07136476172 - 09172030360 [email protected]

خوردن میوه و سبزیجات بیشتر مرتبط با استرس کمتر ، یافته ها نشان می دهد. افرادی که روزانه 470 گرم میوه و سبزیجات مصرف می کنند 10٪ استرس کمتری نسبت به افرادی که 230 گرم محصول تازه در روز مصرف می کنند ، دارند. بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه ادیث کووان (ECU) ، رژیم غذایی غنی از میوه و سبزیجات با استرس کمتری همراه است.

 

این مطالعه ارتباط بین میزان مصرف میوه و سبزیجات و میزان استرس بیش از 8،600 استرالیایی بین 25 تا 91 سال را که در مطالعه دیابت ، چاقی و سبک زندگی در استرالیا (AusDiab) از موسسه بیکر قلب و دیابت شرکت داشتند ، بررسی کرد.

 

یافته ها نشان داد افرادی که حداقل 470 گرم میوه و سبزیجات روزانه می خورند ، 10 درصد سطح استرس کمتری نسبت به افرادی که کمتر از 230 گرم مصرف می کنند ، دارند. سازمان بهداشت جهانی (WHO) مصرف حداقل 400 گرم میوه و سبزیجات در روز را توصیه می کند. محقق ارشد ،سیمون راداولی-باگاتینی از موسسه تحقیقات تغذیه ECU ، گفت: این مطالعه ارتباط بین رژیم های غذایی غنی از میوه و سبزیجات و بهزیستی روان را تقویت می کند

ما دریافتیم که افرادی که میزان مصرف میوه و سبزیجات بیشتری دارند ، در مقایسه با افرادی که مصرف کمتری دارند ، استرس کمتری دارند ، که

نشان می دهد رژیم غذایی نقشی اساسی در بهزیستی ذهنی دارد .

 

 

یک مسئله رو به رشد

 

شرایط بهداشت روانی در استرالیا و سراسر جهان یک مشکل فزاینده است. تقریباً از هر دو استرالیایی یک نفر در طول زندگی خود یک مسئله بهداشت روانی را تجربه خواهد کرد. در سطح جهانی ، تقریباً از هر 10 نفر 1 نفر با اختلال سلامت روانی زندگی می کند.

 

به گفته خانم راداولی-باگاتینی ، برخی از استرس ها طبیعی تلقی می شود ، اما قرار گرفتن در معرض طولانی مدت می تواند به طور قابل توجهی بر سلامت روان تأثیر بگذارد.

خانم راداولی-باگاتینی گفت: “استرس طولانی مدت و کنترل نشده می تواند منجر به طیف وسیعی از مشکلات بهداشتی از جمله بیماری های

قلبی ، دیابت ، افسردگی و اضطراب شود ، بنابراین ما باید راه هایی برای پیشگیری و احتمالاً تسکین مشکلات روانی در آینده پیدا کنیم.

 

فواید یک رژیم غذایی سالم کاملاً مشخص است ، اما فقط 1 از 2 استرالیایی دو وعده توصیه شده میوه در روز و کمتر از 1 از 10 نفر 5 وعده سبزیجات توصیه شده را هر روز می خورند. مطالعات قبلی ارتباط بین مصرف میوه و سبزیجات و استرس را در بزرگسالان جوان نشان داده است ، اما این اولین بار است که شاهد نتایج مشابهی در بزرگسالان در هر سنی هستیم. “یافته های این مطالعه تأکید می کند که داشتن رژیم غذایی غنی از میوه و سبزیجات برای به حداقل رساندن فشار روانی برای افراد مهم است.”

 

غذا و احساسات

 

در حالی که سازوکارهای تأثیر مصرف میوه و سبزیجات بر استرس هنوز مشخص نیست ، خانم راداولی-باگاتینی گفت که مواد مغذی کلیدی می تواند یک عامل باشد.

 

وی گفت: “سبزیجات و میوه ها حاوی مواد مغذی مهمی مانند ویتامین ها ، مواد معدنی ، فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها هستند که می توانند التهاب و استرس اکسیداتیو را کاهش دهند و در نتیجه باعث بهبود سلامت ذهنی شوند.” “التهاب و استرس اکسیداتیو در بدن عوامل شناخته شده ای هستند که می توانند منجر به افزایش استرس ، اضطراب و کاهش روحیه شوند.”

 

“این یافته ها تحقیقات بیشتر در مورد رژیم غذایی و به ویژه میوه ها و سبزیجات را که بیشترین سود را برای سلامت روان دارند ، تشویق می کند.این مقاله اخیرا با عنوان”مصرف میوه و سبزیجات با استرس ادراک شده در طول عمر بزرگسالان رابطه معکوس دارد” در Clinical Nutrition منتشر شد.

چه غذاهایی به بهبود میگرن کمک می کنند؟

استرس مزمن را با این 4 تکنیک هیجان محور مدیریت کنید.

 

اهمیت گریه کردن در کاهش استرس و درمان

 

به این مقاله امتیاز دهید