07136476172 - 09172030360 [email protected]

مطالعه تصویربرداری عصبی سه نوع پاسخ متمایز را در مناطق مغزی نشان می دهد که گرسنگی ، مصرف غذا و اشتها را در بیمارانی که تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار گرفته اند کنترل می کند. سه نوع پاسخ مغزی که به جلوگیری از بازیابی وزن پس از جراحی چاقی کمک می کند ، برای اولین بار در یک مطالعه جدید شناسایی شده است.

 

در یک مطالعه کوچک ، محققان فعالیت مغزی شانزده نفر مبتلا به دیابت نوع 2 یا پیش دیابت را که تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار گرفتند ، بررسی کردند. فعالیت مغز با استفاده از اسکن تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) که جریان خون را از طریق مناطق مختلف مغز تشخیص می دهد ، اندازه گیری شد.

 

آنها دریافتند که سه نوع پاسخ متمایز در مناطقی از مغز وجود دارد که گرسنگی ، اشتها و مصرف غذا را کنترل می کنند که متفاوت از گروه جداگانه ای از افراد است که از رژیم غذایی پر کالری برای لاغری استفاده کرده اند.

محققان معتقدند که این تغییرات در فعالیت مغز پس از جراحی کاهش وزن می تواند به شما در توضیح اینکه چرا افرادی که تحت این نوع درمان قرار دارند ، کاهش وزن موفقیت آمیز و طولانی مدت دارند ، در مقایسه با افرادی که رژیم کالری بسیار پایینی را دنبال کرده اند ، کمک کند.

 

  برنامه های کاهش وزن پایدار

 

این مطالعه که در بخش مراقبت از دیابت منتشر شده است ، توسط محققان کالج امپریال لندن و کالج بهداشتی امپریال NHS تراست انجام می شود. محققان پیشنهاد می کنند که هر برنامه کاهش وزن با هدف کمک به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می تواند با استفاده از اسکن های مشابه ارزیابی شود تا درک شود که آیا کاهش وزن در طولانی مدت پایدار است یا خیر.

 

پروفسور تریشیا تان ، محقق اصلی تحقیق و استاد عمل (پزشکی متابولیک و غدد درون ریز) در کالج امپریال لندن ، گفت:

“ارتباط ناشناخته ی روده با مغز” در پرخوری و چاقی

“مقابله با چاقی و دیابت در اولویت بسیاری از سیستم های مراقبت های بهداشتی در سراسر جهان است. بسیاری از برنامه ها و روش های کاهش وزن مختلف وجود دارد که نتایج متفاوتی در کاهش وزن در دراز مدت دارند. اگرچه رژیم های غذایی بسیار کم کالری می توانند به افراد کمک کنند تا در کوتاه مدت وزن زیادی را از دست بدهند ، اما در دراز مدت حفظ وزن بسیار دشوار است.

 

نشان داده شده است که جراحی کاهش وزن در کاهش پایدار وزن بسیار موفق است و همچنین به بهبود دیابت کمک می کند. با این حال ، ما هنوز نمی دانیم که چرا این عمل جراحی بسیار خوب کار می کند.

 

مطالعه ما برای اولین بار نشان می دهد که چگونه سه نوع پاسخ مغزی در افرادی که جراحی کاهش وزن داشته اند ، فعال می شود. این پاسخ ها مربوط به نحوه لذت بردن ذهن از غذا و غذا خوردن است. محدود کردن انگیزه برای خوردن و چگونه مغز و بدن وزن بدن را کنترل می کنند. دریافتیم که این پاسخ های مغزی در شرکت کنندگان ما که رژیم غذایی بسیار کم کالری دارند ، فعال نشده است. این ممکن است به توضیح این نکته کمک کند که چرا کسانی که جراحی کاهش وزن دارند ، مزایای کاهش وزن را ادامه می دهند و کسانی که رژیم های کم کالری دارند ، ادامه کاهش وزن دشوار است.

 

“این یافته ها می تواند برای توسعه بیشتر برنامه ها و درمان های کاهش وزن غیر جراحی استفاده شود. با استفاده از اسکن مغناطیسی مغز برای بررسی نحوه پاسخ مغز به درمان ، ممکن است بتوانیم عملکرد این برنامه ها را بهبود ببخشیم. این یک مطالعه کوچک بود ، بنابراین ما باید کارهای بیشتری انجام دهیم تا ببینیم آیا این نتیجه در گروه بزرگتری از افرادی که تحت عمل جراحی کاهش وزن هستند ، تکرار می شود یا خیر

 

  الگوهای فعال سازی مغز و کاهش وزن

 

کاهش وزن حاصل از رژیم های غذایی با کالری بسیار کم می تواند در برخی افراد بهبود دیابت نوع 2 را تا دو سال ایجاد کند. با این حال ، محدودیت شدید کالری باعث ایجاد پاسخ های هورمونی و متابولیکی می شود که نرخ بالای بازیابی وزن را تشویق می کند. نشان داده شده است که فقط کاهش وزن یا جراحی چاقی باعث کاهش وزن پایدار می شود که به بهبود طولانی مدت دیابت و کاهش خطر ابتلا به بیماری های دیگر مانند بیماری های قلبی عروقی و سرطان تبدیل می شود. با این حال ، مکانیزمی که این جراحی مزایای آن را ایجاد می کند کاملاً شناخته نشده است

 

تعدادی از مطالعات تغییرات الگوی فعال سازی مغز را قبل و بعد از جراحی کاهش وزن گزارش کرده اند اما تعداد کمی از آنها بر روی شرکت کنندگان با دیابت و پیش دیابت متمرکز شده اند. هیچ یک تکامل این الگوها را در شرکت کنندگان با چاقی و دیابت که از طریق رژیم غذایی در مقابل جراحی وزن کم می کنند ، بررسی نکرده است.

 

در قسمت دوم از نتایج این پروژه صحبت می کنیم.

 

چاقی و کاهش جریان خون در مغز ما!

 

ارتباط چاقی با ابتلا به بیماری آلزایمر

به این مقاله امتیاز دهید