07136476172 - 09172030360 [email protected]

اگر دانشمندان بتوانند با استفاده از پیشرفته‌ترین ماشین‌های تصویربرداری پزشکی و استفاده از الگوریتم‌های پیچیده‌ای که تراکنش‌های جعلی را در میان میلیون‌ها خرید کارت اعتباری علامت‌گذاری می‌کنند. رویاهای ما را بخوانند. چه؟

 

محققان ژاپنی با آموزش رایانه‌ها برای تشخیص تصاویری که در ذهن افراد خوابیده در مراحل اولیه رویا می‌افتند. گامی اولیه به سوی این هدف واهی برداشته‌اند. نتایج آنها که پنجشنبه به صورت آنلاین توسط مجله Science منتشر شد. نشان می‌دهد که ماشین‌ها ممکن است بتوانند ذهن ما را بخوانند – حداقل زمانی که ما در پیشگاه سرزمین رویایی هستیم.

 

جک گالانت. که سیستم بینایی مغز را در دانشگاه کالیفرنیا برکلی مطالعه می‌کند. گفت: همه ما ذاتاً به رویاپردازی علاقه مندیم. اما دانشمندان علوم اعصاب تا به امروز مطمئن نیستند که چه کاری برای ما انجام می‌دهد. بسیار عالی خواهد بود که روشی برای رمزگشایی داشته باشیم که به ما امکان دهد وقتی رویا می بینیم بدانیم چه اتفاقی می افتد.

 

پژوهش

 

دانشمندان ژاپنی مانند سایر محققانی که مغز خود را بر روی مغز اعمال می کنند. در حال بررسی رویاها هستند تا بفهمند چگونه آنها با عملکردهای اصلی مانند تثبیت حافظه و یادگیری ارتباط دارند.

 

محققان سه داوطلب را در یک دستگاه تصویربرداری رزونانس مغناطیسی کاربردی قرار دادند که قادر به ردیابی جریان خون در مغز است که نشانه‌ای از نورون‌های در حال کار است. آنها همچنین داوطلبان را به دستگاه های الکتروانسفالوگرافی متصل کردند که فعالیت الکتریکی آن نورون ها را ثبت می کند.

سپس دانشمندان منتظر ماندند تا آزمودنی ها به خواب بروند.

 

قرائت های EEG نشان داد که داوطلبان وارد مرحله اولیه رویا می شوند که توهم هیپناگوژیک نامیده می شود. محققان حدود 200 بار. تقریباً هر 6 دقیقه یک بار. افراد را بیدار کردند تا قبل از محو شدن تصاویر از حافظه. گزارش های شفاهی از آنچه “دیدند” دریافت کنند.

 

پاسخ‌های داوطلبان به‌طور قابل‌توجهی مبهم بود. مانند: «یک نفر را دیدم… چیزی شبیه صحنه بود که کلیدی را در جایی بین صندلی و تخت پنهان کردم و شخصی آن را گرفت». محققان بر روی اسم‌های موجود در این توصیف‌ها تمرکز کردند و آن‌ها را در دسته‌های عمومی ترکیب کردند. که با تصاویر – صورت انسان. کلید. مبلمان – نشان داده می‌شد و در هنگام بیداری به آزمودنی‌ها ارائه می‌شد.

 

بقیه یک مشکل بزرگ ریاضی بود. دانشمندان یک برنامه کامپیوتری نوشتند تا الگوهای فعالیت مغز را که توسط MRI عملکردی در هر دو حالت بیداری و خواب ثبت شده است. مرتب کند. سپس برنامه به دنبال پیوندهایی بین آن الگوهای فعالیت مغز و تصاویر خاص بود.

 

بر اساس این مطالعه. رایانه ها رمزگشایی تصاویر رویا را با دقت متوسط ​​60 درصد یاد گرفتند. در برخی

موارد. دقت به طور قابل توجهی بالاتر بود.

