07136476172 - 09172030360 [email protected]

هنگامی که باورها به دنبال استفاده روانگردان در رابطه با تجربیات عرفانی تغییر می کنند. اسناد آگاهی تمایل به افزایش دارند.

 

منبع: پزشکی جان هاپکینز

 

داروهای روانگردان مانند سیلوسایبین. ماده‌ای که در قارچ‌های به اصطلاح جادویی یافت می‌شود. در درمان طیف وسیعی از اعتیادها و اختلالات سلامت روان امیدوارکننده بوده است. با این حال. چیزی اسرارآمیز و تقریباً عرفانی در مورد تأثیرات آنها وجود دارد. و معمولاً اعتقاد بر این است که آنها بینش های منحصر به فردی را در مورد ماهیت آگاهی ارائه می دهند.

 

اکنون. یک مطالعه جدید توسط محققان پزشکی جانز هاپکینز به این سوال می پردازد که آیا روانگردان ها ممکن است نسبت آگاهی را به طیفی از موجودات زنده و غیر زنده تغییر دهند.

 

یک پژوهش

 

این یافته‌ها که در 28 مارس در Frontiers in Psychology منتشر شد. نشان می‌دهد که رتبه‌بندی‌های بالاتر از تجربیات عرفانی. که اغلب شامل این احساس است که همه چیز زنده است. با افزایش بیشتر در اسناد آگاهی همراه است.

دکتر ساندیپ نایاک. پژوهشگر فوق دکترا در مرکز تحقیقات روانی و آگاهی جانز هاپکینز و یکی از محققان درگیر در این زمینه. می گوید: «این مطالعه نشان می دهد که وقتی باورها به دنبال یک تجربه روانگردان تغییر می کنند. نسبت های آگاهی به موجودات مختلف افزایش می یابد.

مشخص نیست چرا. آیا این ممکن است یک اثر ذاتی دارو باشد. عوامل فرهنگی یا روانگردان ها ممکن است به نحوی سوگیری های شناختی ذاتی را که ویژگی های ذهن را به جهان نسبت می دهد. آشکار کنند.

 

داده ها

 

برای این مطالعه. محققان داده‌های جمع‌آوری‌شده بین آگوست 2020 تا ژانویه 2021 را روی 1606 نفر که تجربه روان‌گردانی در حال تغییر باور داشتند. تجزیه و تحلیل کردند. میانگین سنی شرکت کنندگان 35 سال و عمدتا سفیدپوست (89%). مرد (67%) و اهل ایالات متحده (69%) بودند.

 

شرکت کنندگان در مطالعه یک نظرسنجی مبتنی بر اینترنت را تکمیل کردند که شامل سوالاتی بود که بر تغییرات اعتقادی منتسب به یک تجربه روانگردان منفرد با یک ماده روانگردان کلاسیک (مانند قارچ سیلوسایبین. LSD. ayahuasca) متمرکز بود. این نظرسنجی همچنین شامل سؤالاتی در مورد جمعیت شناسی. مصرف روانگردان. شخصیت و دانش و نگرش علمی بود.

 

این مطالعه نشان داد که در میان افرادی که یک تجربه روانگردان داشته اند که باورهایشان را به نوعی تغییر داده است. افزایش زیادی در نسبت دادن آگاهی به طیفی از چیزهای جاندار و بی جان وجود دارد.

 

مثال

 

به عنوان مثال. از قبل تا بعد از تجربه. نسبت آگاهی به حشرات از 33 درصد به 57 درصد.

قارچ ها از 21 درصد به 56 درصد.

گیاهان از 26 درصد به 61 درصد. به اشیاء طبیعی بی جان از 8 درصد به 26 درصد افزایش یافته است. ٪ و برای بی جان اشیاء ساخته شده توسط انسان از 3٪ تا 15٪.

 

به‌طور متوسط. شرکت‌کنندگان نشان دادند که تجربه تغییر باور مورد بحث هشت سال قبل از شرکت در نظرسنجی رخ داده است. بنابراین این تغییرات باور ممکن است طولانی‌مدت باشد.»

 

روان گردان ها

 

دسته ی کلاسیک – دسته دارویی از ترکیبات که شامل سیلوسایبین و ال اس دی است – توهمات بینایی و شنوایی و تغییرات عمیقی در هوشیاری ایجاد می کند و آگاهی فرد را از محیط اطراف خود و افکار و احساسات خود تغییر می دهد.

این مواد تغییرات غیرعادی و قانع‌کننده‌ای را در تجربه آگاهانه ایجاد می‌کنند. که برخی را برانگیخت تا پیشنهاد کنند که روان‌گردان‌ها ممکن است بینش منحصربه‌فردی در مورد ماهیت خود آگاهی ارائه دهند.

 

رولاند گریفیث. دکترای اولیور لی مک کیب سوم. می گوید: نتایج نشان می دهد که یک تجربه روانگردان می تواند افزایش گسترده ای در انتساب آگاهی به چیزهای دیگر ایجاد کند. سؤالات جالبی را در مورد مکانیسم های ذاتی یا تجربی احتمالی زیربنای چنین تغییرات اعتقادی ایجاد می کند. . دکترا. استاد نوروسیکوفارماکولوژی آگاهی در دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز. و مدیر مؤسس مرکز تحقیقات روانی و آگاهی جانز هاپکینز.

 

موضوع آگاهی یک مشکل علمی بسیار دشوار است که بسیاری را به این نتیجه رسانده است که قابل حل نیست.

 

داروهای روانگردان چیست؟

 

که به عنوان داروهای توهم زا یا به سادگی توهم زا نیز شناخته می شوند. گروهی از مواد هستند که معمولاً به صورت تفریحی برای تغییر و تقویت ادراکات حسی. فرآیندهای فکری و سطوح انرژی و تسهیل تجربیات معنوی استفاده می شوند. آنها شامل مواد شیمیایی. مانند LSD. و گیاهان.

 

چگونه از داروهای روانگردان استفاده می شود؟

 

این داروها اغلب دود می شوند (و استنشاق می شوند). خورده می شوند یا در چای دم می شوند. استفاده از مواد توهم‌زا در بسیاری از فرهنگ‌ها به قرن‌ها قبل بازمی‌گردد. و برخی هنوز در مراسم مذهبی برای تجربه حالت‌های معنوی یا افزایش آگاهی استفاده می‌شوند.

 

در دهه 1960 از مواد توهم زا در روان درمانی استفاده می شد. اما این امر به دلایل عمدتاً سیاسی تا همین اواخر متوقف شد.2 تحقیقات روانشناختی از آن زمان استفاده از روانگردان ها را در درمان تجربی روانشناختی احیا کرده است.

 

آن ها به آرامی در روانشناسی و روانپزشکی به عنوان راهی مناسب برای درمان اضطراب. افسردگی. اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) و موارد دیگر ظاهر می شوند.

 

اگر به دنبال درمان علائم یک بیماری روانی هستید. حتماً با پزشک در مورد سایر گزینه‌های درمانی که ممکن است کمک کنند. مانند درمان. داروهای تجویز شده و مدیتیشن صحبت کنید.

 

 

https://neurosciencenews.com/psychedelics-consciousness-20283/

https://www.verywellmind.com/types-of-psychedelic-drug-22073

تأثیر داروهای روان گردان بر روی درد مزمن

 

مواد روان گردان طبیعی

به این مقاله امتیاز دهید