07136476172 - 09172030360 [email protected]

 

همه گیری کرونا در سال 2020 اکثر بخش های اقتصاد را مورد آزمایش قرار داده است. مانند رکود اقتصادی در سال های 2008 و 2001، این زمان برای کارآفرینانی که شرکت های نوپایی را اداره می کنند، بسیار حساس محسوب می شود.

 

بسیاری از کارآفرینان برای ادامه فعالیت خود به سرمایه های خارجی اعم از انواع سرمایه گذاران، متکی هستند. در عین حال، بسیاری از سرمایه گذاران با احتیاط بیشتر نسبت به انجام سرمایه گذاری های جدید، ترجیح می دهند قبل از سرمایه گذاری در شرکت های جدید، روی گزینه های موجود خود تمرکز کنند.

در حالی که همه کارآفرینان در میانه منابع مالی نیستند، اما نیاز به رساندن شرکت به سطحی از سودآوری یا حداقل افزایش باند، استرس زیادی ایجاد می کند. معلوم می شود که این حتی برای تعدادی از کارآفرینانی که قبل از همه گیری کرونا شرکتی سودآور داشته اند نیز صدق می کند. ناگهان، میزان مشتریان مورد انتظار، هر روز کمتر و کمتر می شوند.

در حالی که اگر شما در حال راه اندازی یک استارتاپ هستید، داشتن استرس اجتناب ناپذیر است، زمان هایی از این دست می توانند فاکتور استرس را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. فقط معیشت خود شما نیست، بلکه معاش همه کسانی که برای شما کار می کنند نیز در معرض خطر خواهد بود.

در اینجا توصیه هایی وجود دارند که برای مقابله با استرس راه اندازی یک شرکت یا استارتاپ آورده شده اند:

 

1. به یاد داشته باشید که شما تنها نیستید

 

برد فلد، شریک گروه Foundry Group و سرمایه گذار بسیاری از استارت آپ های موفق، این توصیه را می کند. برای یک مدیرعامل تازه کار احساس راحتی و انزوا بسیار آسان است. این فقط باعث می شود استرس درون شما تجمع یابد.

برد می گوید: “با افرادی که به آنها اعتماد دارید صحبت کنید، اعم از سرمایه گذار، اعضای هیئت مدیره، بنیانگذاران، مربیان، و غیره. اطمینان حاصل کنید که در مورد استرس و کشمکشی که از نظر مالی در تجارت و شخصاً می گذرانیدرا با آغوش باز پذیرا هستید. ” یک استارتاپ یک ماجراجویی در تنهایی نیست. مهم است که ایده های دیگران را که در سرمایه گذاری شما شریک شده اند، به کار بگیرید.”

 

2. به یک گروه همکار مدیرعامل بپیوندید

 

اگر با سایر مدیران عامل در یک گروه هستید، دیدگاهی باز در مورد آنچه برای شما اتفاق می افتد، بسیار آسان تر خواهد بود. “هنگام اولین راه اندازی  شرکت خود، Brainstorm Technologies را اجرا کردم، به گروه مدیرعامل های دیگر می رفتم و همیشه حداقل یک کارآفرین دیگر وجود داشت که چالش های مشابه (یا حتی سخت تر) را تجربه کرده باشد. من نه تنها فهمیدم که تنها نیستم، بلکه بهترین مشاوره معمولاً از سوی سایر مدیران عامل ارائه می شود – فقط با گوش دادن به چالش های آنها و اقداماتی که انجام می دادند، برای کمک کافی بود.

گاهی اوقات احساس راحتی نمی کنید که ترس و ناامیدی خود را برای بنیانگذاران یا سرمایه گذاران هیئت مدیره خود توضیح دهید، اما یک گروه همکار به شما اجازه می دهد این کار را به روشی ایمن انجام دهید. در طی این همه گیری، بسیاری از گروه ها از طریق آنلاین به این تلاش ها ادامه می دهند.

 

3. با واقعیت شرایط کنار بیایید

 

مهم این است، آنچه را که اتفاق می افتد انکار نکنید و هر روز با واقعیت اوضاع کنار بیایید. بسیاری از کارآفرینان می گویند “نگران نباشید، این وضعیت بد نیست، اوضاع بهتر می شود” و اقدامات لازم را به تأخیر می اندازند. این تقریباً همیشه یک اشتباه است.

