07136476172 - 09172030360 [email protected]

یافته ها ، نرخ جدید فرضیه پیری را روشن می کند و شواهد تازه ای را در مورد اجتناب ناپذیری مرگ ارائه می دهد.

 

مطالعه ای به رهبری فرناندو کلچرو ، دانشگاه جنوب دانمارک و سوزان آلبرتز ، دانشگاه دوک ، کارولینای شمالی ، که شامل محققانی از 42 موسسه در 14 کشور بود ، دیدگاه های جدیدی را در مورد نظریه پیری “نرخ ثابت فرضیه پیری” ارائه می دهد ، هر گونه از پیری نسبتاً ثابت است.

 

مرگ انسان حتمی است. فرقی نمی کند که چه مقدار ویتامین مصرف کنیم ، چه محیط سالم و چه مقدار ورزش داشته باشیم ، در نهایت پیر می شویم و می میریم. “اما شاید کیفیت زندگی ما تحت تاثیر قرار گیرد. وی در زمینه کاربرد آمار و ریاضیات در زیست شناسی جمعیت، متخصص و دانشیار گروه ریاضیات و علوم کامپیوتر ، دانشگاه جنوب دانمارک است.

 

“ما توانستیم با ترکیب مقدار زیادی از داده های ارائه نشده و مقایسه الگوهای تولد و مرگ در 9 جمعیت انسانی با اطلاعات 30 جمعیت اولیه موجودات شبیه انسان ، از جمله گوریل ها ، شامپانزه ها و بابون های ساکن در این کشور ، نرخ ثابت فرضیه پیری را روشن کنیم.

 

به منظور بررسی این فرضیه ، محققان رابطه بین امید به زندگی را تجزیه و تحلیل کردند ، این میانگین سنی است که در آن افراد در یک جمعیت می میرند و برابری طول عمر ، که میزان مرگ متمرکز در سنین بالاتر را اندازه گیری می کند.

نتایج آنها نشان می دهد ، با افزایش امید به زندگی ، برابری در طول زندگی نیز افزایش می یابد. بنابراین ، برابری طول عمر زمانی بسیار زیاد است که بیشتر افراد در یک جمعیت تمایل به مرگ در همان سن و سالی دارند که در ژاپن مدرن یا سوئد مشاهده شده است – یعنی حدود 70 یا 80 سالگی. با این حال ، در دهه 1800 ، برابری در زندگی در همان کشورها بسیار کم بود ، زیرا مرگ و میر در سنین پیری کمتر متمرکز بود ، و همچنین امید به زندگی پایین تر بود.

 

امید به زندگی به طور چشمگیری افزایش یافته است و هنوز هم در بسیاری از نقاط جهان افزایش می یابد. اما این به این دلیل نیست که ما

سرعت پیری خود را کاهش داده ایم. دلیل آن این است که تعداد بیشتری از نوزادان ، کودکان و جوانان زنده می مانند و این باعث می شود که امید

به زندگی به طور متوسط افزایش یابد.

 

تحقیقات قبلی برخی از نویسندگان این مطالعه از نظم قابل توجه بین امید به زندگی و برابری طول عمر در بین جمعیت های انسانی ، از کشورهای اروپایی پیش از صنعتی ، جمع آوری شکارچیان ، تا کشورهای مدرن صنعتی ، باز کرده است.

 

با این حال ، با بررسی این الگوها در میان نزدیکان ما ، این مطالعه نشان می دهد که این الگو ممکن است در بین نخستیان،(اجداد انسان و سایر گونه های مشابه) جهانی باشد ، در حالی که بینش منحصر به فردی در مورد مکانیسم های تولید آن فراهم می کند.

انعطاف پذیری مغز در پیری

“ما مشاهده می کنیم که نه تنها انسان ها ، بلکه سایر گونه های اولیه نیز در معرض محیط های مختلف با کاهش مرگ و میر نوزادان و نوجوانان موفق به زندگی طولانی تر می شوند. با این حال ، این رابطه تنها در صورتی برقرار است که ما مرگ و میر زودرس را کاهش دهیم و نه با کاهش میزان پیری.

 

نویسندگان با استفاده از آمار و ریاضیات نشان می دهند که حتی تغییرات اندک در میزان پیری باعث می شود جمعیتی مثلاً باباون ، از نظر جمعیتی مانند جمعیت شمپانزه ها یا حتی انسان رفتار کنند.

 

فرناندو کلچرو می گوید: “همه چیز از دست نرفته است” ، “علم پزشکی با سرعت بی سابقه ای پیشرفت کرده است ، بنابراین

شاید علم بتواند در دستیابی به آنچه تکامل نمی تواند موفق باشد: کاهش نرخ پیری موفق شود”.

 

 

کمی درباره پیری

 

در سیستم قلبی عروقی چه اتفاقی می افتد؟!

 

متداول ترین تغییر در سیستم قلبی عروقی ، سفت شدن رگها و عروق است که باعث می شود قلب شما برای پمپاژ خون از طریق آنها بیشتر کار کند. ماهیچه های قلب تغییر می کنند تا با افزایش حجم کار سازگار شوند. ضربان قلب شما در حالت استراحت تقریباً ثابت خواهد ماند ، اما در طول فعالیت به اندازه گذشته افزایش نخواهد یافت. این تغییرات، خطر فشار خون بالا و سایر مشکلات قلبی عروقی را افزایش می دهد.

 

برای ارتقا سلامت آن چه اقدامی می توان انجام داد؟!

 

  1. فعالیت بدنی را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

پیاده روی ، شنا یا سایر فعالیتهایی که از آنها لذت می برید را امتحان کنید. فعالیت بدنی متوسط و منظم می تواند به شما در حفظ وزن سالم و کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.

2.  رژیم غذایی سالم داشته باشید.

سبزیجات ، میوه ها ، غلات سبوس دار ، غذاهای حاوی فیبر زیاد و منابع کم پروتئین مانند ماهی را انتخاب کنید. غذاهای حاوی چربی اشباع و نمک را محدود کنید.

3.  سیگار نکشید

سیگار کشیدن به تصلب شرایین کمک می کند و فشار خون و ضربان قلب را افزایش می دهد. اگر سیگار می کشید یا از سایر محصولات تنباکو استفاده می کنید ، از دکتر خود بخواهید تا شما را در ترک سیگار کمک کند.

4.   استرس را مدیریت کنید.

استرس می تواند به قلب شما آسیب برساند. برای کاهش استرس ، مانند مدیتیشن ، ورزش یا گفتاردرمانی گامهایی را بردارید.

5.    به اندازه کافی خوابیدن.

خواب با کیفیت نقش مهمی در ترمیم و ترمیم قلب و رگ های شما دارد. شبانه هفت تا نه ساعت هدف داشته باشید.

 

 

نقشه ی ژنی در پیری و آلزایمر

 

تأثیر ورزش و رژیم مدیترانه ای در بهبود سیستم ایمنی هنگام پیری

 

 

 

 

به این مقاله امتیاز دهید