07136476172 - 09172030360 [email protected]

یک چارچوب اخلاقی جدید پیشنهاد می‌کند که محققان باید فرض کنند که ارگانوئیدهای مغز از قبل هوشیاری دارند. نه اینکه منتظر تحقیقات برای تأیید آن باشند.

 

منبع: دانشگاه کیوتو

 

یکی از روش هایی که دانشمندان در حال مطالعه چگونگی رشد و پیری بدن انسان هستند. ایجاد اندام های مصنوعی در آزمایشگاه است. محبوب ترین این اندام ها در حال حاضر ارگانوئید است. یک اندام کوچک ساخته شده از سلول های بنیادی. ارگانوئیدها برای مدل‌سازی اندام‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته‌اند. اما ارگانوئیدهای مغزی بیش از همه توسط بحث‌ها مبهم هستند.

 

د.ارگانوئیدهای فعلی مغز از نظر اندازه و بلوغ با مغزهای معمولی متفاوت هستند. مهمتر از آن. آنها هیچ خروجی رفتاری تولید نمی کنند. و نشان می دهد که آنها هنوز یک مدل اولیه از یک مغز واقعی هستند. با این حال. از آنجایی که تحقیقات باعث تولید ارگانوئیدهای مغزی با پیچیدگی بالاتر می شود. آنها در نهایت توانایی احساس و تفکر را خواهند داشت.

 

یک پژوهش

 

در پاسخ به این پیش بینی. دانشیار تاکویا نیکاوا (دانشگاه کوبه) و استادیار تسوتومو ساوای (مؤسسه مطالعات پیشرفته زیست شناسی انسانی دانشگاه کیوتو (WPI-ASHBi)). با همکاری فیلسوفان دیگر در ژاپن و کانادا. مقاله ای در مورد اخلاق تحقیق با استفاده از ارگانوئیدهای مغز آگاه نوشتند.( مجله دانشگاهی Neuroethics مطالعه کرد.)

 

این تیم که به طور منظم با علمای اخلاق زیستی و دانشمندان علوم اعصاب که ارگانوئیدهای مغزی را ایجاد کرده‌اند. کار می‌کنند. به طور گسترده در مورد نیاز به ایجاد دستورالعمل‌هایی در مورد تحقیقات اخلاقی نوشته‌اند. در مقاله جدید. Niikawa. Sawai و همکارانشان چارچوبی اخلاقی ارائه می‌کنند که فرض می‌کند ارگانوئیدهای مغزی از قبل هوشیاری دارند نه اینکه منتظر روزی باشند که بتوانیم کاملاً تأیید کنیم که این کار را انجام می‌دهند.

ما معتقدیم که یک اصل احتیاطی باید رعایت شود.» «نه علم و نه فلسفه نمی توانند در مورد اینکه آیا چیزی آگاهی دارد یا خیر. توافق کنند. به جای بحث در مورد اینکه آیا ارگانوئیدهای مغزی هوشیاری دارند یا خیر. تصمیم گرفتیم آنها را به عنوان یک اقدام احتیاطی و برای در نظر گرفتن پیامدهای اخلاقی انجام دهند.

 

برای توجیه این فرض. این مقاله توضیح می‌دهد که ارگانوئیدهای مغز چیست و بررسی می‌کند که نظریه‌های مختلف آگاهی در مورد ارگانوئیدهای مغزی چه پیشنهادی دارند. و استنباط می‌کند که برخی از نظریه‌های رایج آگاهی به آن‌ها اجازه می‌دهند که هوشیاری داشته باشند.

 

در نهایت

 

در نهایت. چارچوب پیشنهادی این مطالعه توصیه می‌کند که تحقیقات روی ارگانوئیدهای مغز انسان از اصول اخلاقی مشابه با آزمایش‌های حیوانی پیروی کند. بنابراین. توصیه‌ها شامل استفاده از حداقل تعداد ارگانوئیدهای ممکن و انجام حداکثری برای جلوگیری از درد و رنج با در نظر گرفتن منافع مردم و بیماران است.

 

 

چارچوب ما به گونه‌ای طراحی شده است که ساده باشد و مبتنی بر تجربیات ظرفیت و پیچیدگی آن تجربیات است.»

