07136476172 - 09172030360 [email protected]

محققان گزارش می دهند که طب سوزنی ممکن است به کاهش علائم برای مبتلایان به سردرد تنشی مزمن کمک کند. طبق مطالعه ای که در 22 ژوئن 2022 در شماره آنلاین Neurology منتشر شد، طب سوزنی ممکن است سردرد را برای افرادی که سردردهای مزمن تنشی دارند کاهش دهد.

 

سردردهای تنشی اغلب شامل احساس فشار یا سفت شدن در دو طرف سر با شدت خفیف تا متوسط ​​است. این سردردها با فعالیت بدنی بدتر نمی شوند و حالت تهوع را شامل نمی شوند. سردردهای تنشی زمانی مزمن در نظر گرفته می شوند که حداقل 15 روز در ماه رخ دهند.

 

یینگ لی، MD، PhD، از دانشگاه طب سنتی چینی چنگدو در این باره می گوید: سردردهای تنشی یکی از رایج ترین انواع سردرد هستند و در افرادی که این سردردها زیاد است ممکن است به دنبال جایگزین هایی برای دارو باشند.

مطالعه ما نشان داد که طب سوزنی میانگین تعداد روزهای سردرد در ماه را برای کسانی که با این حملات سردرد دردناک و مخرب

دست و پنجه نرم می کنند کاهش می دهد.”

 

این مطالعه شامل ۲۱۸ نفر بود که تشخیص داده شد سردردهای مزمن از نوع تنشی دارند. آنها به طور متوسط 11 سال سردردهای مزمن تنشی داشتند و به طور متوسط 22 روز در ماه سردرد داشتند. شرکت کنندگان به طور تصادفی برای دریافت طب سوزنی واقعی یا طب سوزنی سطحی تقسیم شدند.

 

درمان‌های طب سوزنی واقعی شامل دستیابی به یک حس “دکی” است که شامل قرار دادن و حرکت دادن سوزن در بدن برای رسیدن به احساس گزگز، بی‌حسی یا سنگینی است. درمان های سطحی عمق کمتری در بدن داشتند تا از دستیابی به احساس دکی جلوگیری شود.

 

هر دو گروه دو یا سه جلسه در هفته، در مجموع 20 جلسه، به مدت دو ماه دریافت کردند و به مدت شش ماه دیگر پیگیری شدند.

 

نتیجه

 

نتیجه اصلی اندازه گیری شده در این مطالعه کاهش حداقل 50 درصدی تعداد روزهای سردرد بود. همه شرکت کنندگان هر چهار هفته یک بار به کلینیک مراجعه کردند. آنها همچنین از دفترچه خاطرات سردرد برای ثبت علائم خود و استفاده از داروهای حاد استفاده کردند.

 

در پایان مطالعه، 68 درصد از افرادی که طب سوزنی واقعی دریافت کردند، حداقل 50 درصد کاهش در تعداد روزهای سردرد ماهانه را در مقایسه با 50 درصد از افرادی که طب سوزنی سطحی دریافت کردند، گزارش کردند.

محققان دریافتند که تعداد روزهای سردرد ماهانه پس از درمان به تدریج کاهش می یابد، چه در افرادی که درمان های طب سوزنی واقعی و چه در درمان های طب سوزنی سطحی دریافت کرده اند. برای کسانی که طب سوزنی واقعی دریافت کردند، روزهای سردرد از 20 روز در ماه در ابتدای مطالعه به هفت روز در ماه در پایان مطالعه کاهش یافت.

 

برای کسانی که طب سوزنی سطحی دریافت کردند، روزهای سردرد از 23 روز در ماه در ابتدای مطالعه به 12 روز در ماه در پایان مطالعه کاهش یافت.

 

لی گفت: “در حالی که این مطالعه نشان داد که طب سوزنی می تواند سردرد را کاهش دهد، تحقیقات بیشتری برای تعیین اثربخشی طولانی مدت طب سوزنی و مقایسه آن با سایر گزینه های درمانی مورد نیاز است.” “در مقایسه گزینه های درمانی، مقرون به صرفه بودن عامل مهم دیگری برای ارزیابی است.”

 

محدودیت مطاله

 

محدودیت مطالعه این بود که این تحقیق در یک بیمارستان انجام شد، بنابراین نتایج ممکن است برای همه جمعیت ها اعمال نشود.

 

طب سوزنی چیست؟

 

عمل نفوذ به پوست با سوزن های نازک، جامد و فلزی است که سپس از طریق حرکات ملایم و خاص دست های پزشک یا با تحریک الکتریکی فعال می شود.

 

طب سوزنی بخشی از عمل باستانی طب سنتی چینی است. پزشکان طب سنتی چینی معتقدند بدن انسان دارای بیش از 2000 نقطه طب سوزنی است که توسط مسیرها یا نصف النهارها به هم متصل شده اند. این مسیرها یک جریان انرژی (Qi، تلفظ “چی”) در بدن ایجاد می کنند که مسئول سلامت کلی است. اختلال در جریان انرژی می تواند باعث بیماری شود. با استفاده از طب سوزنی در نقاط خاصی، تصور می شود که جریان Qi را بهبود می بخشد و در نتیجه سلامت را بهبود می بخشد.

مطالعات نشان داده اند که طب سوزنی برای شرایط مختلف موثر است. طب سوزنی برای همه مناسب نیست. اگر می خواهید به یک متخصص طب سوزنی مراجعه کنید، ابتدا آن را با پزشک خود در میان بگذارید و پزشکی را بیابید که دارای مجوز آموزش و اعتبار مناسب باشد.

 

طب سوزنی چه حسی دارد؟

 

با استفاده از سوزن های نازک مو انجام می شود. اکثر مردم گزارش می دهند که کمترین درد را هنگام وارد کردن سوزن احساس می کنند. سوزن به نقطه ای وارد می شود که احساس فشار یا درد ایجاد می کند. سوزن ها ممکن است در طول درمان گرم شوند یا جریان الکتریکی ملایمی به آنها اعمال شود. برخی افراد گزارش می دهند که طب سوزنی باعث می شود آنها احساس انرژی کنند. دیگران می گویند که احساس آرامش می کنند.

 

قرار دادن نادرست سوزن می تواند باعث ایجاد درد در طول درمان شود. برای جلوگیری از عفونت، سوزن ها باید استریل شوند. به همین دلیل مهم است که از یک پزشک متخصص طب سوزنی برای درمان استفاده کنید. FDA سوزن های طب سوزنی را درست مانند سایر دستگاه های پزشکی تحت شیوه های تولید خوب و استانداردهای یکبار مصرف استریلی تنظیم می کند.

 

https://neurosciencenews.com/headache-acupuncture-20893/

https://www.hopkinsmedicine.org/health/wellness-and-prevention/acupuncture

 

19 درمان طبیعی و ساده برای سردرد

 

چه غذاهایی به بهبود میگرن کمک می کنند؟

به این مقاله امتیاز دهید