 

یوکیاسو کامیتانی. سرپرست این مطالعه. عصب‌شناس در آزمایشگاه‌های علوم اعصاب محاسباتی ATR در کیوتو. می‌گوید: «برای برخی از دسته‌ها – مانند شخصیت‌های مرد. زن و سایر شخصیت‌ها – می‌توانید با دقت 70 تا 75 درصد پیش‌بینی کنید که آیا این شخصیت در خواب بوده یا نه. .

 

دکتر آلن آر. براون. که پایه عصبی زبان را در مؤسسه ملی بهداشت مطالعه می کند. گفت که این مطالعه “اولین گام مهم برای درک تصاویر بصری در هنگام خواب” بود. اما او هشدار داد که روش‌های مورد استفاده توسط تیم ژاپنی ممکن است برای رمزگشایی رویاهایی که در خواب REM رخ می‌دهند. مرحله‌ای که با حرکت سریع چشم مشخص می‌شود. کارساز نباشد.

رویاهای REM – با تصاویر پیچیده. محتوای احساسی بالا و ترکیب عجیب منطق. زمان و مکان – تا حد زیادی یک راز باقی می‌مانند. رمزگشایی چنین رویاهایی می تواند اسرار بسیاری از مناطق مغز را باز کند. نه فقط قشر بینایی که در این مطالعه تحت نظر قرار گرفتند.

 

مدل

 

گالانت گفت: “اگر شما نظریه ای درباره مغز دارید. باید بتوانید مغز را رمزگشایی کنید.” او گفت که تنها عوامل محدود کننده این است که “چقدر می توانید فعالیت مغز را اندازه گیری کنید. مدل های شما چقدر خوب هستند و رایانه های شما چقدر سریع هستند.”

 

گالانت گفت. این واقعیت که مدل‌های رایانه‌ای از داده‌های ذهن‌های بیدار استفاده می‌کردند و هنوز هم پیش‌بینی‌های دقیقی درباره رویاها داشتند. نشان می‌دهد که محققان در مورد ارتباط بین حالت‌های بیداری و رویا هستند.

 

او گفت: میان آنچه در رویا می‌گذرد و آنچه در ادراک می‌گذرد. مشترک است.

 

اگرچه ممکن است شبیه داستان های علمی تخیلی به نظر برسد. اما محققان گام های قابل توجهی در جهت خواندن منطق درونی مغز برداشته اند.

 

یکی از برنامه‌های رایانه‌ای گالانت موفق شد 92 درصد از تصاویر ارائه شده به سوژه‌های بیدار را تنها با استفاده از بازخوانی‌های MRI شناسایی کند. مطالعات دیگر قادر به تشخیص تلاش مغز برای کنترل حرکت بودند که می تواند به افرادی که کنترل اندام خود را از دست داده اند کمک کند.

رمزگشایی همچنین نفوذهای کم عمقی به ذهن ناخودآگاه ایجاد کرده است – پیش بینی تغییرات در ادراک که برای افراد ناشناخته بود. یک مطالعه منشأ ناخودآگاه سوگیری های نژادی را بررسی کرد که منجر به این گمانه زنی شد که ممکن است بتوان سوگیری های فردی را تشخیص داد. این می تواند پیامدهای مهمی برای زمینه هایی مانند اجرای قانون داشته باشد.

 

محققان ژاپنی پیشنهاد مشابهی وسوسه‌انگیز ارائه کردند: برخی از «خطاها» در حدس‌های رایانه‌ای آنها می‌تواند تصاویری را نشان دهد که حتی برای بیننده خواب نیز از دست رفته است. اگر چنین است. این بدان معناست که دستگاه بهتر از داوطلب می توانست ذهن داوطلب را درک کند.

 

https://www.latimes.com/science/la-xpm-2013-apr-05-la-sci-mind-reading-dreams-20130405-story.html

رویاهای شفاف

 

خواب و رویا

به این مقاله امتیاز دهید