزشی برای ایجاد هرگونه تغییر رفتاری تعمیم می یابد یا خیر. آزمایش‌های انتقال و آزمایش‌های رفتاری به تنهایی ثابت می‌کنند که این تحقیق بر عملکرد مغز هدف‌گذاری شده (ویژگی در عملکرد مغز) تأثیر داشته است. در سطح بعدی. افراد کنترلی که تحت آموزش NFB قرار نمی‌گیرند. می‌توانند ثابت کنند که این اثر به دلیل آموزش NFB رخ داده است و نه تصادفی (ویژگی در زمان).

 

تنظیم محرک

 

با این حال. تنها افرادی که در معرض محرک‌های غیراختصاصی قرار می‌گیرند. می‌توانند ثابت کنند که این اثر برای تنظیم NFB بسیار خاص است. و نه به عناصر غیر اختصاصی تمرین مانند استراحت فیزیکی. نویز اسکنر. تمرکز بر روی کار. و مشاهده سیگنال متغیر. . این عناصر غیر اختصاصی را می توان. با آموزش بدون بازخورد. بازخورد ساختگی (بازخورد از یک منطقه دیگر) یا بازخورد یوغ (بازخورد از شرکت کننده دیگر) کنترل کرد.

مطالعات طراحی شده با دقت باید شامل یک یا چند کنترل باشد. یک بررسی اخیر توسط گروهی از نویسندگان برجسته در زمینه fMRI-NFB اهمیت کنترل های مثبت. را برای تحقیقات آینده برجسته کرد. که امکان مقایسه نتایج NFB را با سایر ابزارهایی که به طور موثر به اثر مطلوب دست می یابند. می دهد.

 

https://neurosciencenews.com/neurofeedback-depression-blame-19750/

نوروفیدبک به کنترل یادگیری کمک می کند

 

نوروفیدبک و بیوفیدبک

به این مقاله امتیاز دهید