در تصمیم گیری های مهم “به تأخیر نیندازید” فقط به خاطر اینکه انتظار دارید اوضاع “بهتر شود”. از بسیاری از کارآفرینان شنیده ام که می گویند: “کاش زودتر اقدام می کردم.”

 

4- با تیم ارتباط برقرار کنید

 

الکس هارو، بنیانگذار Life360، چالش های بسیاری را پشت سر گذاشت تا شرکت خود را در یک شرکت دولتی تاسیس کند. الکس می گوید یکی از مواردی که در این مدت به او کمک کرده است شفافیت و برقراری ارتباط واقعی با تیمش بوده است.

“من معتقدم که شفاف بودن می تواند تیم شما را در یافتن راه حل ها کمک کند و افراد بیشتری را در سازمان هم مسیر کند تا تصمیمات دشوار را در زمان مناسبی ارائه دهند.”

 

5- انتظارات خود را مدیریت کنید

 

وقتی یک شرکت نوپا خوب کار نمی کند، کارآفرینان ممکن است نسبت به خود سخت بگیرند. این “انتظارات آسیب زننده” است که می تواند باعث شود شما احساس کنید در حال شکست هستید، حتی درصورتی که مقصر کامل یک وضعیت نیستید.

الکس هارو می گوید: “من فکر می کنم بخش پر استرس این است که فکر می کنم هر کارآفرین بزرگی انتظاراتی را برای خود رقم می زند که تحقق آن بسیار سخت است.”

به یاد می آورم که یک کارآفرین دیگر به من گفت که به نظر می رسید تجارتش پیشرفت نمی کند، او از این که این را به سرمایه گذارانش بگوید ترسیده بود. معلوم شد که سرمایه گذارانش قبلاً چنین چیزی را پشت سر گذاشته بودند و خیلی ناراحت نبودند، اما او احساس شکست می کرد.

استرس با گذشت زمان جمع می شود. ابتدا انتظارات خود را مدیریت کنید و سپس انتظارات اطرافیان خود را مدیریت کنید.

 

6. همه گزینه ها را امتحان کنید

 

در حالی که اکثر مردم به کارآفرینان می گویند که باید “تمرکز” کنند، اما گاهی اوقات رکود، زمانی مناسب برای کاوش و آزمایش همه راه ها است.

الکس هارو می گوید وقتی فقط چند هفته زمان برای آنها باقی مانده بود و مطمئن نبودند که دور بعدی تأمین مالی آنها بسته می شود، هر ایده ای را که فکر می کردند، امتحان کردند. این می تواند به معنای دستیابی به شریک تجاری، شرکای استراتژیک / سرمایه گذاران، خریداران، باشد تا به دنبال راه هایی برای ادامه شرکت در این شرایط سخت باشد. این ممکن است به معنای گرفتن پروژه های خدماتی برای ادامه کار شرکت باشد. حتی اسکات کوک، بنیانگذار Intuit، یک بار مجبور شد به کارمندان خود سهام بپردازد زیرا نمی توانست حقوق و دستمزد بدهد.

 

7. سطح استرس خود را مدیریت کنید

 

شاید مهمترین کار، مدیریت استرس خود باشد. سیستم عصبی انسان برای مقابله با استرس لحظه ای طراحی شده است، که باعث واکنش “جنگ یا گریز” می شود و بدن را غرق آدرنالین می کند. اما استرس مزمن چیزی است که می تواند ناتوان کننده باشد.

کمبود خواب می تواند منجر به تصمیمات نامطلوب شود” ، مطمئن باشید کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید و مکان هایی را که می توانید به سرنوشت خود بروید. مانند یوگا، ورزش، تکنیک های آرام بخشی، تغذیه مناسب.

در حقیقت، یوگا یک روش عالی برای از بین بردن تنش هایی است که در بدن شما جمع می شود. به نظر می رسید یوگی های باستان می فهمند که استرس با افزایش تنش در قسمت های خاصی از بدن ایجاد می شود.

پیاده روی باعث می شود هر استرسی را که در بدن خود تحمل می کنیم کاهش دهد. تکنیک های کاهش استرس مناسب خود را پیدا کنید که نه تنها بتوانید آن را تکرار کنید، بلکه در واقع هر روز در مواقع پر دردسر آن را اجرا کنید.

علت استرس شما هرچه باشد ، این نکته ها می تواند به شما کمک کند تا سطح استرس خود را کاهش دهید.

 

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

 

به این مقاله امتیاز دهید