 

استدلال مقاله

 

این مقاله توضیح می‌دهد که راهنمایی‌هایی در مورد اینکه شرایط برای آزمایش‌ها چقدر باید سخت باشد. ارائه می‌کند. این شرایط باید بر اساس چندین معیار تصمیم گیری شود که شامل وضعیت فیزیولوژیکی ارگانوئید. محرک هایی که به آن ها پاسخ می دهد. ساختارهای عصبی که دارد و عملکردهای شناختی آن می باشد.

 

علاوه بر این. مقاله استدلال می کند که این چارچوب منحصر به ارگانوئیدهای مغز نیست. این را می توان برای هر چیزی که برای حفظ هوشیاری درک می شود. مانند جنین ها. حیوانات و حتی روبات ها اعمال کرد.

چارچوب ما به اصل احتیاط بستگی دارد. چیزی که ما معتقدیم امروز هوشیاری ندارد. ممکن است از طریق توسعه مطالعات آگاهی. در آینده مشخص شود که دارای آگاهی است. ما می توانیم در نظر بگیریم که چگونه باید با این نهادها بر اساس چارچوب اخلاقی خود رفتار کنیم.»

 

ارگانوئیدهای مغز

 

 

رشد مغز یک فرآیند فوق‌العاده پیچیده است که از طریق انتشار تنظیم‌شده مکانی و زمانی عوامل کلیدی الگو به دست می‌آید. مدل‌های رشد عصبی آزمایشگاهی به دنبال تقلید از این فرآیندها هستند تا مراحل کسب سرنوشت بافت و مورفوژنز را خلاصه کنند. فرهنگ‌های عصبی دو بعدی کلاسیک همگنی بالاتر اما پیچیدگی کمتری نسبت به مغز دارند.

 

این ها (ارگانوئیدهای مغز) در عوض ترکیب سلولی. بلوغ و معماری بافت پیشرفته تری دارند. بنابراین می‌توان آن‌ها را در رابط عصب‌شناسی in vitro و in vivo در نظر گرفت. و پیشرفت‌های بیشتر در تکنیک‌های ارگانوئیدی برای کاهش شکاف با رشد مغز در داخل بدن ادامه دارد.

 

ارگانوئیدهای مغز: مجموعه ای از سنجش های زیستی برای بررسی رشد عصبی و بیماری انسان

درک علت شناسی بیماری های عصبی و روانی انسان چالش برانگیز است. تغییرات ژنومی. توسعه طولانی مدت. و ویژگی های بافتی منحصر به فرد برای رشد مغز انسان. جنبه های بیماری را که می توان با استفاده از ارگانیسم های مدل بررسی کرد. محدود می کند. از این رو. برای مطالعه فنوتیپ‌های مرتبط با رشد. عملکرد و بیماری مغز انسان. لازم است از سیستم‌های آزمایشی جایگزینی استفاده شود که قابل دسترس. از نظر اخلاقی توجیه شده و بافت انسانی را تکرار کنند.

 

ب. ارگانوئیدهای مغزی مشتق از سلول های بنیادی پرتوان انسانی (hPSC) چنین سیستمی را ارائه می دهند که ویژگی های رشد عصبی اولیه انسان را در شرایط آزمایشگاهی. از جمله تولید. تکثیر و تمایز پیش سازهای عصبی به سلول های عصبی و گلیال و برهمکنش های پیچیده بین انواع مختلف. خلاصه می کند. ا

 

نواع سلول های نوظهور مغز در حال رشد در سه بعدی (3-D). در سال‌های اخیر. پروتکل‌های ارگانوئید مغزی و تکنیک‌های مرتبط متعددی برای جمع‌بندی جنبه‌های رشد مغز جنینی و جنینی به شیوه‌ای تکرارپذیر و قابل پیش‌بینی توسعه یافته‌اند. در مجموع. این فناوری‌های ارگانوئیدی مختلف. سنجش‌های زیستی متمایزی را برای کشف فنوتیپ‌ها و مکانیسم‌های جدید مرتبط با بیماری ارائه می‌کنند.

 

https://neurosciencenews.com/brain-organoid-consciousness-20089/

https://www.nature.com/articles/s41418-020-0566-4

https://www.nature.com/articles/s41593-020-00730-3

 

نوعی چای که تولید سلول های عصبی در مغز را فعال می کند!

 

ترمیم سلول های عصبی پس از آسیب

به این مقاله امتیاز دهید