07136476172 - 09172030360 [email protected]

یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که خوابشان در طول شب تکه تکه می شود، در معرض خطر ابتلا به میگرن دو روز بعد از آن قرار دارند.

براساس تحقیقات انجام شده، خواب تکه تکه شده می تواند 2 روز بعد باعث میگرن شود.
دکتر سوزان برتیش – پزشک و محقق بالینی در بخش اختلالات خواب شبانه روزی در بیمارستان بریگام و زنان در بوستون، نویسنده اول این مطالعه جدید است که هم اکنون در مجله Neurology به چشم می خورد.

دکتر برتیش و تیم از این مشاهدات شروع کردند که خواب و میگرن مدت طولانی است، اثبات شده با تحقیقات علمی، در ارتباط هستند.

به عنوان مثال، مطالعات نشان داده اند که همبستگی بین کیفیت خواب و میگرن با هاله اورا یا بدون آن وجود دارد. در واقع، خواب بی نظم، کیفیت پایین خواب و خواب ناکافی یا بیش از حد” همه از عوامل محرک میگرن و سردردهای تنشی شناخته شده هستند.

با این وجود، “وقتی بحث ارتباط خواب و میگرن به میان می آید، چیزهای زیادی وجود دارد که ما نمی دانیم.” “من به این موضوع علاقه مند شدم زیرا [افراد مبتلا به میگرن] برای کمک به درمان بی خوابی خود به طور مستمر در کلینیک خواب به من مراجعه می کنند.”

“این افراد میخواهند بدانند چه کاری باید انجام دهند تا خطر ابتلا به میگرن را کاهش دهند، اما مشخص نیست که چه نوع مداخلات خواب ممکن است مفید باشد.”


بنابراین، برای بزرگنمایی تفاوت های ظریف این پیوند بین خواب ضعیف و میگرن، دکتر Bertisch و همکارانش یک مطالعه را بر روی 98 بزرگسال انجام دادند. این مطالعه شامل هر دو ضبط خاطرات روزانه وهدف سنجی هدف از خواب است.

 

مطالعه خواب و خطر میگرن


شرکت کنندگان در این مطالعه اپیزودهای مکرر میگرن را تجربه کردند، اما در کمتر از 15 روز در ماه. آنها به طور متوسط ​​35 سال سن داشتند.

برای مطالعه، شرکت کنندگان  روزانه دو بار خاطرات الکترونیکی را پر کردند و “خواب، سردرد و سایر عادات سلامتی” خود را به مدت 6 هفته ضبط کردند.

آنها همچنین موافقت کردند که در این دوره، اتیگراف را بر روی مچ خود داشته باشند. این دستگاه ها می توانند الگوهای خواب را در زمان واقعی ضبط کنند. به طور کلی، محققان از داده های به میزان 4406 روز استفاده کردند.

در طول دوره مطالعه، شرکت کنندگان در مجموع 870 اپیزود میگرن را تجربه کردند. محققان پس از تنظیم سایر محرکهای احتمالی میگرن – از جمله مصرف کافئین و الکل، ورزش، سطح استرس و روزهای هفته – نتیجه گیری جالبی به دست آوردند.

 

39٪ خطر ابتلا به میگرن در روز دوم


خوابیدن به مدت 6.5 ساعت یا کمتر هر شب و همچنین خواب کم کیفیت، ارتباطی با اپیزود های میگرن در روز بعد یا روز بعد از آن نداشت.

با این حال، داشتن خواب تکه تکه – همانطور که در دفتر خاطرات و اقدامات آتیوگرافی منعکس می شود – با “خطر” میگرن در روز “1” مرتبط بود. این روز بلافاصله پس از شب خواب تکه تکه شده (روز 0) نیست بلکه روز بعد از آن است.

در حقیقت، “کارآیی کم [خواب] در خاطرات با 39٪ بالاتر سردرد در روز دوم همراه بود.”

دکتر برتیش و تیم نتیجه می گیرند که “قطعه قطعه شدن [lep]، تعریف شده با راندمان کم خواب، در روز دوم و با احتمال بالاتر میگرن همراه بود.”

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

منبع:

Medical News Today

به این مقاله امتیاز دهید