07136476172 - 09172030360 [email protected]

 

تحقیقات جدید از دانشگاه آریزونا نشان داد، افرادی که از میگرن رنج می برند ممکن است بتوانند از درمان با نور سبز بهره مند شوند، که نشان داده می شود دفعات و شدت سردرد را کاهش می دهد و کیفیت زندگی بیمار را بهبود می بخشد.

 

براساس بنیاد تحقیقات میگرن، میگرن سومین بیماری شایع در جهان است که 39 میلیون نفر در ایالات متحده و 1 میلیارد نفر در سراسر جهان به آن مبتلا هستند.

موهاب ابراهیم، سرپرست نویسندگان این مطالعه، اظهار داشت: “این اولین مطالعه بالینی برای ارزیابی قرار گرفتن در معرض نور سبز به عنوان یک راه حل پیشگیرانه بالقوه برای بیماران میگرنی است.

“به عنوان یک پزشک، این واقعاً هیجان انگیز است. اکنون من یک ابزار دیگر در جعبه ابزار خود برای درمان یکی از سخت ترین شرایط عصبی – یعنی میگرن دارم.”

به طور کلی، قرار گرفتن در معرض نور سبز به طور متوسط ​​حدود 60٪ تعداد روزهای سردرد در ماه را کاهش می دهد.

اکثر شرکت کنندگان در مطالعه – 86٪ بیماران میگرنی اپیزودیک و 63٪ بیماران میگرنی مزمن – کاهش بیش از 50٪ روزهای سردرد در ماه را گزارش کردند.

میگرن اپیزودیک با 14 روز سردرد در ماه مشخص می شود، در حالی که میگرن مزمن 15 روز یا بیشتر سردرد در ماه است.

دکتر ابراهیم در مورد شرکت کنندگان که به آنها نوارهای سبک و دستورالعمل داده شد تا هنگام انجام مطالعه در خانه بهانجام دهند گفت: “میانگین بهبود کلی از نظر آماری قابل توجه بود. اکثر شرکت کنندگان بسیار از این موضوع خوشحال بودند.”

“یکی از راه های اندازه گیری رضایت شرکت کنندگان این بود که وقتی افراد را ثبت نام کردیم، به آنها گفتیم که در پایان مطالعه باید چراغ را برگردانند. اما وقتی که به پایان مطالعه رسید، ما به آنها این گزینه را ارائه دادیم که چراغ را می توانند نگه دارند و از 29 نفر 28 نفر تصمیم گرفتند که چراغ را حفظ کنند. ”

این محققان، چندین سال است که در حال بررسی اثرات قرار گرفتن در معرض نور سبز هستند. این مطالعه بالینی اولیه شامل 29 نفر بود که همه آنها میگرن اپیزودیک یا مزمن را تجربه کرده و چندین روش را امتحان کرده ولی پاسخ نداده بودند. این روش با عدم وجود عوارض جانبی همراه است. در صورت وجود، به نظر می رسد خواب و سایر اقدامات کیفیت زندگی را بهبود می بخشد. ”

در طول مطالعه، بیماران به مدت 10 هفته در طول یک تا دو ساعت در روز در معرض نور سفید قرار گرفتند. پس از دو هفته وقفه، آنها به مدت 10 هفته در معرض نور سبز قرار گرفتند.

نظرسنجی ها و پرسشنامه های منظمی را برای ردیابی تعداد سردردهایی که تجربه کرده اند و شدت آن سردردها و همچنین اندازه گیری کیفیت زندگی مانند توانایی به خواب رفتن و در خواب ماندن را، تکمیل کردند.

با استفاده از مقیاس عددی درد 0 تا 10، شرکت کنندگان خاطر نشان کردند که قرار گرفتن در معرض نور سبز منجر به کاهش 60 درصدی درد، از 8 به 3.2 می شود. درمان با نور سبز همچنین مدت زمان سردرد را کوتاه کرد و باعث بهبود توانایی شرکت کنندگان در خواب ماندن و به خواب رفتن، همچتیت انجام کارهای منزل، ورزش و کار شد.

هیچ یک از شرکت کنندگان در مطالعه هیچ گونه عوارض جانبی ناشی از بودن در معرض نور سبز را گزارش نکردند.

“در این آزمایش، ما با نور سبز به عنوان یک دارو برخورد کردیم.”

“این تنها نور سبز نیست. باید شدت مناسب، فرکانس مناسب، زمان قرار گرفتن در معرض و روش های مناسب قرار گرفتن در معرض در نظر گرفته شود. درست مثل داروها”

پزشکان از سراسر اروپا، آفریقا و آسیا با دکتر ابراهیم تماس گرفته اند و همه درخواست پارامترهای چراغ سبز و طرح شماتیک را برای بیماران خود داشته اند.

“همانطور که می توانید تصور کنید، نور LED ارزان است.”

“به خصوص در جاهایی که منابع در دسترس نیستند و افراد باید قبل از خرج کردن پول خود یک بار دیگر فکر کنند، وقتی چیزی ارزان قیمت ارائه می دهید، گزینه خوبی برای امتحان است.”

“ارزیابی قرار گرفتن در معرض نور سبز بر روی فرکانس و کیفیت زندگی سردرد در بیماران میگرنی: یک کارآزمایی بالینی مقطعی یک طرفه”، توسط Cephalalgia ، مجله انجمن بین المللی سردرد منتشر شد.

 

برای اطلاعات بیشتر به مؤسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

 

منبع:

 

University of Arizona

به این مقاله امتیاز دهید